Czy inni posiadacze QV słyszą czasami furkotanie wtryskiwaczy? czasami na postoju ( silnik ciepły) słyszę terkot jak w dieslu, zastanawia mnie to :confused:
Printable View
Czy inni posiadacze QV słyszą czasami furkotanie wtryskiwaczy? czasami na postoju ( silnik ciepły) słyszę terkot jak w dieslu, zastanawia mnie to :confused:
To raczej takie cykanie - standard w silnikach z wtryskiem bezpośrednim
Słyszę tylko ciche cykanie. Do odgłosu diesla bardzo daleko.
To znaczy raz jest cicho a jak silnik jest mocno nagrzany i stanę na światłach to w kabinie słysze warkot wtryskiwaczy. Powiększa się liczba pytać podczas przeglądu.
Teraz rozumiem.
Przez literówkę nie mogłem zajarzyć o co chodzi (myślałem, że jakaś liczba się powiększa, o którą trzeba pytać przy przeglądzie :) )
U mnie (ale silnik MA, więc z pośrednim wtryskiem) właściwie od nowości na zimno wyraźnie słychać "diesela" pod maską. Po rozgrzaniu ustępuje. Innych niepokojących objawów ze strony silnika nie obseruję. Tzn. wydaje mi się nieco bardziej zmulony niż testówka, którą jeździłem i spalanie pozostawia trochę do życzenia ale zrzucam to na karb małego przebiegu (4kkm).
W AŚ z tego tygodnia jest artykuł nt. awarii silników 1.4TSI VW, m.in. wariatorów faz rozrządu, które objawiają się ... klekotem diesla na zimno.
Czyżby coś z Multiair? Spotkał się ktoś z Was z czymś takim? Zgłaszał, dostał odpowiedź, naprawiał?
witam,ja tez mam w swojej klekotanie i sa to wariatory,poniewarz wtryski pracuja znacznie ciszej i to w całym zakresie niezalerznie od temperatury pracy wtryskiwacz i temperatury paliwa[benzyny]
Klekot wariatora po rozgrzaniu może oznaczać dwie rzeczy:
-jego zużycie mechaniczne
-niewłasciwy lub zużyty olej
czasami klekocze tak poniewaz ecu tak steruje praca silnika i nastepuje takie spalanie i regulacja faz aby byly spelnione normy emisji spalin a objawia sie to klekotaniem silnika[zmiana fazy rozrzadu przez zawor sterujacy wariatorem-fazatorem walka/walkow] i moze to byc norma dla tego typu skoro wszyscy cak mamy w swoich QV a ecu nie melduje ramki i bledu,jest takze mozliwosc olejowa jak kolega poprzednik napisal a wtedy mamy uszkodzenie mechaniczne lub niewlasciwe materialy eksplatacyjne czyli olej
Klekot pochodzi od pompy paliwa, wysokiego ciśnienia. Słyszalny tylko podczas postoju, przy mocno rozgrzanym silniku ( warunki miejskie) Na początku myślałem ze to efekt przewietrzania cylindrów ale jednak słychać pompę, warczy jak diesel.
a wariatory niestety nie sa takie jak w starszych modelach czyli jak sprzeglo walka tylko sa to juz kola zmiennych faz takie jak w volvo,renault i innych nowych konstrukcjach silnikow na swiecie z napedem paskowym,1 szt w aso kosztuje jedyne 650 a sa 2 szt
- - - Updated - - -
tak na otarcie łez aby nie bylo ze drogo i koszty rozrzadu beda kosmiczne to sprzeglo z dwumasa na czele tez kosztuje kosmos[samo kolo dwumasowe 4600 w aso ]
witam ,znalazlem moj klekot;okazala sie rolka na pasku pk po wymianie cisza jak zasial makiem, praca silnika normalna bez dodatkowych dzwiekow