hej,
mam okazje kupic kiere multimedialną do 156 po lifcie środka, ale mam radio kaseciak w niej i zwykłą kiere, wiec czy po zmianie kiery na multimedialną, da rade podłączyc do niej sterowanie do radia? 156 z 2002r.
Printable View
hej,
mam okazje kupic kiere multimedialną do 156 po lifcie środka, ale mam radio kaseciak w niej i zwykłą kiere, wiec czy po zmianie kiery na multimedialną, da rade podłączyc do niej sterowanie do radia? 156 z 2002r.
I tak i nie...
Ja mam 156 z 2002 roku Progression z kaseciakiem i sterowaniem radia w kierownicy więc można.
Ale...
Już się panowie z forum do tego zabierali.
Wszystko zależy czy masz za radiem wpiętą zieloną kostkę (z przewodami) która idzie od kierownicy.
http://iv.pl/images/54155596882935146288.jpg
bede musiał zerknąc...
Pewnie moja ogołocili w fabryce:) Zerknąłem pod kiere czy jest wolna kosta do podłączenia tempomatu i niestety jej brak... Zobacze jeszcze w wolnej chwili co z tym sterowanie radia z kierownicy.
Jest jeszcze taka szansa, że jakbym niemiał tego kabla to moge go dokupic i dołozyc?
---------- Post added at 10:59 ---------- Previous post was at 10:49 ----------
Mam takiego kaseciaka z takimi wyjsciami, ale jakis bolcy tam brakuje.
http://img810.imageshack.us/img810/7854/obraz699s.jpg
http://img825.imageshack.us/img825/5788/obraz700m.jpg
---------- Post added at 11:27 ---------- Previous post was at 10:59 ----------
Jeszcze jedno pytanko, czy to radio fabryczne ma jakis czas po którym sie wyłącza? Bo mi sie samo wyłącza jakos co 10 min? Można to jakos wyłączyc? Czy to jest w radiu zaprogramowane?
---------- Post added at 11:29 ---------- Previous post was at 11:27 ----------
Niestety takiej kostki do sterowania radiem z kiery nie znalazłem, ale mysle że jest to do zrobienia jesli tylko to radio mi to obsłuży.
---------- Post added at 11:52 ---------- Previous post was at 11:29 ----------
Czy przy wymianie tej zwykłej kiery na multimedialna bede musiał również zmieniac taśme airbagu?
Temat kierownicy był na forum i wszystko jest dokładnie opisane.
W skrócie wygląda to tak:
- radio, które masz może być sterowane z kierownicy
- przy zmianie kierownicy musisz zmienić taśmę Airbag
- oprócz taśmy będzie trzeba też prawdopodobnie dołożyć wiązkę idącą do radia ale to się okaże po rozebraniu tunelu kierownicy
Jest to opisane w instrukcji od radia. Chyba po 20min jeśli nie ma zapłonu, to powinno się wyłączyć.
Jeśli nie ma opisanej opcji dezaktywowania tego to zawsze można przelutować kabelki w kostce idącej do radia.
A co do kaseciaka i sterowania radia z kierownicy
Chyba to zdjęcie wystarczy:
http://iv.pl/images/68305008121151981322.jpg
Dzieki teraz tylko skompletowac czesci:)
Do poprzedniego radia musiałem przerobic kostke zasilającą, a dokładnie kabelki i pewnie przez to teraz jak wyłącze zapłon to oryginalne radio mi sie nie wyłącza tzn. wyłączy sie normalnie, ale podswietla sie przycisk ON/OFF, bede musiał to jakos naprawic.
Ma ktos jeszcze jakis schemat do podłączenia radia?
Pytanie nr. 2. Czy kierownica multimedialna, taśma airbag bedą pasowały do 156? Z wyglądu są takie same.
Mam tylko zdjęcie naklejki na której są rozrysowane piny połączeniowe.
No ale Ty masz to samo na radiu...
http://iv.pl/images/57788482051132053742.jpg
O co właściwie jest to pytanie?
Chyba chciałeś zapytać czy z 147 lub GT będą pasować do 156
Nie będą pasować. Wieloklin w kierownicy jest inny a i taśma ma trochę inne mocowanie.
Rozmieszczenie pinów pewnie jest jednakowe w taśmie.
Wybacz:) moja wina miało byc ze 147:) zbytnio sie rozpedziłem... mam okazje kupic taśme airbagu z 147 i niewiem czy w to wchodzic...
---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:54 ----------
dokładnie taka tasemka http://moto.allegro.pl/tasma-pod-air...621743145.html
wszyscy sprzedawcy pisza niby kierownica multimedialna do 156/147....http://moto.allegro.pl/kierownica-sk...625735545.html
Co do taśmy to tak jak mówiłem. Rozmieszczenie pinów powinno być takie same.
Problem może być z przymocowaniem tego do pająka i ewentualnym odbijaniem kierunkowskazów.
Kierownice od 147 i 156 mają różne wielokliny. Też można to założyć ale nie jest to proste.
A to że piszą... Ja jak bym chciał sprzedać to też bym tak pisał...
Potrzebowałbym bardziej sam schemat przewodów dochodzących do kostki zasilającej do radia ponieważ miałem ucieta i musze sztukowac.
Masz przecież w ósmym poście
Tylko, że ja mam radio kaseciaka i jakis tam mini chemacik jest, ale tych kabli dochodzi tam wiecej niż jest zaznaczonych na tym schemaciku no i niewiem który gdzie podpiąc.
Podpinasz tylko te które potrzebuje radio.
To foto w 8 poście też jest od kaseciaka z 156
Tez tak uczyniłem, ale chyba zapomniałem o jednym tym co wyłączało to radio po jakims czasie, fajna sprawa bo jak bym zapomniał wyłączyc to samo sie wyłączy. Najlepsze jest to że soatało mi troche tych kabli, tj. pomarańczowy, biały, czerwono-zielony, a podłączyłem tylko czerwony (zasilanie) oraz czarny (masa) i radio działa, ale co dajej:) W tej nowej kostce zostały mi kable koloru pomarańczowego, niebieskiego, i żółtego.
Tak jabym miał schemat gdzie te przewody idą to bym to zrobił z tego schematu na radiu.
W eLearn masz pełny schemat. Wraz z kolorami kabli.
Kierownica multimedialna zakupiona z alfy 156 po lifcie środka i pasuje ok. Zakupiłem od jednego gostka kierownice + tasme airbag + gratis dostałem pół przendniej wiazki przewodów wraz z kostkami do radia:) Musiałem tylko przełożyc te kostki i dosztukowac je z przewodami do mojej kostki w tasmie. Sprawdzone i działa tak jak powinno:)
Mam inne pytanko odnosnie kierownicy. Zajeło mi to chyba z godzine, aby ją ustawic w miare poprawnie, ale wydaje mi sie, że wciaż pokazuje minimalnie krzywo podczas jazdy na wprost. są to dosłownie milimety, ale mnie to kłuje w oczy troche:) Przez to czy da sie ją założyc idealnie prosto w domowych warunkach, czy lepiej jechac na ustawienie zbieżnosci?
w domowych warunkach założysz na tyle idealnie na ile pozwala wieloklin także przekłamania często są, resztę zbieżność załatwi.
Belfer możesz miec racje z tą kierą od 147 bo starałem sie jak mogłem nie ruszac kołami oraz wkładac tak jak starą, a tu zonk. Jest dosłownie minimalnie przesunieta w prawo i za każdym razem jak chce ją załozyc na wprost to takjakby wieloklin mnie trzymał. Jest to naprawde minimalnie przesuniete, ale mnie osobiscie to kłuje w oczy, a ktos inny może to olac. Przez to zrobie zbieżnosc, bo też niewiadomo kiedy była robiona, choc zawiecha jest sztywna - auto przyjechało z niemiec, prowadzi sie super, jedzie prosto nic nie stuka.
Tylko dlaczego ta kierownica była w 156 po lifcie? Może poprzednik tez o tym nie wiedział? Tego już sie nie dowiem.
Panowie pytanie z innej beczki?
Do czego jest ta żółta kosta z jednym przewodem, wpieta obok kostki zielonej dla sterowania radiem z kierownicy?
http://img713.imageshack.us/img713/3049/dscn2622.jpg
http://img814.imageshack.us/img814/63/dscn2621l.jpg
To jest kabel dający sygnał na wzmacniacz, tzw wzbudzenie.