Przymierzam się do wymiany kierownicy ze skórzanej na drewnianą. Z wymianą w 156tce sobie poradziłem. Jak jest w tym modelu?
Printable View
Przymierzam się do wymiany kierownicy ze skórzanej na drewnianą. Z wymianą w 156tce sobie poradziłem. Jak jest w tym modelu?
Jeżeli to zwykła kierownica (tzn. bez sterowania radiem) to zajmie Ci to 10 minut. Odkręcasz poduszkę (3 śruby), odpinasz dwie wtyczki, odkręcasz nakrętkę i ściągasz kierownicę. Ja dorobiłem sobie ściągasz bo nie chciała zejść ręcznie.
Przy sterowaniu radiem z kierownicy jest tylko dodatkowa wtyczka więc nie jest to trudniejsze niż wymiana kierownicy bez tego gadżetu.
Ogólnie nie jest to trudne: odpinasz aku, odkręcasz poduszkę (3 imbusy od tyłu kierownicy), odkręcasz centralną nakrętkę i ściągasz kierownicę ściągaczem (raczej jest niezbędny). Jedyna trudność to możliwość przestawienia kierownicy o ząbek.
Dzięki za rady. Widzę, że nie bedzie problemu:) Kiera przed FL.
mnie zeszła bez sciagacza, wystarczyło troche szarpnąć ale fakt wymiana kierownicy jest bardzo prosta
Awaria poduchy może się pojawić? Czy tylko przy załączonym zapłonie?
Jeśli włączysz zapłon bez podpiętej poduszki to na bank masz błąd (niekiedy trudny do usunięcia).
Odgrzeję nieco wątek. Jak odłączyć poduszkę powietrzną? Widoczna jest wtyczka pod kolumną kierownicy, ale jej odłączenie nie ułatwia mi zadania. Poduszka połączona jest źółtym przewodem, który poprowadzony jest obok wieloklinu.
Masz rację, ale mnie chodzi o żółtą taśmę poduszki. Przewód o którym piszesz można łatwo odłączyć złączem, które jest osadzone na żółtej tekturowej płytce.
jutro z rana zejdę i pooglądam to bo robiłem to ze dwa lata temu ale z tego co pamiętam nie miałem problemu żeby zdjąć kierownice dawało się ten przewód po zdjęciu kierownicy wysunąć z kierownicy.
mam kilka pytań co do kierownicy. miamowicie moge dokrecić tylko 2 śruby a jedna ma rozwalony gwint jakieś pomysły jak ją odkręcić. Druga sprawa czy da się zamntować kierownice ze sterowniem radia zamiast zwykłej??
Masz na myśli śruby od poduszki? Sama kierownica jest na wieloklinie dokręcona jedną centralną nakrętką. Do kierownicy wielofunkcyjnej potrzebne jest dodatkowe złącze. Powinieneś mieć czarną dodatkową wtyczkę oprócz żółtej od poduszki. Oprócz połączenia elektrycznego konieczne jest też odpowiednie przeprogramowanie ICS, bo nie każdy obsługuje multifunkcję. Przetestowałem to osobiście gdy musiałem wymienić ICSa. Na szczęście miałem tylko spalone końcówki mocy, więc wystarczyło wymienić górną część ICSa (tę z kasetą) dolna została ze starego zestawu i dzięki temu moja fabryczna multifunkcja nadal działa.
iwok tak chodzi o śrubę od poduszki ma zjeb... gwint i nie mam pojęcia jak ja odkręcić?? bo jak wyjmę to ją wtedy wymienię
Chyba znalazłem odpowiedź na moje pytanie. Ze zdjęć znalezionych w sieci wnioskuję, że wystarczy wypiąć białe złącze wpięte bezpośrednio do poduszki powietrznej z tyłu, aby ją zdemontować.
Tak, to taka wtyczka bezpośrednio w poduszce. Znalazłem fotki z czasu jak się tym bawiłem:
Załącznik 51138Załącznik 51139Załącznik 51140
Wtyczkę wystarczy wysunąć? Nie chciałbym niczego uszkodzić bo do poduszek powietrznych podchodzę jak pies do jeża ;)
Tak, nie ma problemu z wyjęciem tej białej kostki z jaśka, u mnie jest na tej żółtej podstawce taki konektor i jak będziesz miał poluzowaną kierownice przepchnij je przez otwory w aluminiowej podstawce. Przed rozpięciem jaśka zdejmij klemy. Przepraszam , że dopiero dzisiaj się odzywam ale wczoraj byłem zajęty i nie byłem w stanie tam zajrzeć.
Też miałem mały stres z tą wtyczką, ale trzeba ją po prostu wyciągnąć z poduszki, faktycznie wymaga to nieco siły :). Pamiętam że oglądałem fotki poduszek na allegro żeby rozkminić co to za patent, ale to po prostu zwykła wtyczka na wcisk (bez żadnych hebelków, zatrzasków...).
Jeśli chodzi o dolną śrubę to spróbuj może jeszcze raz. Mnie też kiedys wydawało się, że jest uszkodzona i rozwierciłem jej łeb. A okazała się dobra tylko klucz nie wchodził prawidłowo.