Witam.
Tak jak w temacie jaki pasek rozrządu wybrać do v6? Gates czy contitech?
Proszę o zdanie , jakie założyliście:)
Printable View
Witam.
Tak jak w temacie jaki pasek rozrządu wybrać do v6? Gates czy contitech?
Proszę o zdanie , jakie założyliście:)
JA mam contitech
gdzieś czytałem ,że gates ma jakieś inne kształty niż są na wałkach chociaż to tylko w ts , pozatym contitech jakoś wydaję mi się lepszym wyjsciem
Tak też czytałem że ma zęby bodajże trapezowe czy tam ich nie ma ale no to dotyczyło raczej TS'a.
Troche mało jest nas widzę z V-kami i nie ma kto się wypowiedzieć .
Ciekawi mnie to dlatego bo wszystkie takie ,,zestawy" które są na allegro mają paski gatesa , a niestety ceny z nich wychodzą lepiej niż gdziekolwiek indziej.
Może jest ktoś kto miał problem z gatesem lub właśnie z contitechem :) ?
,,Nie chcę lipy'' ale nie mam też 1000 żeby za same częsci wyłożyć.
A w tych zestawach oprócz paska gatesa są też rolki INA lub rouville , więc firmy dobre.
kolega w 2.5 V6 conti, w klekocie u siebie tez mam conti, gates to na klinowy ewentualnie
Prawdopodobnie ten który zamówiłem będzie to także gates ale nie nastawiam się jakoś sceptycznie, skoro daje gwarancje na 90 tyś to chyba nie należy się przejmować a pozatym już by grzmiało gdyby było coś nie tak :)
A ile km już ma zrobione twój pasek?
Mój wytrzymał 90 tyś ale nie wiem co jest wsadzone w każdym bądź razie robiony był jeszcze w niemczech w 2005 r.
autor pytał co inni zakładali to kenobi napisał. w ts gates był gorszym rozwiązaniem bo ma półkoliste zęby, które nie przylegają do kół tak dobrze jak trapezowe. nie wiem czy w tym wypadku (conti vs gates) paski różnią się kształtem zębów - jesli nie to brał bym gates bo to imho lepsza firma.
A ile masz już -BamBosZek- zrobione na tym gatesie?
Aha... czyli uważasz że twoje uzasadnienie "bo ja mam, to jest dobre" jest bardziej logiczne od innych...? interesujące :D
Koledzy napisali, że do TS'ów najprawdopodobniej się nie nadaje, ale to nieważne bo Ty masz w V6 i jest dobry... ciekawe podejście do sprawy :)
To ja tez mogę powiedzieć, że piję wodę niegazowaną i ja uważam że jest dobra... a co, mogę tak powiedzieć :D
ok 20 k, czy kupisz Gates`a , Dayco czy Conti bedzie jezdzilo, chociaz Dayco byly chyba zakladane nawet fabrycznie a nie polecaja ich w serwisie Fiata z tego co pamietam
Wroc do 1 postu autora i poczytaj o jakim silniku mowimy... kolega stwierdzil ze pasek gates nadaje sie jako klinowy wiec napisalem zeby uzasadnil swoje stwierdzenie... bo musial miec jakies zle doznania skoro tak twierdzi... ale Ty piszesz 2 post z jakimis bredniami ;/ wiec wskocz lepiej do tematu.
Dayco ( z tego co kojarzę idzie na pierwszy montaż) lub Conti, nie Gatesa bo ma zaokrąglane "zęby"
http://allegro.pl/kolo-zebate-alfa-r...664790704.html
dla niewtajemniczonych, tak wyglada kolo zebate w V6 - zeby polokragle
Teraz dopiero napisałeś, że zęby pasują...
EOT
Dzięki wszystkim ! Tobie bamboszek szczególnie bo masz silnik taki jak ja i przekazałeś mi najwięcej potrzebnych informacji :)
Masz gatesa , przez 20 tyś nie ma problemów więc nie ma podstaw do obaw a jako że zęby są półokrągłe i przestrzenie między zębowe na kołach wałków są też zaokrąglane więc nie ma problemu.
Nie pomyślałem żeby sprawdzić na allegro ;p
Pozatym(taki OT) uzyskiwane to jest przy korekcji zębów takiego koła także to czy są zęby półokrągłe czy trapezowe nie ma raczej dużego znaczenia gdyż jeżeli jest odpowiednie napięcie z paska to on i tak na zębie będzie trzymał a jedynie co mogłoby się dziać to ścinanie paska lub wycieranie się powierzchni. O ile mnie oczywiście nie myli bo to przypomnienie z mechaniki i pkm z technikum xd
Wiesz kazdy jezdzi na czym innym i ma jakies doznania, co kupisz na tym bedziesz jechal i to co ktos mowi mozesz brac pod uwage ale sie tym nie do konca kierowac bo w razie "w" powiesz ze nie potrzebnie sluchalem :) ja mam zestaw: Gates Power Grip, rolki SKF napinacz INA, pompa wody Bugatti i zyje :) Powodzenia!
-BamBosZek- spokojnie, sprzedaje paskow nawet sporo takze wez do reki conti a gatesa to mysle ze bedziesz juz wiedzial, nie chcesz nie musisz :) gates ew. na klinowy, poniewaz ostatnio co sie nie zapcha do auta to wraca bo piszczy, dajesz bosha i jest spokoj - proste
Ha ha ha...... polak pomaca i już wie co lepsze. Jak koła nie zużyte, rolki i napinacz przyzwoity to jeden i drugi swój przebieg wytrzyma. O co tu bić pianę?? ;)
ja z usmiechem bez spin - luz :)
Był kiedyś temat tu albo na AC w którym ktoś pisał że Contitech nie produkuje swoich pasków. Że mają paski od Gatesa pod swoim logiem. Osobiście mam Conti w Ts ale nie przywiązywałbym większej wagi do marki byle by była dobra ;)
dyskusja wrze (: doświadczenie na temat pasków gatesa. Znajomy ma warsztat wymieniali rozrząd w focusie diesel po przejechaniu 30km pasek się pozrozrywał( był dobrze załozony, i nie chodzi mi o zerwanie kilku zębów tylko rozerwał się wzdłuż , zrobiło się 15 wąskich pasków (:) , to był jeden jedyny raz jak cos takiego widziałem. I niewiem czy to była jakaś pojedyńcza sztuka czy tak się często dzieje z paskami marki Gates. Poza tym jak conti ma paski od gates skoro się od siebie różnią już takich historii nie słyszałem
Gates, Conti, Dayco - są to paski na podobnym poziomie jakościowym. Zeby było ciekawiej, to wczoraj montowałem ORI rozrząd do 156 2.0 TS, i nie zgadniecie jaki pasek idzie na rozrząd. Po porównaniu z zamiennikami odpowiada oznaczeniom Gatesa. W ORI pasku zęby są zaokrąglone, nie trapezowe, i tylko Gates takie robi.
Tak wiec przestańcie pisać bzdury, że ktoś gdzieś kiedyś czytał/widział/słyszał. Od około 13 lat naprawiam Alfy i sporo już widziałem. Prawie 10 lat w ASO, gdzie paski OE różniły się zależnie od dostawcy. W większości jest to Dayco, ale jak widać nie tylko. W V6 zęby są zaokrąglone, w TSach i jtd trapezowe. W starych V6 były i takie i takie, ale i były do nich 2 rodzaje pasków.
wątpie by ktos miał problem z jednym lub drugim paskiem! bo oba są z górnej półki gets bardzo chwalony a conti nie mniej zakładaj jeden lub drugi napewno jak nie zrobisz dobrze zrobisz!
Czyli jak to w koncu jest? zamówiłem cały komplet rozrzadu rolka INA, napinacz INA, pompa wody, pasek gates (z zaokraglonymi zębami), gosciu dobierał podobno po Vinie.
Bedzie pasować do 1.8t.s 144km ?
Ja też uważam że obydwa paski są dobre ( osobiście mam Gates). Tak jak kolega wcześniej pisał obydwa są z górnej półki i bez różnicy który założysz. Tym bardziej że i tak pewnie wymienisz go wcześniej niż zaleca producent, jak większośc szczęśliwych użytkowników AR.
Oczywiście może zdażyc się felerna sztuka, no ale to już trzeba miec konkretnie pecha żeby na taką trafic.
Pozdrawiam Rychu
Też mam gates i jak się nie myle to one były montowane na pierwszy montaż,zrobiłem 30 tyś dosyć dynamicznej jazdy i nic się nie dzieje tak że śmiało można brać pozdrawiam :)
Producenci samochodów, którzy stosują
paski Gates
Alfa Romeo, Iveco, Peugeot
Audi, Jaguar, Porsche
Autovaz, Land, Rover, Range, Rover
Chrysler, MAN, Renault
Citroen, Mazda, Seat
Dacia, Mercedes, Skoda
Daewoo, Mini, Subaru
Fiat ,Mitsubishi ,Toyota
Ford, Nissan ,Volkswagen
Honda ,Opel, Volvo