witam koledzy mam pytanie : potrzebuje chlodnice klimatyzacji bo rozwalilem ja i tu zaczynaja sie schody do 2.4jtd z 2000r ciezko dostepna czy ktos orietuje sie czy mozna z innego silnika dopasowac chłodnice klimatyzacji np(2.0 2.5 3.0)??
Printable View
witam koledzy mam pytanie : potrzebuje chlodnice klimatyzacji bo rozwalilem ja i tu zaczynaja sie schody do 2.4jtd z 2000r ciezko dostepna czy ktos orietuje sie czy mozna z innego silnika dopasowac chłodnice klimatyzacji np(2.0 2.5 3.0)??
Ja też jestem na etapie szukania chłodnicy klimy i z tego co widzę to nie podejdzie z innych silników i nawet eper tak mówi, na allegro są jakieś chłodnice ale wszystkie starszego typu (czyli te bez zintegrowanego filtra odwadniającego).
Również obecnie przerabiam ten temat i nie jest łatwo.. koszt oryginału powala, znaleźć używkę to cud, więc pozostaje szukanie i kombinowanie mam to szczęście,że potrzebuje chłodnicy beż filtra i tak się zastanawiam czy nie kupić chłodnicy od innego silnika i po prostu przekręcić samą ramkę mocującą, bo mocowanie to chyba jedyny problem no chyba że chłodnica z innego silnika jest znacznie wyższa i się nie zmieści. Z tego co zauważyłem chłodnica z wersji JTD i V6 ma takie same wyprowadzenia na rurki klimatyzacji. Może ktoś już tak robił ?
Ja dokładnie mam ten sam problem, chlodnica klimy do AR166 2.4 JTD, rocznik 1999...
Nie sprawdzałem jeszcze czy jest tak faktycznie, ale niedługo pewnie będę mógł potwierdzić. Chyba że ktoś mnie ubiegnie to proszę tu napisać dla potomności.
W jednym ze sklepów dowiedziałem się, że chłodnice do jtd i 2.0 benz. są identyczne, różnią się tylko mocowaniem. Wg sprzedawcy wymiary chłodnicy i rozmieszczenie króćców jest to samo. Trzeba jedynie opracować mocowanie, czyli albo przewiercić nowe otwory w istniejącym, albo dorobić kawałek nowego stelaża.
Mowa o skraplaczu starego typu - bez osuszacza.
Tylko jeżeli tak jest to nie rozumiem dlaczego różnica w cenie między tymi dwoma chłodnicami to 100%...
Z moich informacji wynika że 2.0 V6 i 2,4 JTD to taki sam skraplacz.
Znalazłem skraplacz KAGER w jednym z Krakowskich sklepów. Cena 333PLN + osuszacz Hella 53PLN
Jakby ktoś potrzebował to mogę wysłać namiary na priv, ale zaznaczam, że nie wiem jaka jest jakość tego produktu i jak się okaże że jest z plasteliny i rozpadnie się po pół roku to nie przyjmuję zażaleń ;)
W każdym razie ja zamówiłem.
A ja jestem prawie pewien,że skraplacz z benzyny i diesla różni się tylko ramą mocującą która przecież jest skręcona z chłodnicą na śruby. Wysokość, szerokość i wyprowadzenia na rurki klimatyzacji są w tym samym miejscu wiec pewnie wystarczy kupić skraplacz od wersji benzynowej i przełożyć ramę mocującą. Jeżeli ktoś ma możliwość to możemy potwierdzić moje przypuszczenia niech ktoś tylko pomierzy swój skraplacz w ja podam wymiary swojego z diesla.
Witam Panowie, odświeżam temat otóż w mojej 166 2.4 jtd problem z klimatyzacją polega na dziurawej chłodnicy.
tu zaczyna się problem. bo chciałbym kupić najlepiej nową a na rynku jest ogólnie tylko jeden model tak jakby d silników benzynowych. czy jak kupię tą od benzynowego to uda mi się to poskładać do kupy ? czy nie ma takiej opcji ? może ktoś już przerabiał ten temat. proszę o podpowiedź, bo nie wiem czy jest sens w ciemno kupywać tą chłodnicę.
dodaję zdjęcie starej, oraz link do nowej:
Zdjęcia
i link nowej chłodnicy:
http://allegro.pl/nowa-klima-alfa-ro...447754605.html
Ja u siebie kupiłem z allegro za 100 zł i jest jak nowa.A mam taką samą jak Ty. A ta nowa z mocowań wygląda,że powinna podejść.Tylko,że ta jest chłodzona 1 wentylatorem (benzyna) centralnym a nasze mają 2 wentylatory i czy będzie odpowiednio schładzać czynnik?
Tutaj link do używki,wygląda całkiem dobrze.
http://allegro.pl/alfa-romeo-166-chl...496830586.html
jakos do tych używek nie mam przekonania.. jeszcze gdybym ją z bliska obejrzał to moze bym sie zdecydował... bo na foto idealnie nie wygląda.
Pewnie ma z 10 albo i więcej lat,więc idealnie nie będzie wyglądać,aczkolwiek nie wygląda źle.Jest cała i nie widać,aby się rozpadała na części jak ta za 60 zł.z podobnego ogłoszenia.Rurki są odkręcone anie wyrwane,co po kilku latach jest wręcz nie możliwe,aby je odkręcić,tak się potrafią z aluminium skleić.Przerabiałem u siebie i obie ukręciłem,mimo,że 2 dni podlewałem je różnymi środkami a i tak się ukręciły.
Może ktoś przerabiał temat i się odezwie w temacie.Choć z drugiej strony dziwne,że w 2,4 jest inna i benzynie inna na 1 wntylator.
no i dziwne ze sa własnie tylko te do benzyny.
Hej, miałem też przeboje z klimatyzacją w samochodzie praktycznie wszystko zostało wymienione,kupiłem chłodnicę/skraplacz zamiennik i wszystko wygląda że jest ok, trzeba tylko uważać żeby nie pchać się w thermotec czy coś o podobnej nazwie, znajomi którzy naprawiają klimatyzację już mieli wiele przypadków, że po paru miesiącach te chłodnice się rozszczelniły. Ja osobiście kupiłem zamiennik z POLCAR i mam nadzieję że pojeździ :)
Witam!
Mam problem z moja chłodnica. Rozszczelniła się, a w dodatku nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Nie mogę jeszcze założyć tematu w dziale części wiec szukam pomocy tutaj. Bezskutecznie poszukuje innej, czy to nowej czy używanej. Pech chciał że moja bella jest z 99 r, więc jest inna niz w modelu z 2000. Muszę mieć chłodnice klimy właśnie tylko z 2.4 JTD 136 KM z rocznika 99, Ma ktoś może na sprzedaż, bądź wie gdzie dostać taką? Z góry dzięki.
gennosuke jak tam sprawuje się ta chłodnica z POLCAR'u? Ja też mam do wymiany, co prawda wody i w 156'tce, ale jestem ciekaw jaką ten POLCAR prezentuje jakość.
Pozdrówki.
Chłodnica jeździ od wakacji w 166 i póki co nie mogę na nią nic złego powiedzieć, może to jest za krótki czas użytkowania ale widząc ja oraz inne chińskie zamienniki ta z POLCARu wygląda na solidniejszą. Według opinii firmy zajmujący się klimatyzacją samochodową firma POLCAR w tej cenie to najlepszy wybór. Nie mogę powiedzieć jaka będzie chłodnica wody ale też posiadam 156 i tam wymieniałem chłodnicę wody na najtańszą jaka była i sprawuje się już świetnie trzeci rok.
Dzięki. Widzę, że chyba nie będzie sensu chyba dopłacać parę stówek i brać jakiegoś NRF'a, Valeo, czy BEHR'a. Myślałem jeszcze o Nissens'ie, że tak zapytam co jeszcze wymieniałeś przy chłodnicy wody? Przewody od chłodnicy?
Jedynie płyn na nowy ponieważ wszystkie przewody były całe a chłodnicę musiałem wymienić z powodu przegnicia jej co jest standardem przy 156 :)
Witam ponownie odświeże temat. Natomiast mam tez dziurawa chlodnice w AR 166 2.4 z 2004roku 175km. Znalazlem chlodnice tego typu ale kosztuja od 800zl w gore. Czy jest możliwość założenia chłodnicy do 2.4jtd sprzed liftu?
Musiałbyś porównać czy mają takie same wymiary oraz otwory montażowe :)
Dzieki. Jakbym mial czas tak zrobic to nie zadawalbym tego pytania. Liczylem raczej ze ktos to już może robil... :)
Problem zalatwiony. Dzięki za pomoc :)
I jak pasowała od przedlifta ? bo wg. katalogu IC są zamienne
Powiedzmy ze "pasowala" z wersji 3.0 po lifcie. Jedynie otwory po jednej ze stron byly inne ale wystarczyło mocowanie dorobic i trzyma się jakby miało byc fabrycznie.
Ale po lifcie 3.0 były tylko a automacie a tam jest inaczej poprowadzony jeden przewód? chyba że masz 2.4 w automacie?:)
Zgadza się :) mam auto. Automat :) nawet wejscia przewodow sa identyczne
o to dobra wiadomość dla kogoś kto będzie szukał chłodnicy :) jaka różnica w cenie była?
Chlodnice sprzedawal mi nasz kolega z forum. Uzywana nie bardzo ladnym stanie za 100zl wiec raczej do innych z forum nie mam co porownywac