Co ma wpływ na trzęsienie kierownicy przy hamowaniu?
Sprawa wyglada tak: samochod po zakupie byl na oponach zimowych, prowadzil sie bardzo dobrze predkosc ok 200km/h i zadnych problemow, rozmiar gum 205x55x16 , do naprawy byl jednak przegub wewnetrzny bo byl stuk przy ruszaniu. Po wymianie przegubu wymienione zostaly tez wahacze dolne i gorne oraz drazek kierowniczy (bo byly luzy). Załozyłem od razu opony letnie 215x55x16 i zrobilem geometrie. Jezdze głownie po miescie i dopiero jak niedawno wyskoczylem na trase okazało sie ze przy 140 km/h i wiecej są delikatne wibracje na kierownicy, ale to naprawde niewielkie ze dalo by sie to przeżyć gorzej jest z hamowanie ze 140km/h po nawet lekkim nacisnieciu hamulca kierownica cała lata az do 100km/h potem jest spokój. Zaznaczam ze na pedale hamulca nie czuć bicia. I tak sobie porawilem autko :( Mechanicy radzą wymienić tarcze ale wiadomo ze to najprostrze rozwiazanie ale jak wymienie i bedzie to samo ? a tarcze są w dobrym stanie jesli chodzi o zużycie. Opony były zamieniane stronami i nic nie pomoglo. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Czy założyć zimówki i tym samym wyeliminowac opony? A może cos jeszcze ma wpływ na takie wibracje kierownicy? Aha mechanik powiedział ze maglownica juz słaba ale nie wiem czy to ma cos wspolnego z moim problemem? :(