Jak napisalem prosze o wszelakie info, sugestie i co moze byc mi potrzebne przed zakupem.
Z gory dziekuje za cenne uwagi;] pozdr
Printable View
Jak napisalem prosze o wszelakie info, sugestie i co moze byc mi potrzebne przed zakupem.
Z gory dziekuje za cenne uwagi;] pozdr
Co to znaczy z T??? z Turbo czy z T.S . Czy napewno chodzi o GTV-kę z transaxle???Cytat:
Napisał handsomedaniel
Właśnie, jaki silnik, model z którego roku?
Śmiem podejrzewać, że chodzi o 2.0 V6 TB, a to (przynajniej w zakresie oryginałów)
dużo informacji znajdziesz tu:Cytat:
Napisał handsomedaniel
http://forum.alfaclub.pl/viewforum.php?f=17
ostatnio było kilka wątków z cyklu "chcę kupić Gtv"
Były GTV z 2 litrowym silnkiem turbo.
A to nei słyszałem...można jakieś linki?Cytat:
Napisał Rudolf
ech jak zwykle pomyłka w nazewnictwie...Cytat:
Napisał Rudolf
GTV na bazie Alfetty ?
czy Gtv ? :) (różnica w wielkości liter wiele tu znaczy...)
cuoresportivo.plCytat:
Od maja 1976 r. Alfetta GT dostępna była w dwóch innych wersjach: zamiast silnika 1.8 nabywca miał do wyboru jednostkę 1.6 l. lub 2.0 l. Większy z tych silników stosowano wcześniej w modelu Alfa Romeo 2000 Berlina i GT Veloc. Alfetta coupe otrzymała ten silnik o rok wcześniej niż rodzinna Alfetta sedan. Wzrost pojemności i mocy pociągnął na sobą zmianę nazwy na bardziej atrakcyjną: od tej pory wersja dwulitrowa nosiła oznaczenie GTV (Gran Turismo Veloce). Kolejna zmiana nastąpiła w roku 1978: silnik ten, o mocy 122 KM, został wzmocniony do 130 KM[1] (oznaczenie GT 2.0 L) - jednocześnie analogiczną, 130-konną wersję zaoferowano w modelu sedan. Nieco później w ofercie znalazła się jeszcze jedna opcja: do silnika 2.0 l. można było zamówić doładowanie turbosprężarką, montowane fabrycznie przez Alfa Romeo. Wersja GTV turbo osiągała moc 150 KM i prędkość maksymalną 205 km/h.
No jednak nie pomyłkaCytat:
Napisał qbas
ala to nie była GTV-ka seryjna
Czyli jak mam w opcji klimatyzacje i ja sobie zamówię to to nie jest juz seryjny samochód??
Hehe, widze, ze im mniejsze zaangazowanie pytajacego tym temat lepiej sie rozwija. Oczywiste, ze nie chodzi o GTV Turbo z lat '80tych, choc w sumie okazja jest dobra, zeby porzeszyc nieco wiedze :wink: .
Co do nowego dzialu (bo padla taka propozycja), to czy nie wlasciwym miejscem dla GTV/Spider 95-05 bylby dzial 145/146/155? Wtedy bylby chyba komplet jesli chodzi o auta na platformie Fiata T....?
Klimatyzacja nie ma nic do rzeczy , montowanie turbiny do silnika to nie była opcjaCytat:
Napisał Rudolf
To może tak...
Ide sobie do salonu fiata i kupuje bravo. Pan pyta czy chce 1.4 czy 1.4 turbo. Lubie za....lać :wink: więc biorę turbo.
Wychodze z salonu wsiadam do wechikułu czasu i przenosze się w przeszłośc o 20 lat. Wchodze do salonu AR i kupuje GTV. Pan pyta czy chcę 2.0 czy 2.0 turbo.
Rozumiem że bravo jest seryjne ale GTV juz nie :roll:
Awidziałeś GTV 2 l Turbo nawet we włoskich katalogach takiej nie ma
Oczywiscie że jest tylko trzeba dobrze szukać. Mam nawet gdzieś na twardzielu skany katalogów GTV Turbodelty - bo tak dla informacji nazywał się ten model. Ba wystarczy poszperać w jakiś katalogach częsci np w intercars jest wyróżniony model GTV Turbodelta... wciąż nieseryjny samochód? 75 3,0 QV i Turboevoluzione też nie?Cytat:
Napisał 75andrew155
A może wszyscy się mylimy i literka T i 3 kropki w temacie miały być skrótem od transaxle?
A 156 155 to też nie seryjny model ??? :lol: co Ty za porównania dajesz GTV turbodelta to nie jest cywilny czy masowy samochód , auto było budowane do sportu wyczynowego a nie jako model do sprzedaży tak samo jak lancia stratos .Cytat:
Napisał PietereQ
http://www.cuoresportivo.pl/_mm/spor...2-96/4/5.shtml
Ehh rzadko tu bywam ale widzę że styl dyskusji coponiektórych nie uległ zmianie.... :lol: Dobra. Widzę, że pojęcia hiperboli i ironii są obce. Moje porównanie do WERSJI 75 TurboEVo i QV miało ukazać błędne stwierdzenie, że GTV Turbodelta nie była autem seryjnym. Poza tym nie myl pojęcia seryjnego - z masowym. Podobnie było z GTV Turbodeltą- którą mogłeś zamówić, u dealera, zamiast zwykłej Alfetty GTV 2000 na przykład. Wiem, że dalej nie wierzysz więc kilka zdjęć...
http://www.forum.alfaholicy.org/imag.../2008/04/1.jpg
http://www.forum.alfaholicy.org/imag.../2008/04/2.jpg
http://www.forum.alfaholicy.org/imag.../2008/04/3.jpg
GTV.... Turbodelta....oryginalna, rzadka wersja. Ale ojej? Gdzie klata, gdzie te czarne poszerzenia i dodatkowe wloty??? Tak :!: to cywilna GTV Turbodelta którą każdy śmiertelnik mógł sobie kupić.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag.../2008/04/4.jpg
... a Turbodeltę napędzało to, turbodoładowany, Dwulitrowy alfowy, dohc, zasilanie na gaznikach nadcisnieniowych zamkiętych w airboxie. Ten sam silnik napędzał też Giuliettę 116 Turbodelta (też były cywilne Guilietty Turbodelty)
A link z odniesieniem do sportu nie wiem co miał udowodnić. Praktycznie każdy model alfy występował w sporcie wyczynowym, przyczym nie ma to związku z dyskusją :roll:
Ja z kolei proponuje taki link odnośnie wersji i modeli alfett:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Alfetta
A stwierdzenie, że stratos nie był dostępny w cywilnej sprzedaży, oczywiście gdyby było prawdziwe.... to ten news byłby nowością stulecia w świecie samochodów zabytkowych...
http://www.forum.alfaholicy.org/imag.../2008/04/5.jpg
http://www.autocult.com.au/img/galle...geddon2469.jpg
http://www.autocult.com.au/img/galle.../997GT3887.jpg
Nie wiem jak Ty, ale ja tu widzę auta drogowe i od razu napiszę, żebyś mnie nie łapał za słowa - seryjne dostępne, w sprzedaży. Rzeczywiście STRATOS był projektowany z myślą o rajdach. Ale jak to bywa z autami rajdowymi aby uzyskać homologacje, producent musi wyprodukować daną liczbę egzemplarzy drogowych... Tak dla przykładu było podobnie z audi sport quattro, renault 5 maxi turbo, czy z peugeotem 205 Turbo 16 itp...
pozdrawiam
To co napisałeś to nie jest nic nowego to też wiem lub moge sobie wygrzebac . Zależy kto i co uważa za auto seryjne , moim zadaniem auto rasowane przez inną firmę nie jest autem seryjnym produkowanych na dużą skalę AUTODELTA AMG Mclaren itp choć może są dostępne . Lancia stratos dla ciebie to może i seria ile tych sztuk wyprodukowano dla spełnienia tych wymogów? i Ty uważasz że to auto seryjne. Coponiektórym też styl się nie zmienił .
ee no, Panowie, bez takich... wycieczki osobiste na "transaxlach"? :wink:
Za seryjne możemy uznać te, które znalazły się na kartach powojennej części All of the Alfa Romeos. I będzie tam 33 Stradale, jak i Turbodelta GTV i Giulietta. Inaczej limitowane wersje 75 na regionalne rynki też można by uznać za nieseryjne itd.Cytat:
Napisał 75andrew155
Ważne jest, że turbodelty figurowały w oficjanych cennikach Alfy Romeo. To już chyba przesądza. Prawda?
PS. Będzie ktoś z transaxli spoza Poznania na zlocie na Torze Poznań? Jacku Ty deklarowałeś się. Ktoś jeszcze?