Co sądzicie o swapie Alfy 156 2.0 TS na 2.0 v6 TB z GTV lub 166?? Da rade to wykonać?? Może znacie kogoś kto to zrobił i kogoś kto może to wykonać??
Printable View
Co sądzicie o swapie Alfy 156 2.0 TS na 2.0 v6 TB z GTV lub 166?? Da rade to wykonać?? Może znacie kogoś kto to zrobił i kogoś kto może to wykonać??
Witam, wiele już podobnych tematów było, trzeba poszukać. Da się a kto Ci się tego podejmie, to kwestia ceny. Jak nie masz o tym pojęcia to odradzam taka operacje, lepiej kup 2,5v6 lub gta
Właśni tyle było tematów, ale jeszcze nikt się nie odważył:) nie widziałem jeszcze V6 TB w 156, to by było coś wyjątkowego:) a z podrasowaną TB, GTA nie dała by rady...
gifwwl jak wygląda sprawa z elektryką?? Ty masz już temat ogarnięty.
Też myślałem żeby sobie takie auto zrobić i od razu podnieść moc(głównie chodziło mi o podniesienie mocy)... jak coś to zaglądnijcie do mojego tematu...
http://www.forum.alfaholicy.org/tuning_mechaniczny/53477-potencjal_2_0_v6_tb_ile_z_tego_mozna_wyciagnac.htm l
A to, że tematów o tym jest dużo to tylko dlatego że nikt tego nie zrobił a przynajmniej nie opisał jak i co...
wyciągnąć można pewnie spokojnie 400+, wszystko zależy od funduszy..
zadałbym sobie inne pytanie w przypadku tego silnika.. z wielu zasłyszanych informacji wiem, że nie jest łatwo z nowymi częściami do takiej jednostki.. więc czy warto trzeba się zastanowić.
IMO lepszy, pomysłem byłoby kupienie padniętej 156 2.4 jtd i wrzucenie 2.0 20VT z fiata coupe lub kappy. Zdecydowanie mniej rzeźby niż wpychanie V6 TB
No właśnie... jeżeli wsadzić silnik i coś tam dłubnąć to jest sens... bo za wiele kasy nie pójdzie a frajda że hej :D
Natomiast jeżeli zrobić coś większego to dobrze by było to robić tak, żeby miało ręce i nogi... w moim przypadku efekem zadowalającym byłoby łapanie takim autem 100km/h w poniżej 6s...
co do fiata coupe, kupić silnik z 20vt lub 20vt+ który ładnie trzyma ciśnienie oleju to tak jak wygrać milion w totolotka..
A jednak części znacznie łatwiej dostępne niż do V6TB. Więcej też szlaków przetartych w rozwoju takiego silnika.
I popatrzmy na to, że myślimy tak samo jak wielkie koncerny motoryzacyjne... downsizing...
Mały silnik z turbinką i wszystko git :)
A ja bym wolał jednak coś z prawdziwej motoryzacji :D takie ładne V8 z kosmicznym dźwiękiem :D ehhh
W sumie można i tak:
http://www.racingforum.pl/index.php?...pic=90191&st=0
Nie było mnie chwilkę i powiem wam tak. Sam siedziałem ok. pół roku szukając i kompletując części aby mój swap nie był robiony jak w stodole siekiera. Gdyby nie pomoc mojego przyjaciela (warsztat oraz wiedza) to nigdy bym tego nie zrobił. Części do silnika jakoś mi się wszystkie udało dostać to co było potrzebne nowe, prócz napinacza, próbowałem reanimacji, ale dalej trochę ciekł, może trzeba większe oringi, nie sprawdzałem bo kurzy się silnik w garażu. Ale w servisie jak zamówisz z długim czasem oczekiwanie nie jest strasznie drogo. Elektrykę sam przerobiłem i połączyłem. Od razu mówię że przy kupnie na dawce 164 jak ja będziecie mieli duży problem, największy że wszystko wokół silnika trzeba zmienić i napęd, bo skrzynia wejdzie ale nie ma miejsca na łapę i jest inny wybierak (łatwiej zmienić). Ogólnie ja swój temat dość obszernie opisałem, natomiast został on usunięty po tym jak rozbiłem auto.
A teraz szukam GT z 3,2 lub 2,0 do swapa na TB ;]
Ten projekcik 156 turbo rzeczywiście coś, aż pięknie się ogląda, mi na aż tyle fundusz nie pozwolił :(
Masz racje, w okolicy mam takie coś, wczoraj sam gnojek do mnie podjechał na stacje chciał moja Alfę zgnoić, teoretycznie to Fiat powinien być szybszy, ale już na jedynce odstawał. Chciał poprawki tylko wtedy to taką prostą wybrał że ze 3 kiloski było nowego asfaltu puściłem go przodem żeby zobaczyć co to za kłąb dymu z tyłu ma, zaczęło walić smrodem paliwa to go łyknąłem. Najlepsze ze bez żadnych pisków z wolnych obrotów startowałem za każdym razem, dowalone to to było, a jak inne są przez takich młotków używane to strach to kupować
gifwwl możesz mi opisać co dokładnie robiłeś z elektryką?? Chodzi o to co przełożyłeś razem z silnikiem a jakie wiązki przerabiałeś, bo mechanikę ogarnę. Z góry dzięki za odp. i pozdrawiam.
ja miałem cała 164 ma dawce poza zmiana miejsc kilku czujników, cewki to w wiązce silnikowej ze 164 musiałem zmienić wtyczkę na taka żeby pasowała do 146 ;] tak na prawdę wiązka samochodu w 146 i 164 są łączone w jednym miejscu kilkoma kablami z wiązką silnika. Tak naprawdę 3 kable wystarczy połączyć żeby odpalić. I nie kupuj na dawcę 164 ;] nie wiem jak z wiązka ze 166 ale z gtv powinna być rozłączalna.
mam właśnie zamiar gtv kupic i dzisiaj juz jedna ogladałem
witajcie . jakies 3 miesiace temu zakończyłem swap z 2.0 TS na 2.0 V6TB a jest to w spiderku. powiem tyle że elektryka to mały problem , a wiekszy to dobranie modelu autka na swapa, bo inaczej bedziesz mial schody tak wielkie że finansowo bedziesz mial dosć , a to potwierdzi gifwwl . tak racja jest a by miec coś co w tym modelu nie szlo seryjnie, albo wyszło bardzo mało . wiec nie tylko silnik , ale i napęd , chlodzenie i inne wes pod uwage.
Swap 2.0 TS do 2.0 TB jest jak najbardziej wykonalny i finansowo? hmm.... do zaakceptowania... Może szczegóły zachowam dla siebie, ale da się to zrobić, bazując na komponentach innych alf... Ja się tego podejmę...
Jest to to wykonalne dla 145/146 (wersje TS i TD/JTD) 155, 156, 164, 166, GTV/SPIDER oraze pewnej ilości aut grupy Fiat/Lancia i niekoniecznie z 2.0TS (dotyczy AR)
Kolego maciek_czer czemu zamiast dzielić się wiedzą próbujesz tylko zarobić na niewiedzy innych? Myślałem że forum jest po to by szerzyć wiedzę a nie do zamieszczania ogłoszeń, na to jest odpowiedni dział.
Wybacz kolego... ale z czegoś żyć muszę.... Cały świat jest oparty na tym, iz nie wiedzący płaca za wiedzę innych... To nie jest ogłoszenie, ktoś zapytał , odpowiedziałem...
Często udzielam porad, ale wybacz w przypadku SWAP'a kaliber roboty jest zbyt duży...
na youtubie sa filmiki jak na hamowni alfa 156 2.0 tb cisnie
Zakres Swap'u na co jest za duży? na poradę? Już tak dużo to tam roboty nie ma, jak wiesz co kupić. A to jest w internecie. I kolego nie mam nic przeciwko temu że na tym zarabiasz, ale nie pisz że informacje na temat swapu będziesz trzymał dla siebie, bo to nic nie wnosi i denerwuje mnie osobiście. Dużo się naszukałem tych informacji i uważam że powinniśmy ludziom otwierać drzwi a nie chować klucz do nich. Ja swój samochód opisałem, pisałem również w wielu postach na tym forum o tym jak zrobić Swap na v6 TB i nie jest to tajemnicą.
No widzisz opisałeś to więc po co mam pisać jeszcze raz... Nie musisz czytać moich postów skoro Ciebie denerwują... Ktoś kto podejmuje się SWAP'u musi być gotowy na rzeźbienie i kombinowanie. Wiem jak to zrobić, ale brak mi czasu na opisywanie tego. Widzisz pewien mądry powiedział: NIE ROZDAWAJ ZA DARMO TEGO, Z CZEGO ŻYJESZ". Jak ktoś wrzuci już silnik, a będzie miał problemy z elektryką podam mu schematy i podpowiem, ale gotowca nie mam zamiaru dać... Chcesz robić SWAP'a nie masz zamiaru dać zarobić innym, lub chcesz robić osobiście to szukaj na necie lub kombinuj...
Swoja drogą kiedyś poradziłem w zakresie remontu silnika i przez 2 miesiące kolo zamęczał mnie o szczegóły a był laikiem.
obsewuje Wasza dyskusje i nasuwa mi sie takie przysłowie- nie rób nikomu dobrze, nie bedziesz miał źle...
nie raz juz sie przekonałem iz nalezy je stosowac.
pzd.
Wiesz, znam też i takie powiedzenie "Dasz palec, wezmą i rękę"...
W kwestii wyjaśnienia, nie neguję forum jako źródła informacji i miejsca gdzie należy się dzielić wiedzą, ale są i granice tej pomocy. Zmierzam tu też do pewnej kwestii która dotyczy całości świata alfisti. Mamy w naszym światku warsztaty specjalizujące się w AR, to dajmy im zarobić, zwłaszcza że otrzymujemy fachową obsługę auta, połączoną z wiedzą i poradami.
Skoro z tych swapów stać Ci na życie to Ci gratuluje, ja o kilku słyszałem kiedyś, a wiem że prócz mnie to jednej osobie się udało. No chyba że po prostu wszyscy robią to u Ciebie i się nie chwalą ;]
Kolego maciek_czer nie chce Cie obrazić, ale dalej nie rozumiem dlaczego akurat ta informacja jest tak cenna. I dlaczego uważasz że są granice tego co można podać na forum?
Sorrki za ciągnięcie off-topa
Żyję ogólnie z napraw Alfa Romeo, a robiło się różne patenty w życiu... Nie czuje potrzeby aby publikować to na forum i koniec! A dlaczego są granice? Podałem Ci już parę przysłów i przykład, dlaczego nie warto podawać za dużo...
Nie nie robią, robią za to wiele innych rzeczy i się tym nie chwalą i to też nie powód aby wszystko pisać na forum...Cytat:
No chyba że po prostu wszyscy robią to u Ciebie i się nie chwalą ;]
Wiesz najlepiej, że wrzucenie każdej V6 AR do aut grupy AR145/146/155 itd jest wykonalne, jeśli ktoś się tego podejmuje to niech kombinuje, a sprawi mu to dużą radość, tak jak zakładam, Tobie to sprawiło mnóstwo frajdy...
Mam swoje zdanie na ten temat i uważam że dalsza dyskusja na ten temat jest bezsensu...
Po części rozumiem Maćka dlaczego unika rozmów o tym. Chyba jako pierwszy wyłożyłem na tym forum sprawę wrzucenia 3.0 do 156 i ogarnięcia elektroniki plus paru innych istotnych spraw, tak aby auto ruszyło i nic nie popłynęło w silniku, no i się zaczęło ... niestety jak ktoś napisał "daj palec a utną ci rękę ..." czy jakoś tak ;] zaczęły się notoryczne telefony i zawracanie brzydko mówiąc dupy, najlepiej jakbym rzucił pracę zawodową i otworzył darmową infolinię, jakoś nie docierało do ludzi że w ciągu dnia pracuję zawodowo a wieczorem mam prawo być zmęczony, weekendy mam dla rodziny, nie chciało się pomyśleć bo po co, lepiej dzwonić po 15x w tygodniu i pytać o to samo w kółko zamiast chwilę pomyśleć samemu ...
Chciał człowiek pomóc a sprowadził na siebie plagę Egipską ;] Dlatego czasem może lepiej milczeć ...
To teraz ja odgrzeję kotleta. Czy ktoś mi odpowie na pytanie czy swap 3.0v6 6bieg manual z GTV do -> 147 2.0 TS jest realny?? Czy bedzie to P&P ?? jesli nie to z jakiego rzedu wydatkami trzeba sie bedzie liczyc jesli chodzi o roboczogodziny fachowcow w temacie AR??
Dla mnie tak ;] a jak Ty będziesz to robił u kogoś to zależy czy dobry mechanik, roboczo godziny to zależy tylko od mechanika, bo każdy to zrobi w innym czasie, chyba że ma to obcykane. Możesz mieć trochę problemów z abs'em, obrotomierzem, ewentualnie z połączeniem zawieszenia z półosiami (nie wiem czy przeguby pasują) i lewarkiem z linkami do zmiany biegów. Nie zapomnij faktu że będziesz musiał chyba wystawić aku do bagażnika, nie wiem jak było w gtv 3.0 bo w turbo na 100% bagażnik. Poza tym zastanów się nad twardszym zawiasem i większymi hamulcami bo trochę dociążysz przód ;]