-
kilka awarii-pytania
Witam, od kilku dni dla odmiany jestem posiadaczem gtv tb. w aucie nie dziala wentylator nawiewu wewnątrz kabiny(auto stalo miesiac w garazu wczesniej chodzil-wg sprzedajacego) bezpieczniki wszystkie ok, wentylator tez podlaczalem inny i zero reakcji, czy do wentylatora są jakieś przekaźniki? albo czy ten opornik w obudowie wentylatora ma coś do jego braku pracy? bo wydawalo mi sie ze nawet jesli bylby zepsuty to na jednym biegu powinien chodzic, Jesli ktos z was cos wie na ten temat to prosze o porade. Druga sprawa tooczywiście nie chodzi jak powinny co wogole mnie nie dziwi bo ciezko trafic zdrowe nie kulejace turbo a więc tak: autem 250km/h jechałem więc silnik jest ok tylko podczas przyspieszania lekko szarpie i no nie idzie tak jak powinna(miałem zdrową 164 i 166 tb więc mam porównanie) przyczyn moze byc kilka: palec rozdzielacza, zepsuta sonda, świece, zawór ciśnienia turbiny, kable lub komputer do wymiany, kolega w 164 tb nawymieniał się wszystkiego i dopiero efekt dał inny komputer, elektromechanik mi mówił że komputery magnetii marelli jak długo chodzą np na złej sondzie to tak sobie porysuja zle mape paliwa ze potem juz ona ie potrafi wrocic na swoje miejsce natomiast sterowniki boscha wracaja. wiec jaki sterownik jest w gtv? 96r? pozdro
-
czy ktokolwiek z was ma jakieś pojęcie o GTV?
-
co do silnika i jego sterownika, jak i do instalacji elektrycznej, to zerknij na tą stronę http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual's/ i drugi oraz trzeci link od dołu będą Ciebie interesowały
podjedź jeśli możesz do jakiegoś mechanika, żeby odczytał błędy
-
-
proszę bardzo
serwisówka podaje, że w TB były Bosch Motronic ML4.1 i EZ212K, poczytaj i poszukaj wszelkich informacji
mnie też dopadła elektryczna usterka i też dopytuję tu na forum, bo tak szukać i nie pytać, to trochę nietowarzysko :P
-
Jeśli szarpie Ci przy przyspieszaniu to nie koniecznie będzie to elektronika, równocześnie może łapać lewe powietrze. Świeci Ci się marchewa? Jakieś uszkodzenia odnośnie wyżej wymienionych przez Ciebie czujników? Sprawdzałeś coś poprzez programy diagnostyczne?
EDIT: zastanawia mnie prędkość max którą napisałeś z tego co mi wiadomo to przy silniku TB jest ograniczenie do 235km/h. Masz coś dłubnięte przy silniku bądź elektronice?
-
nic nie jest przerabiane, Ta prędkość mnie nie dziwi bo kolega swoją 164 TB również 250km/h jechał. Co do lewego powietrza to puki co wydaje się ok. Ogólnie na razie zbieram tylko informacje bo bede sie za to wszystko brał dopiero po niedzieli.
-
patrząc na listę samochodów jaką masz wymienioną w profilu, powinieneś wiedzieć, co boli taki silnik ;) dwie Alfy turbo po drodze i teraz trzecia, kto kogo powinien pytać :P
Fiat podawał, że Uno 1.4 pojezdzie max 163 km/h, a moje latało ciut ponad 190 w serii ;) więc takie dane producenta czasem nijak się mają
-
na palec i kopułkę bym nie stawiał - w każdym razie ja miałem nadpaloną i nie było takich objawów.
Doszukiwałbym się problemu w czujnikach (sonda, przepływka itp itd) lub w samej turbinie.
Szarpie w jakim zakresie obrotów ? Na overbooście ?
Ponadto, o ile mi wiadomo to mapę da się zresetować i nie ma znaczenia czy jest to bosch czy marelli. Jak to się robi to nie wiem bo osobiście tego nie robiłem, jednak jak zrobili mi to w aucie to samochód ożył jak po czarrrnym espresso :)
-
Szarpanie w innym silniku turbo (mazda 2.2 T) - przyczyną była mocno zaśniedziała kopułka, po przeczyszczeniu jak reką odjął. A mocy było wczesniej wmiarę ok.
-
wymiana swiec zalatwiła sprawe.
-
no i pięknie :) za kolejne 60 tyś km następna wymiana i będzie cacy
-
w tb chyba częściej trzeba robić wymianę świec :P