po uruchomieniu silnika pojawia mi sie komunikat " hill holder unavailable", co on oznacza i co moge na to poradzic? jest to powazny blad?
Printable View
po uruchomieniu silnika pojawia mi sie komunikat " hill holder unavailable", co on oznacza i co moge na to poradzic? jest to powazny blad?
Oznacza to że masz problem odnośnie funkcji Hill Holder ( System umożliwiający zatrzymanie samochodu na wzniesieniu, tak aby nie stoczył się. Nie wymaga użycia hamulca ręcznego.)
Kolego teologik, to najprawdopodobniej niesprawnego lub zabrudzonego czujnika położenia pedału sprzęgła. Czeka Cię czyszczenie, a w najgorszym wypadku wymiana (koszt czujnika w ASO 70 zł) czujnika. Wymienić można samemu, bo to banalnie proste. Komputer nie wie, czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie i stąd problemy z hill holder, który jest uruchamiany w związku z puszczeniem sprzęgła. Temat ogólnie znany i wałkowany chociażby na forum alfaowner.
ok , dzieki
hill holder jest uruchamiany po puszczeniu hamulca a nie sprzęgła, jeśli masz czujnik walnięty to powinieneś mieć problemy z odpalaniem auta bo wtedy też trzeba mieć wciśnięte sprzęgło.
Witam wszystkich, dzisiaj zmieniałam opony na zimówki, po przejechaniu ok 20 km wyświetliło mi komunikat Hill Holder Unavailable. Czy może mieć to związek z wymianą opon? Pytam bo lampka zapaliła się akurat po wymianie, a kiedyś przy wymianie opon mechanik złamał mi czujnik ABS w innym aucie. Czy czujnik Hill Holder'a znajduje się przy oponach? Przeczytałam na necie że ta kontrolka może się zapalić po zaśniedzeniu przewodów lub czujnika. Poruszałam kablami i kostką nad hamulcem, po zapaleniu zapłonu lampka się już nie zapaliła. Czy może się zapalić za jakiś czas? Czy może siada czujnik? Czy mogli mi zaszkodzić przy wymianie opon? :(
Awaria czujnika ABSu sygnalizowana byłaby jako awaria ABS/ESP. HillHolder to raczej tylko o hamulec się rozchodzi zwłaszcza, że po grzebaniu przy kostce się poprawiło.
Z powyższych wypowiedzi wynika, że jeśli nie mam problemów z odpalaniem auta, to znaczy że to nie czujnik. Po poruszaniu kostką nad hamulcem kontrolka się na razie nie zapaliła, ale nie wiem czy to nie akurat zbieg okoliczności... No cóż, pojeździmy, zobaczymy. Ja mam zawsze ogromnego stresa jak jakaś kontrolka się zapala i to okropne piknięcie... :/ Musze chyba zacząć wozić ze sobą instrukcję obsługi. :)
Jako że czeka mnie dłuższa podróż po autobanach a ostatnio nagminnie wyłączał mi się tempomat ze względu na czujnik hamulca nożnego (błąd P0504 ) postanowiłem go wymienić na nowy, bo smarowanie nie pomagało. Pstryk kosztuje ok 35zł i to chyba tylko ze względu na to że pasuje też do Stilo ;)
Dziś wymieniłem. Nowy różnił się od starego długością tego wystającego dzyndzla: Załącznik 75381
ale dzyndzel wskoczył głębiej przy montażu i jest taki sam już. Póki co bez błędów i tempomat działa.
Stary czujnik rozebrałem. Nie wiem co tam si mogło popsuć. Może zaśniedział jeden ze styków. Był na nim delikatny nalocik. Jak ktoś się chce bawić, to można to rozebrać, przeczyścić styki i złożyć bez problemu. Ale przy tej cenie chyba nie ma sensu.
Załącznik 75382Załącznik 75383
Przy okazji pytałem o gałkę lewarka zmiany biegów bo mi się trochę wytarła. Pamiętam, że do 156 kosztowała coś ok 120zł. Natomiast tu... 388zł (już nie pytałem czy netto czy brutto ;))
wymienialem to badziewko w peugeocie 307
Panowie, długość trzpienia można wyregulować. Wystarczy zdjąć blokadę widoczną na ostatnim zdjęciu. Nie ma potrzeby kupowania nowego stycznika, bo tam nie ma co się popsuć :)
U mnie również pojawił się ten błąd(hill holder), po podłączeniu pod komputer błędu żadnego nie widać. Czy również muszę wymienić ww. czujnik?
Nie mogę, wyskakuje info o przełączeniu czegoś w kablu, niestety łączy się ze wszystkim ale nie z ABSem :/
Odłączenie aku nic nie da? Błąd pokazał się po dłuższej jeździe na wstecznym.
Bez podłączenia się do centralki ABS nie dowiesz się co spowodowało wyświetlenie błędu...
Kolega miał niesprawne sterowanie pompą ABS i też pojawiał się ten napis. Wymienił całą pompę ze sterowaniem i jest ok. Rozdzieliliśmy później sterowanie od pompy i okazało się, że w środku jest zawilgocenie. Prawdopodobnie nie była konieczna wymiana. Niestety, żeby dostać się do sterowania wykręcaliśmy całą pompę. Podobno można to zrobić bez odkręcania przewodów hamulcowych, ale my tak nie zrobiliśmy.
Tak, cały czas jest błąd.
No to i ja powiem co się działo u mnie i kiedy ten komunikat się pojawiał.
Otóż przy odpalaniu wyskakiwał i zanikał samoistnie.
Doszedłem do wniosku, że mam słaby akumulator. Zakupiłem nowy zamontowałem i komunikatu już od tego czasu nie ma.
Więc ja nie wymieniałem żadnego czujnika a powodem był akumulator słaby lub już na wykończeniu.
Pozdrawiam
Może być akumulator słaby, może być centralka ABS strzelona (też były takie przypadki) - będziesz wymieniał wszystko w ciemno?
Witam
Dziś podczas jazdy (do przodu) zaświeciła mi kontrolka od czujników cofania (czujniki dokładane valeo, normalnie załącza się dopiero po wbiciu wstecznego).
Po kilku minutach powiadomienie hill holder unavailable. Zatrzymałęm sie, próbowałem pozmieniać biegi włączyć wyłączyć zapłon, niestety przypadłości pozostały. Zauważyłem też że przy wbiciu wstecznego nie zapala się światło cofania. Kompa będę mógł podłączyć dopiero jutro lub pojutrze ;( miał ktoś może już taki przypadek i wie gdzie szukać przyczyny ?
Hej a ja dzisiaj chciałem się trochę poślizgać bellą :) i też pojawił się u mnie ten komunikat "hill holder unavailable" . Jest to możliwe żeby wystąpił ten błąd po kilkukrotnym
użyciu hamulca ręcznego?
Podłącz komputer, bo źródeł komunikatu może być kilka.
Jeśli awarii ulegnie ABS to z tego co pamiętam również pojawi się komunikat dot. hill holdera. Ale to do obadania przez kompa.
no i samo się dzisiaj rano naprawiło w momencie wbicia biegu wstecznego - nic nie kumam
ja walcze z tym w spiderze i juz nie mam pomyslow, czasem sporadycznie pojawia sie ten komunikat i sam gasnie: aku wymieniony, czujnik kata skretu tez, geometria ok, cisnienie w kolach prawidlowe, sprawdzalem styk na hamulcu tez sie wydaje ok, czy mozliwe ze to np centralka ABSu wariuje ?
Oraz hamulca.
muszę podpiąć kompa. ABS na pewno też coś krzyczy, ale już nie pamiętam co ;)
A u mnie ciekawostka. Pojawiał się błąd hill holdera i nie gasnął. Co ciekawe, wtedy również włączały się czujniki parkowania i okazało się, że mam włączoną cały czas lampę wstecznego... Po długich dywagacjach i przemyśleniach Patryka Lalika i pogrzebaniu w komputerze okazało się, że przetarta wiązka z klapy spowodowała nie działającą lampę lewą, zwarcie i uruchamianie lampy wstecznego i tym samym automatyczne włączenie czujników parkowania.... Komputer widział, że samochód ma wsteczny bieg, a jedzie do przodu i wywalało hill holder. Taka ciekawostka, jakby ktoś miał podobnego rodzaju problemy.
Witam
Ale w 99% te informacje wywala kom jeśli akumulator jest już nie pierwszej młodości lub nie ma wystarczającego ładowania alebo ktoś zaoszczędził i zakupił z mniejszym prądem rozruchowym bo był tańszy.
Sam to przerabiałem i wymiana akumulatora na nowy i właściwy rozwiązała sprawę
czy miał ktoś z was problem z komunikatem hill holdera, po wymianie żarówki od hamulca??? po wymianie komunikat pojawia się, w momencie gdy nową żarówkę wykręcam problem znika. czy do 159 podchodzą jakieś specjalne żarówki???
Podłączenia się pod temat. U mnie problem wygląda tak że Hill holder działał i nagle przestał a żaden komunikat się nie wyświetla. Co mogę sprawdzić sam w domu? I jakie mogą być ewentualne usterki?
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Niestety dopadła mnie ta usterka związana z komunikatem o braku hill holdera. W którym miejscu znajduje się ten czujnik?
Czujniki są przy pedałach. Jeśli masz walnięty czujnik hamulca to błąd nie pochodzi od niego. Ja miałem walnięty czujnik hamulca ale jego objawem było to że nie mogłem włączyć tempomatu.
Witam a u mnie sprawa wygląda tak że po wciśnięciu sprzęgła lub hamulca samochód odpala to znaczy że oba czujniki sprawne, tempomat też działa a sam hill holder zadziała raz na parę dni.
U mnie po wyskoczeniu komunikatu nie pali się światło biegu wstecznego i parktronic cały czas pokazuje, że jest uruchomiony. Gdzie szukać przyczyny?