wymienilem termostat w mojej 156 poniewaz went chlodnicy bardzo rzadko sie wlaczam i temp wynosila 1/3 do 1/2 z tym ze idalnie 1/2 nie bylo i myslalem ze sie poprawi a jest dokladnie jak bylo co jest? dodam ze termostat byl oryginalny z 99 roku
Printable View
wymienilem termostat w mojej 156 poniewaz went chlodnicy bardzo rzadko sie wlaczam i temp wynosila 1/3 do 1/2 z tym ze idalnie 1/2 nie bylo i myslalem ze sie poprawi a jest dokladnie jak bylo co jest? dodam ze termostat byl oryginalny z 99 roku
a czujnik temperatury w termostacie sprawny ??
i co znaczy "temperatura wynosi 1/3 1/2 " ???
1/3 czego ?
1/2 czego ?
znaczy wymieniles uzywke na uzywke ?
Zapewne 1/2 wskazania zegara czyli 90 st. Jeżeli tak jak kolega wyżej wywnioskował, że wymieniłeś na używkę to nie zdziwiłbym się jeżeli też byłaby padaka.
czyli mamy rozumieć że wymieniłeś termostat bo wskaźnik nie pokazywał tak jak trzeba ?? hmmm, a skąd masz pewność że wskaźnik pokazuje tak jak jest na jego skali, podłącz kompa i się zdziwisz... możliwe że wymieniłeś sprawny na sprawny...
Dokładnie. Ja mam tak samo. Zegar pokazuje ok 75 st a na kompie 85.
wiec tak od kiedy mam to auto to temp wynosila tak ok 1/3 do 1/2 skali z tym ze idealnie 90C nie bylo nigdy! a went. chlodnicy zalaczal sie tylko w mega upaly jak stalem w korku, a jak w mega upaly jechalem pow. 120km/h to temp wynosila 1/3 skali czyli ok 70-75C i wyraźnie spadala w por. z jazdą do 120km/h wiec wskaźnik chyba ok?
no i zimą ponizej -5C auto bardzo ale to bardzo slabo grzalo
no i auto troszke za duzo palilo bo po miescie 10-11,5l a w trasie 10-10,5l lpg
wiec wymienilem termostat na NOWY VERNET no i widze ze wskazówka dalej pokazuje jak pokazywala czyli co?
a nie powinno byc caly czas w okolicach 90-105C i nie powinno spadać?
a tamten termostat byl ori z 99roku wiec chyba niemozliwe zeby byl sprawny?
99rok termostaty to na 85% byl nie sprawny. Wtych alfach tak jest ze na trasie wskazowka opada a na postoju (lub koreku) skacze w gore czyli na max 90 (po trwojemu 1/2) ewentualnie moze dochodzic do 90 z "groszami" . Spalanie masz calkiem przyzwoite w miescie.
U mnie w zime jak mierzylem, bo wskazowka wogole sie nie podnosila, to na kompie pokazywalo 85stopni, ale auto grzalo sie dosc dobrze. Na temat termostatow verneta tez sa rozne opinie, nie do konca wszystkie dobre, choc osobiscie nie wiem. Podlacz pod kompa i sprawdz jak pokazuje temp.
Tak jak kolega Bocian zauważył, czy wymieniłeś termostat i czujnik>? Czy sam tylko termostat na nowy Vernet?
Być może masz tylko czujnik uwalony, koszt takiego czujnika jest śmieszny, kup podmień i będziesz wiedział.
Ja wymieniłem swój na ori Behra i do tego nowy czujnik temperatury i temperatura na 90 stopni po 5 min. jazdy.
Nie porównuj diesla do benzyny bo to dwa inne sprawy
Po 2 to Kolega janpl2 napisał w ostatnim poście zenie dogrzany pytanie silnik czy czemu pizgalo w środku, za junkersami nie przepadam ale mając służbowe 2.0 to potrafiło i 18L wciągnąć po mieście także w spalaniu nie widzę nic złego:)
a w tym 10-11,5l a w trasie 10-10,5l lpg to widzę "ciężka nogę" na trasie
1/ zimą w mrozy auto slabo grzalo tz ogrzywalo pasażerów temp na wskaźniku 1/3, latem prawie 1/2 ale powyzej 120km/h spadało do 1/3 nawet w mega upały no i wiatrak chlodnicy chodzil bardoz rzadko wylacznie pare razy w upaly takie ponad 32C + jazda w korku lub jak auto stalo do tego z klimą on no i postanowilem wymienic termostat i kupilem sam termostat verneta nowy
2/ stary był ORI z 99r wahler zalozylem verneta nowego i wg mnie różnicy nie widze wskazówka stoi prawie w polowie ale idealnie 90C nie jest tylko troszke nizej no ale po wymianie tego termostatu widze ze dluzej sie silnik nagrzewa jak jest zimny! no i wczesniej jak zostawilem auto np pod praca na 3-4h w słońcu to odpalilem i po 2s włączał sie lpg bo juz temp 30C była płynu chlodzącego a teraz jest całkwicie z lewej i musze przejechać jakies 500m i po tych 500m włączyła mi sie instalka lpg bo pow. 30C było? na h... ten termostat wymienialem jak teraz bedzie mi wiecej pb palic co jest?
3/ to termostat nie jest od tego zeby temp byla zawsze pomiedzy 90-105C? przeciez od tego jest termostat czy jade 200km/h czy 10km/h czy w upal czy mróz zeby bylo zawsze w polowie skali no nie?
4/ u Was włącza sie went chlodnicy? bo u mnie tylko jak klima jest na on jak jest off to pare razy mi sie wlaczyl w mega upał+slonce+stanie w miejsccu+klima a jak silnik wylaczylem to nigdy went. nie startował a moze?
pozdr
ja wymieniłem miesiąc temu na termostat EPS, bo też się nie dogrzewał i teraz jest ok. wg wskazówki jest cały czas około 85-87 stopni, więc chyba idealnie. i spalanie również spadło z 7-8 litrów, do 5,5-6.
u mnie to chyba spalanie wzrosnie wczesniej odrazu jechal na lpg a teraz przelacza sie później!!! dlaczego?
Panowie wyjaśni mi ktos tą sprawe z termostatem? Wymieniłem na nowy bo stary pewnie przepuszczał (słabe ogrzewanie kabiny, temp spadała powyzej 120km/h w górę do 1/4). Teraz co prawda ogrzewanie jest dużo lepsze (przy ustawieniu na max grzanie to powietrze jest b. ciepłe a nie letnie) ale wg mnie troszke dluzej przelacza sie na lpg. Przedtem jak wskazówka byla na 30st to sie przełączało a teraz ok 40st, dlaczego? No i wskazówka prawie idealnie pośrodku znajduje sie po jakis 2-3km, na starym troszke wcześniej no i wskazówka stoi tak samo jak na starym termostacie tz prawie w środku tak jakby nie 90st a 80-85st no i nie spada jak jade szybciej czy włączam na maxa ogrzewanie. Ale podejrzewam ze spalanie lpg zmaleje ale wzrośnie spalanie pb wiec dla mnie wyjdzie na minus. Przedtem jak zostawilem auto na pare godzin 2-4h na sloncu to zawsze po odpaleniu te 30st bylo plynu chłodzacego i po 1-2s przełączało sie na lpg a teraz musze przejechać aż 500-1000m co jest?
Aha i piszecie ze jak jest sprawny termostat to dopóki wskazówka nie będzie w polowie to nie mają byc cieple węże a ja spr na tym nowym termostacie wzkasówka byla na 1/4-1/3 a węże byly letnie, ciepłe te co idą od silnika do chlodnicy, wiec termostat ten nowy jest ferelny? A jak silnik jest nagrzany do temp roboczej to te węże są bardzo gorące. /dzięki czekam na pomoc bo sie nawet zastanawiam czy nie zamontować stary termostat
A odnośnie jeszcze zbiorniczka wyrównawczego to mam wlać tak zeby bylo na zimnym na kresce min a na cieplyn silniku na maxa? bo teraz tak jest jak wlalem na zimnym pod maxa to jak sie silnik zagrzal to ta ciecz sporo przekraczała kreske max.