jakie są objawy nieszczelnej rury filtr-turbo?? U mnie widać na niej delikatne pęknięcia i lekko się poci. Auto pali o 1.5l za dużo w stosunku do innych jtd 16v i przy ok 4000 na IV biegu pada w tryb awaryjny. Czy to może być powód ??
Printable View
jakie są objawy nieszczelnej rury filtr-turbo?? U mnie widać na niej delikatne pęknięcia i lekko się poci. Auto pali o 1.5l za dużo w stosunku do innych jtd 16v i przy ok 4000 na IV biegu pada w tryb awaryjny. Czy to może być powód ??
powodów może być wiele, podstawa to podpięcie pod komputer, ale idzie wróżyć z fusów ze pęknięta rura daje ci świst i gwizd przy przyspieszaniu, a włączanie sie w tryb awaryjny to może byc np uszkodzony egr? uszkodzony overboost ? wtryski ? ...
jak rura pęknięta, to i tak i tak do wymiany, w dodatku mozesz mieć zapieczoną geometrie, jesli jałowo przyspiesza
No i zacznie dymić na czarno jak dasz w palnik
Przerabiałem ostatnio nieszczelność rury filtr-turbo. Komputer nie będzie sygnalizował błędów nie zapali się check. Świst podczas przyspieszania oczywiście słabo udzie.
---------- Post added at 18:57 ---------- Previous post was at 18:55 ----------
Słabo przyspiesz :)) oczywiście
Przede wszystkim świst
a miałeś ewidentne pęknięcia na niej? ja szukam nieszczelności u siebie ale nie widzę żadnych pęknięć na niej może oprócz tego, że jest już miękka jak zdechła parówka (wężyki już powymieniałem, testowałem egry, przepływki, IC czysty a dalej muli, dymi więcej pod obciążeniem i pali trochę więcej niż powinien - już nie mówię ile więcej niż pokazuje komputer :)
tak, widac na niej pęknięcia w tych zagłębieniach i są na niej ślady oleju zapewne z odmy. Dzwoniłem dzisiaj do aso i rura filtr-turbo to u nich koszt 135zł ale z ciekawości zapytałem jeszcze o przepływkę i powiedzieli mi UWAGA: 1300zł :O bez oddawania starej.... Ciekaw jestem co tam powychodzi po podpięciu pod kompa no ale czekam i czekam na listonosza z kablem i się doczekać nie mogę :)
Coś tanio za ta rurę z tego co wiem to ta chyba chodzi około 260 zł - upewnij się czy dokładnie o tej mówili
kolego marekshino piszesz, że przerabiałes temat popękanej tej rury. Czy po wymianie spadło spalanie ?? i przetłumacz swojego posta na jezyk pl :)
w końcu dotarł interfejs. Dołączam logi.
proszę o wytłumaczenie;
1. O co kaman z egr ( w sterowniku bład p0404 i nie da się go skasować, egr wyczyszczony, nie zaślepiony)
2. wskazanie mas powietrza
na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku wskazanie przepływki rożni się od docelowego o ok 200mg/i tj. docelowe 308 a mierzone 481 ??http://www.forum.alfaholicy.org/atta..._turbo-log.jpg
aaaa, Powodem trybu awaryjnego był błąd p0238 - wysoki sygnał - przeładowanie??
Oj wszyscy umieją tylko napisać zrób logi a nikt ich zinterpretować nie umie i jak widzi loga to omija szerokim łukiem !!!!!!!!
Kolego podajesz takie informacje że nikt tutaj nie potrafi odczytać twych intencji. Zrobiłeś jakieś tam logi, nie napisałeś co to za logi, jak były robione i czego dotyczą.
Druga sprawa logi robi się na 4 biegu rozpędzając autko od około 1500obr/min do odcięcia, najlepiej powtarza się taki pomiar 2 razy aby mieć możliwość porównania. Do tego podajesz te logi na forum w postaci pliku o rozszerzeniu .csv i każdy może je łatwo odczytać FES-em.
Kolejna rzecz piszesz że masz problem z rurą filtr-turbo?? Masz na niej pęknięcia?? Jeśli masz popękane rury to wymień te elementy bo niestety samochód nie będzie pracował jak należy na zużytych i starych gratach, nie mówiąc już o zasysaniu lewego powietrza, przekłamywaniu przepływki itp itd.
Ostatnia rzecz... pisałeś o jakichś błędach. Dostałeś kabelek i je wykasowałeś? Odczytałeś je w ogóle?? W błędach zawarte są przydatne informacje odnośnie tego co jest nie tak.
Jest tyle ważnych rzeczy a Ty prawie nic z tego nie opisałeś więc nie dziw się że nikt nie pomaga.
Pozdrawiam
no tak, zjechałeś mnie z góry na dół ale tak:
1. Nie rozumiem pytania "co to za logi"
2. Nie trudno wpaść na to że były robione na biegu 4 patrząc na czas i obroty. Gaz widać że był w podłodze bo zadana masa powietrza jest 1200 (czyli but w podłodze), dotycza tego co jest widoczne na logu czyli obr.sil, docelowa masa mierzona itd...
3. log zaczyna się przy właśnie 1499 a ze nie doszło do 4500 czy więcej to już nie moja wina bo wskoczył tryb awaryjny.... Więc jak miałem ciągnąć do końca ??
4. logów mam kilka kompletów i sa do siebie bardzo podobne.
5. Na dołączonym zdjęciu loga w formacie csv widać wszystko co potrzeba, no chyba żeby utrudnić sobie i patrzeć na wykres, ale jak wspomniałem tutaj lepiej chyba widać co i jak
6. Rura fakt, wypadało by ją wymienic (mój błąd !!! )
7. błędy napisane ciut niżej „aaaa, Powodem trybu awaryjnego był błąd p0238 - wysoki sygnał - przeładowanie??
Nie chcę się tutaj mądrzyć ale wydaje mi się ze podałem wystarczająca ilosć informacji, no może przydała by się jeszcze temperatura ale trzeba by być niepoważnym żeby ciagnąć auto do odcięcia na zimnym silniku :) Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie mimo iż mnie zje....ś :)
Dobra więc mam prośbę abys dał takie logi w postaci .csv, fakt faktem zależy kto co lubi, ja wolę wykresy.
Nie masz na logach pracy zaworu overboost, co też jest ważne. Reszta jest ok.
Przede wszystkim na początku sprawdź nieszczelności i je usuń, potem zrób nowe logi ze sprawnymi gratami a wtedy możemy oglądać co nie tak.
Pozdrawiam
Przewód filtr-turbo wymieniony na nóweczkę z aso ( koszt - 130zł) przeładowania też już nie ma po czyszczeniu kierownic. Dawki paliwa się nie zmieniły, nie wiem jak ma się to do spalania i kopcenia bo dopiero co wylazłem spod auta...
Odnawiam temat bo mam pękniętą rurę filtr turbo i mam pytanie czy można tką dostać z kwasówki i ile by kosztowała ewentualnie.
- - - Updated - - -
Anybody?
Wysil sie troszke i sprawdz dzial bazar - chyba dwoch ludzi z forum robi kwasowki
po co kwasówke?? Tam nie ma ciśnienia, oryginał z aso napewno posłuży kolejne 10lat a drogi nie jest... Kwasówkę można dać turbo - intercooler, intercooler - kolektor
A możecie mi powiedzieć dlaczego ktoś przewód powietrza odciął celowo od turbo? Zgłaszało mi błąd przepływki, wymieniłem... i dalej to samo po 50 - 100 km, w trakcie wymiany zauważyłem że druga strona przewodu powietrza jest ucięta nożem przy samym ślimaku turbo. Dlaczego ktoś zrobił to specjalnie?
Załącznik 234875
Rura jest na dole ale można ją sięgnąć od góry po zdjęciu akumulatora, rura wchodzi w przepływonierz któy trzyma się na dwóch śrubach. Druga strona podłączona jest do turbo. U mnie ta rura też jest wilgotna w środku i poci się na zewnątrz. Wrzucam jedynkę i nie mogę jechać szybciej jak 2000 obrotów, a pedał gazu na maksa w podłodze. MultiEcuScan nie pokazuje żadnych błędów.
Tam zawsze będzie olej bo jest do tej rury podpięta mniejsza od odmy i zspływają nią opary oleju.