Przyszedł czas wymiany świec żarowych w mojej 147-ce. znalazłem taki produkt Magneti Marelli symbol świecy UY3A.Mam pytanie czy ta świeca nadaje się do mojej Belli silnik 1.9 16v JTDm 110 kw 2005r.Czy warto? albo co polecacie.
Printable View
Przyszedł czas wymiany świec żarowych w mojej 147-ce. znalazłem taki produkt Magneti Marelli symbol świecy UY3A.Mam pytanie czy ta świeca nadaje się do mojej Belli silnik 1.9 16v JTDm 110 kw 2005r.Czy warto? albo co polecacie.
Załóz dedykowane niemieckie BERU - one są fabrycznie montowane
BERU są z tego co wiem dosyć drogie z 60 zł za sztuke chyba. Ja bym kupił najtańsze np. Iskry jakieś przecież to tylko grzałki, spirale z drutem oporowym który się rozgrzewa pod wpływem przepływu prądu...przy dodatniej temperaturze te świece prawie w ogóle nie mają znaczenia, a w zimie kiedy dłużej się rozgrzewają jak będziesz miał nowe i sprawne to nawet najtańsze dadzą sobie rade. Takie jest moje zdanie. A nie kupować komplet BERU za ponad 2 stówy bo są dedykowane...;)
Wiem, że słoweńska sprawdzałem to jakiś czas temu :) ja mam takie założone wszystkie, kumpel też kupował tą słoweńską iskrę i w zimie nie było żadnych problemów dlatego polecam. A cena 2x niższa bodajże.
Orginalne miałem Beru,kupiłem Febi.Wymieniłem ,irytujace mnie powiadomienie o awari świec i znikło narazie wszystko jest ok.Przedział cenowy Febi jaki mi udało śię znaleść w internecie to 50-80zł za sztukę.Idzie zima zobaczymy jak będą sie sprawowały.
Jeszcze można założyć NGK bo są dobre i nie najdroższe.:)
Klientom, którym zależało na jakości zawsze polecaliśmy BERU do diesla, NGK do benzyny, reklamacji nie było. Osobiście kupiłem do siebie do JTD 8v świece BOSCHA, ale nie mogę wykręcić żadnej z 4 świec, tylko jedna przekręciła się o pół obrotu...także leżą w bagażniku.
ale są ponad 2x tańsze. Wątpie żeby beru wytrzymały ponad 2x więcej. poza tym jednorazowy koszt zakupu jest owiele mniejszy. nawet jaby te swiece zepsuly sie szybiej to wymiana trwa 15 minut. Tu nie trzeba rozbierac polowy samochodu
no to własnie ja mam je założone. są dopiero niecaly rok. ciekawe jak długo wytrzymaja
Wczoraj dopadł mnie ten sam problem:( ERROR GLOW PLUG więc pewnie świece do wymiany, panowie jakie wrzucic do 1.9 jtd 8v 115 KM ?
jakie chcesz. jedni polecają tanie, inni droższe. Wybór należy do Ciebie. Ja mam od roku najtańsze iskry i jak narazie nie ma problemu.
Jak masz miesięczny przychód w granicach 8 tys zł np to kup BERU ;) a jak liczysz się z groszem to kup najtańsze, a najlepiej jakby były dostępne polskiej produkcji jakieś ale wątpię.
Nie przesadzajcie z tymi cenami... Co ile takie swiece wymieniacze 100 - 150tkm? Gra raczej nie warta świeczki, a wymiana jak ktos napisał jest łatwa:) Proponuje już tam lepiej zerknąc gdzie te swiece tam w ogóle są i zalac je na pare dni przed wymianą płynem hamulcowym lub ewentualnie jakims penetratorem.
Czy czasem nie jest tak, że do 1.9jtd 8v 116km na pierwszy montaz szły swieczki firmy Bosch? W dwóch 156 własnie miałem takie same z wybitymi datami produkcji odpowiadającym rocznikowi samochodu. Zakupiłem komplet świec Bosch oryginalnych (ricambi) z aso.
Nie to żebyśmy przesadzali...ale po prostu nie rozumie po co specjalnie wyrzucać pieniądze na drut oporowy lepszej firmy. Rozumie przy wahaczach, częściach rozrządu...tego typu podzespoły auta. Ale taka świeca po co się szarpać?! spali się ta tańsza i "ponoć" gorsza to się kupi za 28 zł nową i już.
aha apropo spalania sie swiec to mozesz szukac, szukac i nie znajdziesz. wymieniałem już w dwóch 156 z jtd na pokładzie i zawsze wszystkie swiece sie żarzyły i co? Która jest spalona? Chyba żadna. sterownik odebrał jednak błąd prawdopodobnie zwiekszenie oporu na jakiejs siwecy lub swiecach. Wymieniłem komplet i spokój na dłużej.
Apropo świec żarowych. To one nie tylko sie żarzą... Tutaj trzeba było by sie odwołac do technicznych aspektów nowych swiec żarowych tj. np. opornosc, pobór prądu, czas uzyskania temp. roboczej, odpornosc na powtarzanie tych cyklów, ale to by trzeba zapytac "mądrzejsze głowy":)
wystrczy sprawdzić Omomierzem. zdejmujesz kapturek i jedną sondą dotykasz świecy a drugą do masy. Tak w prosty i szybki sposób zlokalizujesz zepsutą świecę. będzie ona miała o dużo większą rezystancję niż pozostałe
raczej mało prawdopodobne. ale nigdy nic nie wiadomo