Witam chciałem wyjac akumlator w mojej belli 1.8 ts. Mocuje go jakis pasek. Nie umiem go odczepic?
A tak swoja droga to który biegun odpiąć najpierw i jak mam sprawdzić który jest który??
dzięki
Printable View
Witam chciałem wyjac akumlator w mojej belli 1.8 ts. Mocuje go jakis pasek. Nie umiem go odczepic?
A tak swoja droga to który biegun odpiąć najpierw i jak mam sprawdzić który jest który??
dzięki
idz po tym pasku w dol akumulatora.
ma dole, od strony ujrzysz nakretke - odkrec ja, uwolnisz pasek. i juz.
Najpierw +
Zasakakujące pytanie.Myślałem że każdy to wie.Pesek odkręcasz kluczem 13.Na amulatorze będzie znaczek + a ogniwo powinno mieć czerwony otok i jest grubsze niż minus.Plus jest od strony kabiny.
Człowieku nie udzielaj błędnych porad - ZAWSZE NAJPIERW ODŁĄCZA SIĘ KLEME "-" (masową), a później "+", a podłącza w najpierw "+", a potem "-" ECU alfy romeo jest wrażliwe na kolejność połączania biegunów akumulatoraCytat:
Napisał adasco
tak się chciałem zapytać dlaczego u mnie nie ma paska mocującego :| patrzałem w alfie kolegi i on ma a ja nie co jest cholera :?:
Pamętajcie zawsze maseeeeeeeeeeeeeeeeee 1
dzięki za porady:)
głupio mi było pytac ale sam napewno bym na to nie wpadł
:)
No mi kiedyś wredny milicjant zabrał dowód jak zobaczył że akumulator nie jest zamocowany.Cytat:
Napisał Kosiar
U ciebie pewnie poprzedni właściciel cos kombinował i pesek odczepił.
Bo ja wiem, dla mnie z pkt widzenia fizyki temat jest prosty - odcinasz zasilanie, czy to plus czy minus i prądu nie ma. Ale fakt robię zawsze tak jak napisałeś, taki nawyk...Cytat:
Napisał Maciek-156
CZLOWIEKU nie krzycz :PCytat:
Napisał Maciek-156
Zawsze najpierw zdejmuje plusa i jakos zadnego auta nie zepsulem...
Zreszta - logika kazde najpierw zdjac kabel goracy...
Zasada zawsze jest taka najpierw przewód masowy, a we współczesnych autach to przeważnie "-", tak mówi sztuka inżynierska (a inżynierem mechanikiem jestem od ok. 20 lat). A teraz coś na temat logiki: odkręcając najpierw klemę "+" dotykasz kluczem jakiegoś elementu metalowego samochodu i robisz zwarcie, jesli odkręcasz najpierw klemę "-" nie ma niebezpieczeństwa zwarcia. Jak widać zasady zawsze są mają jakiś sens. Przy podłączaniu za to kolejność odwrotna - szczególnie w przypadku alfy romeo bo ECU może później wariować
Maciek-156 ma 1000% rację no i pozdrawiam wszystkich
dzieki za porady:)
Odświeżam stary wątek bo sam mam problem z wyciągnięciem akumulatora. Niestety nijak nie mam dojścia do tej śrubki, która mocuje blaszkę z paskiem. Mam LPG i generalnie jest tam mnóstwo różnych rzeczy, które blokują dostęp. Nie jestem doświadczony w grzebaniu w silniku więc może się źle do tego zabieram, mogę zrobić jakieś foto jeśli pomoże to w daniu wskazówek. Zima przyszła, aku padł niestety.
pzdr.
Klucz nasadowy i długa przedłużka rozwiązują sprawę
Dzięki za podpowiedź. Nie miałem pod ręką klucza nasadowego, ale udało mi się ostatecznie płaskim i kombinerkami :)