Witam wszystkich.
Sluchajcie, mam maly problem.
Urwalo mi sie cos pod maska i nie mam zielonego pojecia co to jest:)
Przydaloby sie to wymienic, ale musze to zidentyfikowac...
Pomozcie w miare mozliwosci.
Z gory dzieki.
Pozdro
Printable View
Witam wszystkich.
Sluchajcie, mam maly problem.
Urwalo mi sie cos pod maska i nie mam zielonego pojecia co to jest:)
Przydaloby sie to wymienic, ale musze to zidentyfikowac...
Pomozcie w miare mozliwosci.
Z gory dzieki.
Pozdro
ale zrób jakieś foto z dalszej odległości bo nikt nie wie nawet w którym miejscu to sie znajduje
nie od klimy przypadkiem?? rzeczywiscie zrob jakies zdjecie z dalszej perspektywy bo srednio widac.
To będzie raczej jakaś złączka od przewodu paliwowego albo od podciśnienia.
Przewód podciśnienia od wspomagania pompy hamulcowej.
Sluchajcie, to sie znajduje w lewym gornym rogu komory silnika.
Dodam tylko, ze chyba nie wplywa na jazde samochodem bo juz ze 3tys.km tak zrobilem..(robie ok.200km dziennie, to dlatego ;) )
Jak bede mial chwile to zrobie inne foto.
ps.Moze to miec wplyw na to, ze na zimnym silniku samochod przyspiesza normalnie, a na cieplym jest lekko przymulony?
Jesli to nie wina tego to czego? Bo od kilku dni mam wlasnie takie objawy.
Pozdro
sprawdz przy okazji czy działa Ci spryskiwacz
Znalazlem chwile i zrobilem dodatkowe zdjecia....
Wyglada to nastepujaco:
:( Wedlug mnie to jest podcisnienie
Coś mi to wyglada na przewód doprowadzający pary paliwa do kolektora ssącego, ale może się mylę. Czy ta rurka jest koloru niebieskiego?
SG0240 - tak, jest koloru niebieskiego.
Wydaje, ze to powinno isc do zbiorniczka wegla aktywnego czy jakos tak...
Ale zbiorniczka nie zdazylem zauwazyc :)
ps.Waldi - czego podcisnienie? ja nie mam turbinki ;)
Nie musisz mieć trybuny żeby mieć podciśnienie, turbina może, co najwyżej mieć kierownice sterowane podciśnieniem.
Cytat:
Napisał bruce
W takim razie jest to doprowadzenie par paliwa do kolektora ssącego, a zbiornik z węglem masz w nadkolu i dlatego jest niewidoczny.
A turbiny (tak, jak zresztą słusznie zauważyłeś) w silniku 2,0 TS żadnej nie ma - jest natomiast zmienna długość kanałów dolotowych w kolektorze ssącym, ale to już zupełnie inna sprawa.
sqadak - co robi to podcisnienie w silniku bez turbiny??
Mialem wczesniej Supre Turbo, wiec temat turbin nie jest mi obcy:) Podcisnienie w silniku z turbina zwieksza ilosc podawanago paliwa. Jesli mozesz to rozjasnij mi temat podcisnienia w silniku bez turbosprezarki.
Jesli chodzi o pary idace do zbiorniczka wegla aktywnego to chyba nie wplywaja na prace silnika prawda? Slyszalem, ze niektorzy nawet wywalaja te zbiorniki :)
Z gory dzieki za odpowiedzi :)
Pozdrawiam
bruce chodzi nie tylko o paliwo, ale i nawet o hamulce myślę, że ta lektura wyjaśni wszystko:
http://www.skrzelinski.com/untitled/...ml/oszcz3.html
sqadak - podcisnienie dzialajace w ukladzie hamulcowym to zupelnie inna sprawa:) Jak pewnie wiesz wytwarzane jest ono przez serwo ukladu hamulcowego, wiec rurka, ktora idzie przy kolektorze(tak jak na zdjeciach), nie ma wplywu na hamulce...
Jesli chodzi o lekture, ktora zalaczyles to jest ona wskazowka glownie dla silnikow gaznikowych.
Nie zmienia to faktu, ze nawet jesli jest to odprowadzanie par paliwa to dziala to na zasadzie podcisnienia.
Oczywiscie ktos sie moze ze mna nie zgodzic - prosze, wiec o sprostowanie :)
SG0240 - czyli zgadzamy sie, ze to odprowadzenie par do zbiorniczka wegla aktywnego? :)
Moze miec to wplyw na prace silnika? Bo jesli nie beda "zasysane" oczyszczone pary to bedzie zasysane "lewe" powietrze. Zgodzisz sie ze mna?
Dzieki Panowie za rozwiniecie tematu i pomoc :)
Pozdrawiam
Bruce
Pary są najpierw są odprowadzane ze zbiornika paliwa do zbiorniczka węgla aktywnego, a następnie z tego zbiorniczka zasysane do kolektora ssącego - po drodze jest jeszcze elektrozawór sterowany przez ECU, które "wie" kiedy te pary mogą być spalone przez silnik.
Oczywiście w przypadku nieszczelności tego układu, silnik będzie zasysał lewe powietrze.
szczera prawda :wink:Cytat:
Napisał SG0240
Co prawda to pytanie nie domnie ale możę coś wniosę do waszej dyskusji.Cytat:
Napisał bruce
podciśnienie - zwane też ciśnieniem ujemnym występuje wtedy gdy w jakimś zbiorniku lub w skutek ssania w jakiejś części użądzenia występuje ciśnienie niższe niż to które jest w otoczeniu ( w razie zrobienia dziurki będzie ssało). Taka sytuacja ma miejsce w silniku wolnossącym tłoki zasysają powietrzew efekcie czego w układzie dolotu wytważa się podciśnienie, w przypadku samochodów jest ono również wykożystywane do sterowanie niektórymi elementami osprzetu np wpomaganie hamulców czy sterowanie niektórymi siłownikami.
ciśnienie - czyli wartość większa niżeli ta która panuje w otoczeniu, w silnikach z turbiną ważnym parametrem jest ciśnienie doładowania a więc to co wtworzy sprężarka ( kompewsor lub turbina) i jest ono wyższe niz ciśnienie otoczenia ( w razie zrobienia dziurki będzie dmuchało). Taka konstrukcja ma na celu wtłoczenie większej ilości powietrza podczas otwarcia zaworu niz zdołały by to zrobić tłoki. A wytważaniem podciśnienia w silnikach typu turbo ( np do wspomagania hamulców ) zajmuje się specjalna poma zwana potocznie vacu-pompą, jest również stosowana w wolnoss acych silnikach diesla ale to inna bajka.
Mam nadzieję że tym przydługim wykładem wyjaśniłem sytuację.
Cytat:
Napisał Bedboys
Bedboys - dzieki za wyklad:)
Nie wiem tylko czy sie dobrze rozumiemy...
" (...)Taka sytuacja ma miejsce w silniku wolnossącym tłoki zasysają powietrzew efekcie czego w układzie dolotu wytważa się podciśnienie, w przypadku samochodów jest ono również wykożystywane do sterowanie niektórymi elementami osprzetu np wpomaganie hamulców czy sterowanie niektórymi siłownikami." - musimy miec na uwadze, ze te elementy nie sa w jednym ukladzie podcisnienia:)
"(...)A wytważaniem podciśnienia w silnikach typu turbo ( np do wspomagania hamulców ) zajmuje się specjalna poma zwana potocznie vacu-pompą, jest również stosowana w wolnoss acych silnikach diesla ale to inna bajka." - Powiem Ci, ze tu mnie zaskoczyles : zawsze sadzilem, ze podcisnienie wychodzace z turbiny zwieksza dawke paliwa a nie wspomaga hamulce :) ( W TD chyba najlepiej to widac - podcisnienie z turbiny doprowadzone jest do pompy wtryskowej-a konkternie do membrany nad nia, ktora dozuje dodatkowe paliwo przez dodatkowa dysze). :)
Pozdrawiam
Cytat:
Napisał bruce
Nie, nie rozumiemy się
Oczywiście że nie jest to ten sam układ tyle ze źrudło podciśnienia jest to samo a więc ssanie wytważane przez tłoki.Cytat:
Napisał bruce
Już przecież Ci napisałem że turbina nie wytwarza podciśnienia tylko ciśnienie bo ona tłoczy a nie ssa a fizycznie niemożliowe jest tłoczyć podciśnienie. Oczywiście że to co napisałeś o TD jest prawdą tyle że nie całkiem tak jak napisałeś - zwiększanie ilości wtryskiwanego paliwa poprzez układ CIŚNIENIA panującego w kolektorze dolotowym jest jak najbardzie stosowane ale częściej wykożystuje się do tego celu PODCIŚNIENIE panujące w układzie dolotowym przed turbiną. I jeszcze jedno od kiedy to w silnikach typu D, TD, TDI,TDS,.... JTD jest servo hamulcowe zasilane przewodem idącym z kolektora ssącego widziaęłś taki silnik masz na to jakiś dowód ?? link czy tytuł bublikacji, z tego co ja się orientuję to w silnikach diesla ( i niektórych TB) do wytwarzania podciśnienie do zasialnia ukałdu hamulcowego ( orasz innych układów podciśnienieowych) stosowana jest jak już napisałem tzw vaku pompa a jako przykład mozna podać na silnik JTD produkcji stosowany nim w AR Vacu pompa napędzana jest od wałka rozrządu ( najczęściej spotykane rozwiązanie) od niej odchodzi gruby przewód do trójnika a z tamtąd gruby6m przewodem do hamulców i cienkim do sterowania np siłownikiem zmiennej geometrii łopat turbiny.Cytat:
Napisał bruce
[/b]