witam mam problem auto na benzynie strasznie pomalu schodzi z obrotow a na gazie obroty skacza co moze byc przyczyna jest to alfa 156 2.0 ts
Printable View
witam mam problem auto na benzynie strasznie pomalu schodzi z obrotow a na gazie obroty skacza co moze byc przyczyna jest to alfa 156 2.0 ts
Przyczyn moze byc wiele;/
1. Albo masz uszkodzony przeplywomierz
2. Wyczysc przepustnice, moze sa problemy z domykaniem
3. Silnik krokowy
Ja osobiscie tez mam podobne problemy w 1.8 ts; Zalozylem nowy przeplywomierz ale okazalo sie ze nie byl on przyczyna, czyscilem przepustnice ale po kilku godzinach jazdy znow sie powtorzyl problem(skaczace obroty) pozostal mi jeszcze silnik krokowy do wymiany:/
Przepływka albo krokowiec do wymiany. Odepnik przepływke i zobacz co się będzie działo
Krokowiec to ostatnia rzecz do wymiany.We wszystkich markach mechanicy wymieniają silnik krokowy na wszelki wypadek gdy tylko podejrzewają że źle chodzi.
A on przecież może źle działać bo takie dostaje polecenie a sam w sobie jest najczęściej dobry.
w ktorym miejscu ten krokowiec przeplywke zmienialem z innego i nic niedalo
Witam moglby ktos napisac w ktorym miejscu jest ten silnik krokowy zmienilem przepustnice przeplywke kolektor sacy i dalej chodzi tak samo
Na przepustnicy, taka mała czarna "kostka"
zatkalem tego werza co idzie z pokrywy zaworow do kolektora i chodzi rowno co sie dzieje
nikt tego chyba niewie ale to tymczasowe raczej (: później falujące obroty wrócą u mnie po takim zabiegu ladnie chodził pare dni póżniej przy pierwszym odpaleniu rano chodził przez 15 sek jak traktor, poskładalem wszystko jak bylo wczesniej i jest dobrze, no ale falowanie pozostało
kolektor ciagnie powietsze , moze silnik ma jakies przedmuchy i wciaga powietsze z kolektora i dlatego nierowno chodzi. poscagalem weze z pokrywy i jest ok
Alfy 156 zaczeto produkowac w 97 roku ale nie spotkalem sie jeszcze z zadnym mechanikiem ktory jednoznacznie stwierdzilby co powoduje te skoki obrotow:/
A wymienic krokowca od tak sie nie da:/ spory koszt- 450-600zl
w kolektorze jest zaworek na tym wężu co ściągłeś, warto go sprawdzić
na jakiej zasadzie ten zaworek dziala
Kiedyś sprawdzałem ten zaworek w swojej 156 1,8 TS i pamiętam, że dmuchając w ten wężyk powietrze przelatywało, a zaciągniąć powietrza już się nie dało, zaworek się zamykał. Czyli zaworek puszcza opary w jedną stronę - od pokrywy zaworów, a spowrotem już nic nie przejdzie.
lubi się tam nazbierać nagar oleju i w efekcie mogą wystąpić dziwne wahania obrotów
łatwo sie go rozbiera. jego obudowa jest na kolektorze na końcu rurki z pokrywy zaworów
w środku jest sprężynka, gumka i taki plastikowy "cycek"
kiedyś rozciągnąłem jego sprężynkę jak szukałem przyczyn falowania obrotów i nie miło mnie zaskoczyło jak wolne obroty utrzymywały sie na poziomie 500 rpm i falował jak głupi.
po czyszczeniu tego zaworka warto zrobić reset