[156] Ekonomiczna jazda JTD'kiem
Od niedawna mam swoja upragnioną 156 2,4JTD 2001 :) Jest to mój pierwszy diesel po kilku benzynach. Nie jestem zwolennikiem deptania pedału gazu w podłogę jednak lubię miec zapas mocy w aucie. Wczesniej Kappa 3.0 z LPG teraz 2,4 JTD - nie są to małe pojemności :)
Naszło mnie aby zapytać o technike jazdy dieslem aby odwiedziny na cpn były jak najrzadziej :) Co do podstaw do każdego auta:
- właściwe ciśnienie w kołach - w 156 chyba 2,2 bar w każdym kole
- brak bagażników dachowych itp
- ciężar w bagażniku do minimum
- wymiany filtra powietrza co 20 tys km
- dojeżdzanie do skrzyżowań na biegu ( hamowanie silnikiem )
a co do techniki ekonomicznej jazdy JTD to nie jestem za bardzo obcykany w tej materii ale chyba nie przekraczanie obrotów 2000obr/min - powyżej załącza się turbo - co do prędkości to chyba 90km/h jest najbardziej ekonomiczna na 5 biegu
czy jezeli wychamowywuje silnikiem jtd to spalanie jest mniejsze niż toczenie na jałowym ??? z reguły tak jest - tak pokazują komputery w dieslach
jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie to wpisujcie dla wiadomości innych :)
Re: Ekonomiczna jazda JTD'kiem
Cytat:
Napisał norbiwolow
a co do techniki ekonomicznej jazdy JTD to nie jestem za bardzo obcykany w tej materii ale chyba nie przekraczanie obrotów 2000obr/min - powyżej załącza się turbo - co do prędkości to chyba 90km/h jest najbardziej ekonomiczna na 5 biegu
:)
Filtr powietrza i olej zmieniaj co 10tys km. A jak zaczniesz tak "ekonomicznie" jeździć to zamulisz silnik i wtedy będziesz miał konkretny wydatek na czyszczenie turbiny. Ekonomiczne przyspieszanie w dieslu to wykorzystywanie pełnego zakresu prędkości obrotowych od obrotów pełnego momentu obrotowego do obrotów pełnej mocy, a jazda ze stałą prędkością przy obrotach maksymalnego momentu obrotowego. W przypadku twojego silnika obroty maksymalnego momentu obrotowego to 2000obr/min, a obroty mocy maksymalnej to 4200obr/min