Bierze olej i zastanawiam sie co robic. dosc duzo bierze. myślałem na początekwymiane uszczelek tylko niewiem czy to tylko wystarczy te z gory zaworow tak bez rozbierania rozrzadu czy to juz grubsza sprawa u wyciagniecie zaworow i rozbiur rozrzadu?
Printable View
Bierze olej i zastanawiam sie co robic. dosc duzo bierze. myślałem na początekwymiane uszczelek tylko niewiem czy to tylko wystarczy te z gory zaworow tak bez rozbierania rozrzadu czy to juz grubsza sprawa u wyciagniecie zaworow i rozbiur rozrzadu?
Obstawiam że pierścienie również. Dużo jest tematów tutaj i braniu oleju to poczytaj
Nie wymienisz uszczelniaczy zaworowych bez zdjęcia wałków, więc rozrząd do zdjęcia. Koszt części niewielki, z robocizną gorzej, wymień, poobserwuj a jak się nie polepszy- pierścienie, więc mały remont.
Sprawdz sprężanie, aczkolwiek TS z 2004 roku będzie raczej napewno że się tak wyrażę bez pierścieni no on po prostu je zjada :)
- jak to zjada, przy remoncie miałem luz na pierścieniach olejowych 1 mm ale były.
Zrób tzw "próbę olejową" przy pomiarze kompresji.... Będziesz wiedział czy to pierścienie czy zawory.
auto jest co dziennie jezdzone i przez miesiac wlane jest jakies 2l . wiec chyba zrobie ta probe olejowa.
To bierze Ci chyba tyle co mi...mi ok. 800ml/1000km. Kolega qba jak i inni mechanicy mówili, że bez wymiany pierscieni sie nie obędzie=1500zł. Uszczelniacze ja znalazłem za 1,50x16=24zł, ale robocizna to już około 300/400 zł bo to juz trzeba głowice planowac itp itd. - roboty w ch... I ja zadałem sobie pytanie czy opłaca mi się wymieniać same uszczelniacze, a jak będzie dalej brało to na wiosnę znów rozbierać i wymieniać pierscienie...doszedłem do wniosku, że mi sie to nie opłaca i remont planuje na wiosne. Jednak ja robie bardzo małe przebiegi, przez ostatnie dwa tygodnie 80km, średnio na miesiąc ok 1000km.
Przed chwila dzwonil do mnie mechanik (zostawilem u niego auto na wymiane rozrzadu) i powiedzial mi ze pasuje od razu wymienic zestaw uszczelek, uszczelniacze i glowice dac do szlifowania:eek: Wiedzialem ze predzej czy pozniej bede musial to zrobic bo nie malo ubywalo tego oleju:girl_wacko:Mowil ze co najmniej 1000zl bedzie to kosztowalo chyba ze bedzie jeszcze cos do wymiany:( Do tego robocizna, Matko Boska:( Nie bylem przygotowany na takie cos, na rozrzad ledwo co kase skolowalem:girl_wacko:Rozrzad-1200zl (rozzad,wariator,olej,filtr) teraz jakies 1000zl + robocizna i nie mala sumka wychodzi:(
Twin Sparki nie ciekną z pod głowicy raczej, jakie miałeś zużycie oleju ? Jak to w ogóle ten mechanik stwierdził ?
Jedz zobacz czy czasami nie spieperzył ci rozrządu ... i teraz musi zdjąc głowice, a ciebie obciążyć kosztami...
PS. blokady przydały by sie jak najszybciej bo robi sie kolejka...
W trasie z Mielca do Wroclawia (przejechalem jakies 1000km) dzien wczesniej oleju bylo w polowie min-max po powrocie ponizej min. To jest znajomy mechanik i wczesniej wspominal mi cos o tej glowicy. Blokady postaram sie odeslac jak najszybciej.
TS bierze olej na pierścieniach a nie na gumkach zaworowych, samo zdjęcie głowicy nic nie pomoże... Wydasz kasę, a olej będzie brał jak wcześniej. Taka przypadłość już jest TS 16V CF3
Zadzwonie do niego jutro i sie spytam dokladnie po co to szlifowanie. Jezeli beda zuzyte jakiesz inne czesci to tez wymieni, pierscienie raczej tez.
Wiesz napisz jak to się skończy. Ja też kiedyś miałem 20ts brał 1l na 350km postanowiłem tez zrobić remont wpieprzyłem kupe kasy (pierścienie, uszczelniacze tulejowanie cylindrów od razu nowe panewki szlif wału). Jak odebrałem auto to myslałem iz pare tysi nawine a tu lipa robie 300k i dalej wlewam 1l oleju. Ręce opadły kasy nie ma a padlina jak padlina dalej siorbie. morał taki iz kupiłem drugi silnik wsadziłem auto oleju nie bralo ale poszło do żyda. Za pare miechów kupiłem 147 16ts fajna fura nieżle jeździ po roku eksploatacji dałem w rure pod czerwone pole (panewka powiedziała pa pa). Ale zrobiłem i smigam dalej. Oby tobie sie lepiej udało wylepać.
Więz życzę Ci powodzenia
witam,
Panowie, podpinam się pod temat, chociaż inie wiem czy nie zakładać nowego.
kiedyś już pisałem - problem jak u was- 190 tys przebiegu, z 80 - 90 tys na gazie.
wcina olej. ile? nie pytajcie. jezdzi tym kobieta, ciężko to tak na 1000% określić, ale sporo.
na trasie 600 km okolo 800 ml. ale to tak szacowane bardzo.
i teraz:
1: remontować?
jak tak, to gdzie? jestem z gliwic. chętnie poznam mechanika, ktory zdiagnozuje, sprawdzi, doradzi.
2: kupić silnik? np z angola?
3: sprzedać? tanio, bardzo tanio, i co kupić?:) to auto jest bardzo fajne.
może ktoś ma rozeznanie, coś doradzi.
auto sprawdza sie bdb. brak bledow, brak problemow ze skrzynia, itp itd. naprawdę, po za tym zlego slowa powiedziec nie mogę.
co radzicie?:)
Jeśli zdecydujesz się na remont to zapraszam do nas :) namiary znajdziesz na www.flar-ital.pl
Trochę fotek z wykonywanych przez nas remontów ts-ów oraz innych znajdziesz na naszym facebook'owym albumie
http://www.facebook.com/pages/FLAR-I...3115?sk=photos
a co radzisz?
czy jestescie w stanie dokonać diagnozy, co robić?
co remontować itp?
jak podpowiada twoje doświadczenie?
silnik pracuje na lpg. czyli na uszczelniaczach coś tam brac moze.
jakieś testy, we wlasnym zakresie zrobić mogę?
Od początku 2011 roku do chwili obecniej zrobiliśmy 7 remontów silników 2.0 ts cf3 i każdym było to samo więc u ciebie też zapewnie nie będzie inaczej.
Najlepiej zrób sobie wycieczke do Częstochowy wtedy rzucimy okiem na silnik.
koledzy mam pytanie wdł.epera jest kilka rodzajów pierścieni tłokowych, czy faktycznie na tłoku jest jakiś symbol (co pokazuje eper) o rodzaju pierścieni czy poprostu do 2.0 ts nominały to 1.2/1.2/2 ( ogólnie 1.6 chyba też taki ma) pozdrawiam