Mam pytanie czy ktoś wie od jakiego samochodu pasują tulejki do tylnego poprzecznego wachacza do 164 Q4? W sklepie powiedziano mi że nie można kupić samych tulejek tylko cały wachacz który jest dosyć drogi.
Printable View
Mam pytanie czy ktoś wie od jakiego samochodu pasują tulejki do tylnego poprzecznego wachacza do 164 Q4? W sklepie powiedziano mi że nie można kupić samych tulejek tylko cały wachacz który jest dosyć drogi.
Obawiam się że w gre wchodzi tylko wymiana całego wachacza, nie wymienia się samych tulejek, wiele samochodów tak ma. A ile Ci krzykneli za wachacz jeśli można wiedzieć :?:
Ceny wachały się od 350 do 550zł!! Wybite sa tylko tulejki więc szkoda mi kasy na wymiane całego wachacza a gdzieś mi sie obiło o uszy że w lanci są takie same i można by je zamienić!!
już ten temat ćwiczyłem i dowiedziałem sie, że niestety trzeba wymieniać cały wachacz
Dzięki bede dzwonił. Ale jakby nie było to może zna ktoś wymairy tych tulejek i może można by je dopasować od innego auta?
Niestety nikt nie posiada takich tulejek, więc ponownie zwracam się z prośbą o podanie mi wymairów takiej tulejki.
Mam dziwny problem z zawieszeniem auto przy prędkości powyżej 140 km/h zaczyna się bujać na boki. Dzieje się to na prostej drodze byłem u diagnostyka sprawdzić amortyzatory ale mają one skutecznośc powyżej 90% ustawiłem całe zawieszenie opony są wyważone i mają ciśnienie po 2.4 i nie wiem już co robić. prosze o pomoc!
Jaki masz wymiar opon :?:
Moja tez buja na boki ale tylko w koleinach i wydaje mi sie
ze to wina opon bo jadac TS nawet 160 po tej samej drodze nic sie nie dzieje,
a q4 szaleje :?:
Róznia sie tylko dwoma rzeczami naped na 4 i na 2 kola
oraz oponami w q4 225\40\17 a ts 185\60\15
Wydaje mi sie ze naped nie moze miec wplywu na to
wiec stawiam na opony
Jezeli nic z tych zeczy to pewnie cos padlo i trza robic i znowu pięćset albo tysiac :D
ale warto :evil:
Moją buja na drodze bez kolein a opony mam seryjne 205/50/16
Wydaje mi się że zjebało się coś od sterowania zawieszeniem jakiś czujnik lub przekaźnik.
Wydaje sie jakby jedna strona miała twarde zawieszenie a druga miękie.
Sprawdz
Jesli bedzie odpowiednia wartosc to amory wporzadku
i sprawdzasz centralke sterujaca w bagazniku
czy daje sygnal do amorow jesli nie to sprawdzasz przelaczniki auto sport w srodku
jesli przelaczniki daja sygnal do centralki a ona nie daje dalej to centralka lezy
bo nic wiecej nie moze miec na to wplywu bo w sklad zawieszenia wchodza jeszcze tylko czujnik obr kierownica czujnik polozenia przepustnicy i czujnik w skrzyni
zawieszenie jest miękkie tylko na pierwszym i drugim biegu i przy ok 70
pozniej im szybciej jedziesz tym bardziej sie utwardza
najlepsza metoda jest podjechac nateser zawieszenia i bedziesz miał wykres procentowy na każde koło i zrób to w 2 pozycjach- AUTO i SPORT
bedziesz wiedział dokładnie który amor i to w jakim stopniu jest wywlony
a jest 6 czujnuków do sterowania zaw. el.
czujnik przyspieszenia czujnik kata i predkosci obrotu kierownicy, czunik hamowania,czujnik predkosciomierza, czujnik kata otwarcia przepustnicy,czujnik przekładni sygnalizuje 1 i 2 bieg! :cry:
http://www.forum.alfaholicy.org/viewtopic.php?t=384
tam pisałem juz o tym kiedys!
Musze posprawdzać te przekażniki a na teście amortyzatorów byłem i wszystkie mają powyżej 90% siły tłumienia. Dzięki za odpowieź
Witam, muszę przyznać, że słabo szukacie zamienników do Waszych belli. Zawieszenie w 164 jest takie same jak w Lanci Thema, Fiacie Croma i Saabie 9000. Sam przerabiałem ten temat wielokrotnie. I tak tulejka przednia wahacza tylnego (duża) ma nr zamiennika FT18058 (sieć sklepów Euro Moto Fan), MA-155511 - CENA OK. 12,-, tylna (mała) FT18059, OR82315794, MA-6444 - CENA OK. 8,- (MA - firma MALO, producent elementów gumowych zawieszeń).
I jeszcze jedna uwaga, jak kupujecie części do 164, pytajcie o części do Cromy. 80% części (podwozia) jest tańsza do Fiata. Sprawdzone.
Pisałem o tym w "mocne serducho"Cytat:
Napisał Czarny
ale w Q4 tylne zawieszenie jest inne niż w pozostałej trójce - to tak na marginesie!
W sprawie bujania mojego auto o którym pisałem wcześniej zauważyłem że miałem przerwany kabel od przedniego amortyzatora polutowałem go ale nic się nie zmieniło i zastanawiam sie czy nie trzeba by podłączyć auto do komputera i zresetować system. Jeśli tak to gdzie znajduje sie złącze diagnostyczne? I kolejne pytanie jak dostać się do przekaźników ukrytych za zegarami? Gdyż mam problem z kontrolką ładowania i przypuszczam że tak jak w poprzednich wypadkach poprostu są zaśniedziałe kocówki przekaźników. Miałem tak z światłami awaryjnymi otwierańiem bagaźnika i kontrolką sondy lambda.
zresetowac kompa mozesz poprzez odlaczenie akumulatorów w bagazniku,
mósisz odlaczyc akumulator główny i pomocniczy.
Pomocniczy to taka mala szkrzyneczka znajduje sie ona na lewym nadkolu
w bagażniku pod wykladzina ale to tylko komp od silnika na zawieszenie chyba nie podziala
zlacze diagnostyczne umieszczone jest w tunelu srodkowym za przyciskami nawiewu,
radiem,popielniczka, aby sie tam dostac mosisz wyciagnac bok wykladziny od strony pasażera.
Natomiast zeby dostac sie do przekazników pod zegarami trzeba je zdjac :)
sróbki masz pod tymi dwoma wariatami i 2 od spodu widoczne po otwarciu bezpieczników
Na drugim zdj widac co mósisz zdjac aby dostac sie do zlacza.
ale staroć odgrzebałem :)