Witam. Ostatnio na kompie pokazal sie blad spalania stukowego. Czego to wina?? Moze byc wina uszkodzonej sondy ktora bede teraz wymienialczy wina samego czujnika??
Witam. Ostatnio na kompie pokazal sie blad spalania stukowego. Czego to wina?? Moze byc wina uszkodzonej sondy ktora bede teraz wymienialczy wina samego czujnika??
a może kostka się rozłączyła... na kolektorze ssącym są 4 wtyczki, rozłącz je i po doginaj styki, złącz i skasuj ewentualne błędy
W ktorym dokladnie miejscu one sa?? Jak je rozpoznam zeby nie pomylic z czyms innym?? ;) Czyli nie jest to wina sondy tylko tego czujnika?
---------- Post added at 11:01 ---------- Previous post was at 10:24 ----------
Podobno ten czujnik jest gdzies od spodu silnika...gdzie dokladnie i jak on wyglada?
czujnik jest zamontowany z tyłu silnika w bloku
wtyczki masz na tym czarnym plastykowym kolektorze za przepustnicą
są tam 4 :
biała , brązowa, niebieska i .... nie pamiętam ;)
wszystkie popraw* i będziesz pewny że trafiłeś
* na wyłączonym zapłonie
Czyli wymiana czujnika jest szybka i prosta??
ja tego nigdy nie robiłem i nawet nie czytałem tu na forum żeby komuś to nawaliło
jak dla mnie to masz przerwe w przewodzie albo poprzednik na zapłonie niechcący odłączył tą kostkę przez co wywaliło błąd
i naucz się kolego że zanim coś wymienisz/zakupisz/zbankrutujesz to trzeba szukać wszystkich przyczyn dlaczego coś jest nie tak
To raczej nie jest wina czujnika.
Czujnik prawdopodobnie "wyłapuje" błąd kiedy silnik ma spalanie stukowe.
Najpierw radzę wykasować błąd i oserwować, co się dzieje z silnikiem.
Doświadczony właściciel bez problemu wie, kiedy silnik ma spalanie stukowe - wtedy występuje charakterystyczne drżenie.
Najczęściej zdarza sie to podczas uruchamiania silnika.
Dlatego radzę najpierw zlikwidować przycznę, zanim niepotrzebnie wymienisz czujnik.
Jeśli chcesz to mogę podać, jak należy sprawdzić czujnik.Być może wszystko masz OK, a spalanie stukowe wystąpiło kiedyś jednorazowo i ECU przechowuje ten błąd w pamięci.
Czyli posprawdzam te przewody...Dzieki za pomoc :) A wiesz moze sie sie robi adaptacje nowej sondy przez alfadiag??
Nowa sonda powinna sama podjąć pracę.
Natomiast sprawdzenie, czy poprawnie pracuje należy dokonać przy użyciu kompa.
Warto też wykasować stare błędy przed wymianą sondy.
Może się zdarzyć, że nowa sonda nie będzie miała początkowo idealnego wykresu - czasami trzeba trochę pojeździć, żeby ją wygrzać.
kumpel w nisanie z silnikiem 2,2 dci miał też problem ze spalaniem stukowym a okazało się że wtryski były poustawiane na najwyższą dopuszczalną dawkę paliwa i po regulacji wtryskiwaczy problem się skończył
Daj sobie na razie spokój z wtryskami - ty masz benzynę, a kolega adamus pisał o dieslu.
Na razie możesz tylko osłuchać wtryskiwacze stetoskopem lekarskim - mają tykać równiutko jak zegarek.
Wykasuj błąd spalania stukowego (jeśli dobrze pamiętam powinno być P0350).
Pojeździj trochę i zobacz, czy błąd się powtórzy.
Obserwuj uważnie pracę silnika, szczególnie w pierwszych chwilach po uruchomieniu.
Napisz, czy zaobserwowałeś coś niepokojacego - szczególnie zwróć uwagę na ewentualne drżenie silnika.
A jesli przez uszkodzona sonde dostaje za duzo powietrza czy paliwa i wtedy silnik dostaje drgan to moze przez to wywalic taki blad spalania stukowego??
---------- Post added at 18:52 ---------- Previous post was at 17:45 ----------
Mi wyszedl blad : czujnik spalania stukowedo 1 (bank 1 lub poj.czujnik) usterka sygnal nieprawidlowy P0325...
i obwod sondy lambda (bank 1 czujnik 1) usterka brak sygnalu P0130
Chyba faktycznie pomyliłem nr błędu - sprawdziłem, powinno być P0325 - kiedyś miałem u siebie ten błąd, ale to było dawno.
Widzę, że masz kompa, więc możesz bez problemu sprawdzić, czy sonda właściwie pracuje - najlepiej włączyć wykres.
Powodów spalania stukowego może być wiele - np. awaria świecy, przewodu, cewki WN, lewe powietrze, uszkodzony przepływomierz, słaba jakość paliwa, itd.
Dlatego warto ostrożnie podchodzić do problemu, zanim wyda się pieniądze na niepotrzebną wymianę części.
Aha jak lewe powietrze to wiec wina moze byc sondy (wykres sondy jest nie ruchomy)...Wymienie sonde i zobacze czy dalej bedzie wyskakiwal
Sonda nie ma nic wspólnego z lewym powietrzem.
Lewe powietrze jest wtedy, gdy jest nieszczelny dolot i silnik zasysa powietrze nipomierzone przez przepływomierz.
Ale sondę wymień, jeśli jest uszkodzona, bo to bardzo ważny czujnik w samochodzie.
Jak z konsumpcją oliwy przez silnik? Stukowe pojawia się często w silnikach ze sporą ilością nagaru na denku tłoka.
"Ale na kompie parametry przeplywomierza i przepustnicy byly wporzadku...chyba ze to jakis stary blad..."
Widzę, że nie rozumiesz, o co chodzi z tym lewym powietrzem.
Przecież pisałem, że lewe powietrze to takie, które nie zostało zmierzone przez przepływomierz.
Przepływomierz może być OK - ale jeśli dolot za nim jest nieszczelny to wtedy silnik będzie zasysał dodatkowo niezmierzone powietrze.
A jakie parametry przepustnicy masz na myśli?
- pytanie dodatkowe, a jak ECU sprawdza, że ma dobrze podłączony ten czujnik spalania stukowego i ten czujnik jest sprawny ???