chciałem wygłuszyć drzwi przednie i tylne, i tu pojawia się pytanie jak to zrobić??
Printable View
chciałem wygłuszyć drzwi przednie i tylne, i tu pojawia się pytanie jak to zrobić??
Mam te same plany - przede wszsytkim czym- czy maty nie obciążają zawiasów drzwi ?
maty wygłuszające APP są dosyć ciężki- z drugiej strony filcowe profukcji BULL wydaja sie trochę "tandetne".
no i czy może lepiej oddać to w ręce profesjonalistów czy lepiej robić samemu w garażu :P
no zrobić najszybciej jak się da :)
- ściągasz boczki drzwi (na forum w dziale zrób to sam było opisane)
- kupujesz na alledrogo maty wygłuszające. To już zależy ile gotówki masz. Albo APP albo BULL (ja polecam jedne i drugie)
- wyklejasz tym drzwi (jak kupisz APP to kleisz jak na focie poniżej.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...008/04/944.jpg
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...008/04/948.jpg
ja bym proponował nie tylko na połączeniu drzwi z tapicerką ale za głośnikiem też wykleić kawałek drzwi.
jeśli kupisz do tego maty BULL to proponuję ją dać między właśnie APP a tapicerkę drzwi.
- po oklejeniu sprawdzamy czy działa opuszczanie szyby i czy żadne cięgna od zamka klamki itd nie są blokowane i składamy drzwi w odwrotnej kolejności niż je rozłożyliśmy. Przy takiej operacji proponował bym zaopatrzyć się w taśmę parcianą izolacyjną lub lepiec do zakupienia np. tutaj
http://allegro.pl/item348073729_tasm...m_19mm_fv.html
oraz smar do łańcuchów motorowych w sprayu np. castrol bo jak wiemy czasem te drzwi lubią skrzypieć wiec przy okazji wszystkie spinki smarujemy smarem a tam gdzie możliwe skrzypienie oklejamy właśnie taśmą albo lepcem.
Co do wagi drzwi hmmm w zasadzie to jak chcesz mieć samochód lekki to wymontuj z niego co nie potrzebne i zapomnij o CA. wydaje mi sie że nawet jak by na tych drzwiach przybyło ok 2kg z głośnikiem to wszystko, ja jeżdżę z zamkniętymi drzwiami a więc trzymają się one nie tylko na zawiasach ale i na zamku, a tyle co one są otwarte to wątpię aby to było aż tak szkodliwe dla zawiasów aby skróciło ich żywotność.
Co do tego czy oddać w ręce profesjonalistów czy samemu, ja zamierzam robić to sam.. zejdzie mi pewno cały dzień od bladego świtu do nocy ale zaoszczędzę trochę gotówki i będę miał satysfakcję, że zrobiłem sam i wiem co mam. 8) 8) 8) 8)
Mam nadzieję że odpowiedziałem rzeczowo i dokładnie. Dodam tylko że nie mam nic wspólnego z ludźmi, do których aukcji link podałem. Został on tylko umieszczony dla zorientowania się w cenie ewentualnej i w tym jak coś wygląda.
Właśnie wygłuszałem w ostatnią sobotę drzwi w 156, trochę czasu to zajmuje (mi zajęło 7-8h ale jeszcze wymieniałem ogranicznik drzwi) dodam , że juz kiedyś zdejmowałem tapcerkę żeby umieścić zwrotnice, więc jak ktoś będzie robił to pierwszy raz to zejdzie mu trochę dłużej . Wygłuszałem matą Soudal z Castoramy (jedna rolka 15cmx10m kosztuje 56 zł a potrzeba niecałe dwie). Bardzo ważne jest zaopatrzenie się w kołki do tapicerki bo spora ich część nie nada się do ponownego założenia.
no okej dzięki za podpowiedź, ale jeszcze jedna sprawa:
jeśli już wygłusze drzwi to przynajmniej moim zdaniem nie ma sensu przykręcanie głośników w tapicerke, to troche mija się z celem całej operacji. mam racje czy nie?
a jeśli tak to chyba trzeba będzie jakiś pierścień z mdf zastosować...
Może ja jestem jakis niepełnosprytny, ale co i ile daje takie wygłuszenie?:)
Chyba, żeby nie uciekał dzwięk na zewnątrz samochodu poprzez blachę dzwi:)Cytat:
Napisał GosuMask
Co daje wygłuszenie drzwi? Przede wszystkim blachy nie wpadają w rezonans! skutkiem "ubocznym" jest to, że drzwi się zamykają z milszym dla ucha dźwiekiem.
Polecam pierścienie najzwyklejsze okrągłe są np. www.powe.pl (14 zł/2szt.) pasują idealnie po malych przeróbkach gniazd.
a to co daje?? Bo nigdzie nie mogę znaleźć do czego to służy :? :oops:Cytat:
Napisał pedro220
hmm a jakby zrobić tylko coś takiego:
położyć trochę maty za głośnikiem- zatkać "otwory" montażowe w głównej części drzwi i dodać pierścienie z MDF ?
bo ja boję się tylko tego że drzwi - będąc cięższe- zużyją mi szybciej zawiasy- ato bardzo niemiła sprawa wymiana ich- bo używane jakoś do mnie nei przemawiają anowe są drogie :evil:
Pierścienie zapewniają stabilne mocowanie głośnika (lepsze przenoszenie niskich tonów)Cytat:
Napisał mrutyna
umożliwiają montaż głębszych głośników (w przypadku, gdy drzwi są za płytkie i głośniki się w nich nie mieszczą)
Zatkanie samych otworów montażowych nie da efektu, maty trzeba nakleić na blachę, żeby drzwi nie rezonasowały. Są różne szkoły klejenia mat tłumiacych, jedna z nich mówi, żeby naklejać paski maty co pewnien odstęp i to powinno wystarczyć, ale jak zakładałem u siebie to nie zaryzykowałem i ułożyłem tak aby przylegały do siebie.
Raczej bałbym się ew.napraw np. mechanizmu podnoszenia szyby czy centralnego zamka.Wygłuszałem drzwi w swoim poprzednim samochodzie i efekt był naprawdę niezły - szczególnie zauważalny przy zamykaniu drzwi , miałem Lanosa a w standardzie drzwi zamykają się jak w starym Żuku , po wygłuszeniu było to miłe dla ucha plamśnięcie , poza tym drzwi są troche cięższe więc jakby lżej się zamykały.Jednak życze kolejnemu właścicielowi ,żeby nie musiał nic majstrowac przy mechanizmach w drzwiach bo zerwanie tych mat jest conajmniej "uciążliwe" :DCytat:
Napisał Wierzba
no oki wszystko już wiem, w najbliższym czasie zabieram się za te drzwi. Jeśli chodzi o muzyke u mnie nie ma kompromisów - ma być dobrze i nie ma dyskusji :) Więc maty na całej powierzchni drzwi od wewnątrz i zewnątrz, pierścień z mdf żeby głośniki przykręcić do drzwi i pewnie troche trzeba będzie przyciąć gniazda w tapicerce (trudno, cóż jeśli to konieczne nie będe się nad tym rozczulał i tak nie widać ostatecznie).
Jeśli chodzi o te 2 kilo więcej, myślę że wielkiej różnicy dla zawiasów i reszty elementów nei zrobi. Każdy element konstruowany jest tak aby wytrzymywał większe obciążenia niż nominalne. A jak się coś popsuje w drzwiach wezme noża i wytne żaden problem myślę, ale dlaczego ma sie zepsuć??:) więcej optymizmu panowie :)