-
POMOCY 33!!!
Witam mam pytanie: Czy strzałka na denku tłoka po włożeniu do cylindrów ma być skierowana w strone miski czy w górę? Odleglosc od sworznia jest z jednej strony szersza z drugiej krótsza jak prawidłowo powinien być założony tłok na główce korbowodowej żeby póżniej nie zakłócał pracy silnika,zaznaczam ze strzałka na denku tłoka jest po stronie szerszej dołu tłoka? Pozdrawiam i czekam na pomoc
-
-
Widzisz DaniioDTB, jakie poświęcenie, siwy nawet silnik rozkręcił :P
-
Wielkie dzieki za pomoc...sorry ze tak pozno odp ale nie mam dostepu do netu w domu. Pozdrawiam
-
Witam mam jeszcze pytanie może ktoś wie jak ustawić prawidłowo wolne obroty biegu jałowego na gaźnikach dellorto
-
Ja wiem. Ale do tego trzeba mieć dużo wyczucia i wprawy. Ustawiasz wolne obroty na 900 po czym zaczynasz regulację każdej mieszanki po kolei. Najpierw wykręcasz wszystkie o 2-2.5 brotu, a potem skręcając co ćwierć obrotu słuchasz czy zmieniają się obroty. Kończysz regulację w takim momencie kiedy przestaną rosnąć i zaczną spadać. Tak ustawiasz wszystkie 4 iglice. Zakładam, że gazniki są dobrze zsynchronizowane.
-
Dzieki Wołek za pomoc. Mam kolejne pytanie silnik został prawidłowo złożony po remoncie jednak jest problem auto ma problem z rozruchem,jak silnik jest zimny to jeszcze daje rade się właczyć jesli jednak jak sie rozgrzeje to ma pozniej problem z odpaleniem z kluczyka i trzeba go popchanac. Czego to moze byc wina ?? Jeszcze raz pomocy
-
Nie chcę krakać ale wygląda mi to na za mały luz na cylindrach lub wale. I jak silnik się rozgrzeje to nie chce się obrócić. Robiłeś szlify?? Jaki luzy zrobili ci jeśli robiłeś:na cylindrach, na wale??
-
TAK szlif był robiony,właśnie go złożyliśmy kolo sylwestra i silnik teraz docieramy,ale jest wlaśnie taki problem który utrudnia swobodna jazde i trudno powiedzieć co to jest:(
-
panewki gł i korby szły na II szlif,pierścieni nie pamiętam
-
a pierscienie nominały... auto z popychu zapala dosyc latwo....a moze to akumulator albo cos innego??
-
jakie napięcie na akumulatorze? jeśli spada poniżej 11v w czasie rozruchu to nie zapali... potem jest już "zalane"...
-
Ile kilometrów już przejechałeś :?: Mniejsza z luzami, powiedz mi jaki jest efekt jak gasiasz silnik: staje natychmiast czy czuć że gaśnie bardziej swobodnie :?:
-
witam wiec tak
-akumulator ma 45ah i przy zapalaniu spadam napięcie z 12v do 8v,może należy go wymienić??
-w tej chwili przejechane jest niestety tylko niecałe 60km :(
-silnik wydaje mi się ze normalne gaśnie tak jak przed remontem,głównie problem jest przy odpaleniu raz za razem auta
-jedyne co jeszcze denerwuje to to ze nie zostały wymienione głowice i przez co z prawej strony nieraz słychać zawory które prawdopodobnie są niedomykane przez tłoczki szklanek?
-aha i czy synchronizacja gaźników polega na jednakowym ustawieniu przepustnic?
-aha miałem jeszcze problem z wolnymi obrotami prawdopodobnie była to wina jednej ze świec Golden'ow do boxerów teraz założyłem zwykłe iskry i obroty ładnie się trzymają i silnik równiutko pracuje
-
-akumulator ma 45ah i przy zapalaniu spadam napięcie z 12v do 8v,może należy go wymienić??
Zobacz na innym aku jeszcze ale powiem ze ja tak miałem to aku mi padl :(
-
skoro pytasz o gaźniki tzn że nie masz wtrysku wielopunktowego. przy wtrysku jeżeli napięcie spadnie poniżej 10 v to nie zapali za chiny...
przy gaźniku to nie powinno mieć znaczenia.
pytanie skąd taki tuży spadek napięcia. czy przypadkiem nie masz powycieranych tulejek w rozruszniku. w takim przypadku wirnik ci się ukosuje i może się zwierać do stojana...
co do synchronizacji - masz napisane kilka postów wyżej jak "na oko - ucho" zsynchronizować gaźniki. jeśli ci ten sposób nie odpowiada to musisz się postarać o czterokanałowy podcinieniomierz lub cztery wakuometry. dłuższa i lepsza zabawa. mam opis po angielsku (chyba) i po francusku. jak ci się chce tłumaczyć... to ci mogę przesłać skany.
co do głowic. przy każdym ściąganiu głowic - nawet jeśli nic przy nich nie robisz trzeba wyjąć hydropopychacze (szklanki), rozebrać je i wylać olej. w przeciwnym przypadku będziesz miał niedomknięte zawory i brak sprężu na cylindrach...
-
Witam nie zakładając nowego tematu mam kolejne pytania a propo silnika w 33: -czy głowice montowane w naszych 33 są rożne czy np:z 1,4 pasuje do 1,7 (z tego co wiem wałki pasują a czy z głowicami jest tak samo?)? znawców tematu AR33 prosze o odpowiedz
-
z tego co pamiętam to są 2 ver głowic na hydraulice,
1 ver. płaska komora spalania, 2 ver. wklęsła (jakoś tak) , ale już nie pamiętam która głowica była przy której ver. silnikowej. :oops:
-
dokładnie chodzi mi oto czy do alfy 1,7 będą pasować głowice z np:1.3?? średnica tłoków jest inna ale wałki podobno takie same :|
-
Co do niezapalania na ciepłym silniku:najpierw sprawdz przerwy na swiecach, a zaraz potem jesli to nie pomoże rozrusznik.Miałem identyczny problem tyle że w polonezie walczyłem z tym przez długiczas :D rozrusznik rozbierałem ze 4 razy ale wkońcu okazało się ze to "kochane"świece :? .Więc warto sprawdzić.Mogą być niewłasciwe bądż przerwa na swiecach zaduża.