Witam! jestem wlascicielem A.R 1.9JTDm 120KM od miesiaca. Stan poziomu oleju byl troche za duzy, wiec odessalem do normalnego poziomu. lampka kontrolna na panelu wskazaywala max, po odessaniu pokazuj o jedna kreske mniej. Czy tak musi byc ?
Printable View
Witam! jestem wlascicielem A.R 1.9JTDm 120KM od miesiaca. Stan poziomu oleju byl troche za duzy, wiec odessalem do normalnego poziomu. lampka kontrolna na panelu wskazaywala max, po odessaniu pokazuj o jedna kreske mniej. Czy tak musi byc ?
Tak, ja mam mniejwięcej w połowie na bagnecie, a na wyswietlaczu trzy kreski.
Dzieki za informacje :)
A jak i czym odsysałeś?
Jesli na wyświetlaczu poziom oleju jest max to wpływa to niekorzystnie na pracę silnika? Podczas wymiany rozrządu mechanik spuścił wszystkie płyny w tym olej i wlał go do pełna. Na bagnecie jest okey a na wyświetlaczu wszystkie kreski. Zauważyłem często, że gdy zaprakuję samochód na jakimś małym wzniesieniu to poziom spada od 1 do 2 kresek.
Wyswietlacz to jest do podgladu, a stan faktyczny do sprawdzania na bagnecie zgodnie z instrukcja obslugi. Jesli na bagnecie jest ok, to nie szukaj dziury w calym :)
W instrukcji pisze, że po dłuższym postoju wyświetlacz może zawyżać poziom oleju. W moim przypadku po tygodniowym postoju było 5 kresek, natomiast gdy normą u mnie są 1 (na rozgrzanym silniku) do 3 (po 12h postoju) kreski.
Prosba do nowego forumowicza, zeby tytulowac watek tak zeby bylo wiadomo o co w nim chodzi. Ulatwia to innym znalezienie poszukiwanych informacji :)
ja zauwazylem ze raz mi pokazuje wszystkie kreski na wyswietlaczu,a czasami jedna mniej.
mi również nigdy nie pokazywał mniej niż 4 kreski, przeważnie jest 5...oczywiście nie zmienia to faktu, że badanie bagnetem bezcenne :)
jak sprawdzic znalezc funkcje stanu oleju na wyswietlaczu?
Jeżeli na bagnecie mam odrobinę więcej, niż maks, to na wyświetlaczu mam wszystkie kreski. Ale jeśli na bagnecie mam dokładnie maks, to na wyświetlaczu brakuje jednej kreski.
U mnie jest tak samo jak u jeremi'ego.
u mnie tyż podobnie w ale w GT
( nie leję pod korek ;) )
W 147 też było podobnie (o ile pamiętam).
Widocznie taka jest zasada/tradycja w AR.
A u mnie jest inaczej. Jak mam maks na bagnecie, to jest maks na wyswietlaczu.
P.S. Brak polskich znakow, drodzy modzi.
Generalnie wskazania na bagnecie i w kompie powinny sie pokrywac ale zawsze lepiej sprawdzac tradycyjnie bagnetem.
U siebie jak narazie tez nie stwierdzilem roznic w obu wskazaniach.
ja wymienialem olej 2000 km temu i jak wkladam kluczyk to pokazuje mi full,a potrafie gdzies pojechac zgasic auto i za 4 h przy tej samej czynnosci juz pokazuje mi jedna kreske mniej.Gasze auto i znow odpalam za jakies przykladowe 60 min i mam znowu max.Na bagnecie mam OK bo sprawdzalem jakis tydzien temu.Elektronika zyje wlasnym zyciem i tyle.Czasami przy odpaleniu mam komunikat od temp.plynu chlodniczego ale jest wszystko ok(mialem takie 2 sytuacje).Po wymianie swiec mam juz spokoj z kontrolka swiec i odpala elegancko-lepiej niz przy wyzszych temp.
Może masz akurat na styku pomiędzy wskazem full, a na 4 kreski.
Ja mam czasem o 1 kreskę mniej jak zaparkuję z przodem lekko pochylonym w dół.
A z ciekawostek to fiat punto żony przy dużych mrozach w zeszłą zimę pokazywał przy odpalaniu "przekroczona temperatura płynu chłodniczego". Licznik mu się chyba przekręcił ;)
dzis na wyswietlaczu mialem 2 kreski mniej.Pierwszy raz mi sie tak zdarzylo i za kazdym razem jak wkladalem kluczyk bylo tak samo czyli jakies 6-8 odpalen.Nie mialem nawet czasu zeby sprawdzic na bagnecie poziom oleju.Nie wiem czy elektronika warjuje czy co??