w instalacji LPG mam listwę wtryskową matrix, czy mozecie mi polecić coś w zamian?
ile czasu i kosztów pochłonie przeróbka?
Printable View
w instalacji LPG mam listwę wtryskową matrix, czy mozecie mi polecić coś w zamian?
ile czasu i kosztów pochłonie przeróbka?
hana 2000 kolego... około 400zł plus przystosowanie wiązki pod te wtryski plus fach w ręku a to jest zależne... około 500zł...
dzięki za wskazówkę
na allegro takie zestawy są po 470zł
Odwiedź stronę http://www.drypa.pl/ myślę że troszeczkę zejdziesz z ceny....
wg mnie to przepuszcza gaz kiedy nie pracuje i marznie, a co za tym idzie, po przełączeniu na gaz nie pracuje
dopiero po zagrzaniu silnika i powietrza pod maską listwa się obudzi i jakoś tam silnik pracuje na dwa, trzy cylindry, bez wolnych obrotów i po 'zagrzaniu' listwy wszystko wraca do normy
jak pojeżdżę cały dzień na benzynie, to gaz się ulotni całkowicie i potem nie ma problemu z przełączeniem czy nawet z odpaleniem, bo normalnie teraz po ostygnięciu silnika kilka obrotów rozrusznikiem i nie zapala, tylko trzeba dłużej kręcić, a jeśli jeżdżę cały czas na benzynie, to pali 'od strzała'
wystarczy przełączyć na gaz i nawet zgaszenie na benzynie nic nie da, bo między parownikiem, a listwą jest ciśnienie i się ulatnia
jak postało auto 3 dni, to odpaliło jak należy, a normalnie po nocy, czy po pracy ma kłopoty
słyszałem dobre opinie o tych listwach, ale sam nie wiem co z tym robić
filtry gazu wymienione, auto jedzie jak marzenie, tylko ... no właśnie, tylko przejście na gaz mnie wkurza :P
Może taniej wyjdzie regeneracja i czyszczenie matrixów.
A tą operację zrobisz sam bo to łatwe.
Dla pewności pomierz oporność każdego wtrysku powinna być jednakowa.
znasz schemat tej listwy? miernik mam, to odepnę wtyczkę i pomierzę, tylko na których pinach? listwa ma wbudowany czujnik ciśnienia gazu?
6 pinów-> 4 do zasilania cewek + jeden masa + jeden do czujnika ciśnienia ??
na alledrogo widziałem kompletne listwy i same cewki bez głowicy z otworami na dysze i wiem, że to jest rozbieralne, tylko ile razy? :P haha
Kolorów nie pamiętam.
Ale raczej powinieneś sobie z tym poradzić.
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=986
A tu masz trochę fotek
dzięki wielkie za podpowiedź
będę kombinował coś z tym, bo tak być nie może
wczoraj rozpiąłem złącze listwy i potraktowałem je (piny po każdej ze stron) środkiem czyszczącym, a efekt jest taki, że jest troszkę lepiej, bo rusza od razu, ale w dalszym ciągu chodzi jakby na 2, 3 gary i szybko zaczyna pracować normalnie
przy okazji zrobiłem to ze złączem mapsensora i jeszcze chcę wymienić wszystkie wężyki podciśnienia w tym układzie oraz wyjąć listwę, rozebrać i zobaczyć, czy jest coś do czyszczenia, czy się nowa należy
Podłącze się do tematu. Ostatnio zmieniałem wtryski i zmieniłem na Walteki czerwone typ 30 ale te nowszego typu. Pojechałem na regulacje okazało ze starsze elpigaz zielone juz padły i trzeba zmienić. Gazmen polcił te, ale cena 160 zł coś mi się mała wydaje za coś takiego.
Bedzie to jakoś chodziło? Pytam oczywiście w kontekście czy jakbył założył lepszą czy by było duzo lepiej?
Auto chodzi ok. Może troche duzo pali, ale 11 l Lpg w 2.0 w mieszanym cyklu to chyba nie tak złe?
Co myślicie koledzy?
jak padły, to czemu auto jeździ?
moja też pali 11 w mieście, a nawet więcej jak się pociśnie, dzisiaj tankowałem i wyszło 10,2 w cyklu mieszanym
Padły stare, bo bardzo nie równo lały, testowane na maszynie. Auto wtedy jeździło ale palilo 15 litrów. zmieniłem na nowe i na nowych jeździ całkiem nieźle, pali 11 w mieszanym ale 20% miasta i raczej emerycko. Tylko się pytam czy bardzo źle zrobielm akładające te valteki typ 30. bedzie alfa na czyms takim jeździć w dluższej perspektywie i czy wiele bym zyskał zakładając drożesze/lepsze wtryski.
Jest dobrze . Jak pisałem wyżej.
Auta z naszych roczników powinny jeździć po emerycku o ile jeszcze chcemy parę lat nimi pojeździć.
Co do jakości wtrysków to chyba nie uzyskasz tu satysfakcjonującej odpowiedzi .
Bo gdzie dwóch polaków tam trzy zdania. Mój gaz-men twierdził że nawet te tanie wtryski wytrzymują spokojnie ponad 50tkm.
A na awarię nie ma mocnych nawet TOYOTA się psuje.
ogień jest dobry na wariator i ciśnienie oleju jest wtedy dobre :)
a moja Gtv strzeliła dzisiaj focha i nie chciała jechać na podtlenku gazotu, a dokładniej, to po przełączeniu na lpg nie było reakcji i tylko hamowało silnikiem
do pracy pojechałem na benzynie, a wróciłem jak gdyby nigdy nic na gazie, przełączyło się i działało
myślałem, że może elektrozawór coś nie działa jak powinien i nie podaje gazu, ale wtedy by listwa działała i terkotała, jak myślicie?
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?p=...ab659dc#227539 Tutaj jest zdecydowanie lepiej to opisane.
tylko bez rejestracji nie pooglądam :P
http://picasaweb.google.com/Sidor211...eat=directlink
http://img864.imageshack.us/g/20110407033.jpg/
http://amaxlpg.pl/index.php?page=mai...cat=335&cp=353
---------- Post added at 18:55 ---------- Previous post was at 18:54 ----------
IMG_4372a.jpg
Moje Matrixy po 25tyś kmhttp://lpg-forum.pl/files/thumbs/t_img_4372a_149.jpg Plik ściągnięto 10 raz(y) 200,52 KB
IMG_4366a.jpg
Sprężynkihttp://lpg-forum.pl/files/thumbs/t_img_4366a_154.jpg
---------- Post added at 18:56 ---------- Previous post was at 18:55 ----------
Cleaning of Matrix injectors
Disassembly:
Screw out 4 pcs of imbus 2.5 mm. Take down part of body with nozzles.
Screw out 2 pcs of imbus 2.5 mm. Attention, everythinfg can go to pieces ! Avoid loss of them.
Assembly:
At the first, put rubber reversible pad to the plastic part of body. Up to plastic pad put down brass pad. See pic. 1, 2.
http://lpg-forum.pl/files/1_2_201.jpg
Up to these revesible pads put down metal lame with rubber sit [8x]. Attention, chamfer face up. See pic.3 [wrong is signed].
http://lpg-forum.pl/files/3_707.jpg
Up to metal lames, put distance pad. See pic. 4
http://lpg-forum.pl/files/4_139.jpg
Put in peripheral seal and put together with part of body with coils. Screw by 2 pcs of imbus 2.5mm. See pic. 5,6.
http://lpg-forum.pl/files/5_6_150.jpg
Check all O-ring seals and put together with cover of Matrix. Screw by 4 pcs of imbus 2.5 mm. See pic.
http://lpg-forum.pl/files/7_8_155.jpg
Matrix heating up:
For better working Matrix injector in winter it ir recommended to warm it up by hot water cooling car system. See pic.
http://lpg-forum.pl/files/hot_178.jpg
Intervals for servis:
Every 20 000 km – change gas filter [gaseous state] and part of hose behind the filter
Every 20 000 km – cleaning Matrix injectors
Every 20 000 km – change LPG filter in LPG valve
Every 100 000 km – change memranes in reducer
---------- Post added at 18:57 ---------- Previous post was at 18:56 ----------
To Ci powinno wystarczyć:)
co 20 tyś km? ja zrobiłem od zakupu auta ponad 17 tyś, a co było wcześniej, to jeden diabeł wie :P
pomysł z podgrzaniem listwy miałem podobny, ale się zastanawiam, czy to w ogóle robić i czy pozbywać się tego na lato, czy zostawić ;) pod maską jest i tak potem gorąco
dzięki za fotki i materiały edukacyjne
wiesz może czy mogę zamienić moją hd344, a przynajmniej ze zdjęć w necie tak wywnioskowałem, na hd544? niby złącze takie samo, tylko 544 ma 8 cewek, a moja 'tylko' 4 ;)
przy 544 chyba jest krótszy czas podania gazu, bo przez dwie dysze leci, dobrze myślę?
no dobrze Panie i Panienki
dzisiaj listwa poszła na stół i ją wyczyściłem
cała operacja zajęła 40 minut i przyniosła spodziewane i rozweselające efekty :D
przełącza się przy przegazówce na postoju, nie trzeba silnika kręcić na biegu, bo gasł wtedy i jakoś tak lepiej jedzie :P
teraz muszę znaleźć czas, by podpiąć pod kompa i zrobić regulację
dzięki wielkie piortiix za podpowiedzi