Jako że moc niespecjalnie porywa... Zastanawiałem się, czy w Polsce ktoś będzie w stanie podciągnąć silnik 3.2?
Pewnie podstawą będzie zrobienie dolotu, wydechu i finalnie remap, by to zestroić?
Robił już ktoś coś takiego, czy chcę być pierwszy? :P
Printable View
Jako że moc niespecjalnie porywa... Zastanawiałem się, czy w Polsce ktoś będzie w stanie podciągnąć silnik 3.2?
Pewnie podstawą będzie zrobienie dolotu, wydechu i finalnie remap, by to zestroić?
Robił już ktoś coś takiego, czy chcę być pierwszy? :P
z oferty kilku firm tuningowych kojarze, ze sam chip da Tobie przyrost 15-20KM, co na pewno Ciebie nie satysfakcjonuje ;-) Jak chcesz wiecej potrzebna bedzie, ta jak piszesz, ingerencja mechaniczna. Osob z silnikami 3.2 od GM na tym forum jest malo ale moze ktos sie znajdzie, kto juz sie sprawa interesowal, a jak nie zostaje forum Opla
Na www.forum159.com jest user Sporting z Rzeszowa ,który zrobił to w angielskiej Autodelcie jako pierwszy klient z Polski . Parametry jego 159 3.2 V6 Kompresor to w tej chwili 352 KM i 420 Nm .Przyśpieszenie od 0-100 kmh 5.5 sek.
A dźwięk Busso też mu dodali??:D
Tak , montują za symboliczną opłatą cos takiego
http://www.motofilm.pl/2010/10/25/so...w-twoim-aucie/
;)
Że się tak trochę wtrącę... 352KM i 420Nm i aż 5,5s do setki? Trochę słabe polepszenie biorąc pod uwagę koszt modyfikacji, który zapewne zakręcił się w okolicach wartości auta... Fakt faktem to około 2'ie tony blachy, no ale jednak jest Q4, które mimo wszystko powinno lepiej pozwalać się odpychać autu...
Toż Niski w swojej GTA Q2 osiąga niewiele gorsze wyniki, nie mówiąc już od democar'ze AlfaClubu...
Nie zapominaj, że GTA też jest cięższa od zwykłej 156 V6 i nie jest to 500km tylko maksymalnie 400km a różnica w mocy jest 100KM/Nm, poza tym różnica jest w tym, że jedno to wolnossak a drugi supercharger co powinno znacząco wpłynąć na korzyść 3.2GM
Słyszałem, że oni schodzą tamtą Alfą poniżej 5 sekund :) a to tylko Q2, znaczy Quaife bardziej :P
Bardziej chyba efektownie bez pisku opon... efektywnie by było chyba coś w okolicach democaru AC a nie minimalnie lepiej niż GTA ze zmodzonym napędem :)
---------- Post added at 23:12 ---------- Previous post was at 23:00 ----------
Wiadomo, że nie wszystko, ale też dużo mówi o aucie...
Na gównianych nawierzchniach i w zimie Q4 będzie szybsze, ale w normalnych warunkach? no cóż...
Chodzi mi o to, że mimo uzyskania wysokich parametrów auto jakoś super nie poraża mocą...
Jest na to jakiś wykres ??
159 3,2 q4 to kloc pod 2T i porównanie do GTA średnio się odnosi. Napęd pewnie fajny,ale pewnie mocno spowalnia w zakresie +180 także z takim GTA ledwo może być z przodu.Na co dzień ,bez szaleństw super sprawa.
Odnosnie 0-100: mocnym i cięzkim fwd cięzko zrobić dobry czas.Jesli faktycznie jest to 5,5s to jest już całkiem przywoicie.
Wracając do temtu: bez dobrego wydechu nie ma co mysleć o jakimś odczuwalnym przyroście.Jak już się bawić to uturbiać lub kompresor.
Moc na wykresie nie zawsze jest moca ktora mozna porownac z czymkolwiek, 500 konne Porsche moze objechac 800 konna Supre. 5.5 do 100 hmmm wynik niezbyt powalajacy jak na 350hp ale ciekawe jaki ma czas do 200???????? :> bo albo jest duza roznica albo mod nie warty zachodu.
jak na 2 tonowy samochód rodzinyy to i tak 5.5s do 100km/h jest naprawdę świetnym wynikiem.
Porównanie do 147 GTA jest całkiem ok..
odpychanie się podobne ale 147 jest conamniej pół tony lżejsza.. różnica mocy ucieka w wagę.
Q4 czy Q2.. przy benzynie która maks moment ma bardzo wysoko jest bez znaczenia jeśli chodzi o 0-100km/h
Niestety przy duzej masie potrzeba sporej mocy zeby sie efektywnie poodpychac. Moc robi wrazenie pozytywne, ale masa to wrazenie niweluje. Co do dzwieku to jesli modyfikowala Autodelta powinno byc w tym temacie bardzo przyzwoicie.
Ale tu zalatuje offtopem ;)
Ten motor ma jeden spory problem. Jak to się mówi - puchnie. Stwierdzają to i lokalni tunerzy (Cinek) jak i można o tym przeczytać na zagranicznych stronach (alfaowner.com, www.squadra-tuning.nl).
Modyfikacji do wyboru jest kilka:
1. Czip
W teorii autodelta.co.uk oferuje gotowca, którego w teorii można wgrać w oddziale firmy w Niemczech (najbliżej). W praktyce nikt nie odpisuje na maile. Niemal wszystkie oddziały Autodelty wymienione na ich stronie, odpowiadają, że już nie współpracują?! Poza tym drogo - ~2400zł!! (+14KM, +23Nm)
Jest druga opcja - Squadra-Tuning. W cenie około 1600zł wgrają czipa. Problem - daleko, bo jedynie w Belgii. Przyrost troszkę mniejszy niż w Autodelcie, ale zdecydowanie bardziej profesjonalny wizerunek firmy. Mój wybór! (+11KM, +14Nm)
Trzecia opcja - lokalny tuner. Widocznie większość "tunerów" to ciamajdy, które mają kilka gotowców dla Passatów i innych Seatów, bo na pytanie o manualną zabawę z niepopularną jednostką nabierają wody w usta i temat zanika. Jedynie Cinek byłby zainteresowany tematem, ale on musiałby mieć auto na dłuższy czas aby dostroić je metodą prób i błędów. (+??KM, +??Nm)
2. Dolot
Przy okazji czipa nie zaszkodzi założyć lepszy filtr powietrza (K&N). Koszt zwraca się po drugiej/trzeciej teoretycznej wymianie filtra (bo K&N się czyści, nie wymienia), więc czemu nie?
Większym problemem jest jednak temperatura w komorze silnika. Warto pomyśleć o izolacji. Ja się do tego przymierzam. Najlepiej byłoby owinąć kolektory wydechowe, ale praktycznie nie ma dostępu do tylnego. Pozostaje dobrze odizolować dolot i ewentualnie poprawić izolację osłony przedniego kolektora i katalizatora.
3. Wydech
Można robić swój, przelotowy bez katalizatora itp. Ale ten motor ma przecież 4 lambdy! Nie wiem czy da się skutecznie symulować ich wskazania, by komputer nie głupiał. Nie znam się. Można więc zainwestować w zestaw Supersprint (sportowy środkowy katalizator, środek bez puszki i dwie puszki końcowe), ale to koszt ~11kPLN (+~10KM, +~8Nm)
W Europie nie znalazłem baranków. Znalazłem przypadkiem gdzieś w Japonii. Nie pamiętam dokładnie ceny, ale była to kwota rzędu 30kPLN za komplet!
4. Kompresor
Wycieczka do Londynu, do centrali Autodelty. W kieszeni ~36kPLN. Wracasz doładowanym autem z mocą rzędu 350KM i momentem ~430Nm.
Sporo taniej da się pewnie w Polsce, ale kto to zrobi i za ile? Nie mam pojęcia. Mnie taka modyfikacja nie interesuje.
To by było na tyle. Jako ciekawostkę dodam, że ta sama firma, która oferuje baranki, ma też sportowe wałki w podobnej cenie ;)
YonasH
Dzięki za rzetelną odp. :)
Reasumując, pozostaje kochanie tego co się ma :D
Albo kanapka pod głowice, większe wtryski, biturbo, dolot, wydech. Wysterować to na Ecumasterze albo w pełni SA/Fuel Implant. Zapiąć na stałe AFR, EGT i patrzeć, kiedy coś nie wytrzyma. W kwocie 30k powinno się zmieścić.
dcfan,
Co to jest kanapka? :D
Pewnie chodzi o wyciętą na wzór głowicy cienką blachę, która przez minimalne zwiększenie pojemności, zmniejsza stopień sprężania umożliwiając doładowanie. A może kilka złączonych uszczelek głowicy? Stąd "kanapka"?
ale Wy jestescie ;) Chlopak sobie zrobil fajnego moda w mecce tuningu AR AutoDelcie w topowym modelu, a tu zaraz narzekania, ze 5,5 do setki to malo, ze to ze tamto, ze sa szybsi, ze Pan stasio zrobil by xx razy taniej itp ;)
Warto docenic, ze mu sie chcialo, mial zapal, kase na pewno tez. Pewnie jest jednym w Polsce posiadaczem takiej wersji i zaloze sie ze sporo osob mimo krytyki chcialo by ja mieć :)
Wydaje mi sie, że bardziej niż racing liczy sie indywidualizm każdej belli :) Co osoba to pewnie inny pomysł na zindywidualizowanie auta i to jest fajne.. Oczywiscie trzeba też miec w tym umiar...
Dwie uszczelki pod glowicę a między nimi przekładka odpowiedniej grubości blachy nierdzewnej albo kwasiaka wyciętej na wzór uszczelki. Dzięki temu zmniejszasz stopień kompresji, żeby móc dmuchnąć z turbiny :)
Pol bara doladowania powinna lyknac bez odprezania. Jesli jest apetyt na wiecej, wtedy oczywiscie.
Ooooo taki wątek i dopiero go wypatrzyłem. :D
Panowie Moja GTA jest najcięższa ze wszystkich GTA bo waży całe 1460kg. Z drugiej strony jest moim zdaniem najlepiej się prowadzącą budą (tzn neutralnie) ze względu na lepsze rozłożenie masy na osie, chociaż do ideału to daleko. Ciężki przód i ustawienie silnika to niestety "ból". Dlatego Q2 dało bardzo dużo jeśli chodzi o trakcję w zakrętach, a przede wszystkim przy wyjściu.
159 z tego co pamiętam waży 300kg więcej bo 1770kg. Wiecie co się dzieje jak wsadzę do auta 3 osoby i ogień. No po prostu auto nie jedzie.
Ideał auta według mnie rzecz jasna. 159 buda i moje bebechy. Eh to by było cudo.
A wracając do kolegi co ma 159 z kompresorem, to nie znamy się osobiście, ale myślę że nie będzie mi miał za złe jak coś napiszę:
Po pierwsze nie w Autodlecie to dłubał tylko w innej firmie też chyba w Londynie jak mnie pamięć nie myli z tego względu, że Autodelta zaproponowała zaporową cenę. I czy to był błąd czy nie to nie odpowiem bo nie znam listy obu modów aby porównać.
Tak czy siak dowiedziałem się latem, że owa 159 "GTA" miała przygodę z silnikiem. Krótko mówiąc GM-owski chłam nie wytrzymał i wyskoczyły chyba dwa korbowody bokiem :( Długo potem auta nie widziałem, ostatnio się znowu pojawiło więc już porobione. Ale co i jak to nie znam szczegółów.
Kolego co masz brere 3.2 nawet nie próbuj coś modzić przy tym bo będziesz szukał drugiego silnika!!
Niski , czy potwierdzasz że facet konfabulował na temat modów w Autodelcie ?? W sumie jeśli tak ,to ma za swoje ,chciał taniej to wyjdzie go drożej :D , gdyby rzeczywiście zrobił u pana Jano w Autodelcie ,na którego się powoływał to korbowody byłyby na miejscu .
Jak już pisałem wiem to od swojego zaufanego "ojca chrzestnego" mojej belli. W cztery oczy z właścicielem nie rozmawiałem. Z resztą to nie ma znaczenia.
Nikomu nie można życzyć nawet w żarcie tego co mu się przytrafiło.
Po prostu wcześniej wyraziłem swoje zdanie, że jednostka 3.2l montowana w 159, brerze i spiderze to chłam najwyższej maści. To był największy błąd Włochów zamontować taki przeszczep.
Przypominam, że pierwotnie to silnik V8 australijskiego Holdena (należącego do GM). Jak można było wykorzystać takiego sztrucla jako bazę obciąć 2 cylindry dorzucić w Italii bespośredni wtrysk i chcieć to opchnąć pod maską topowej Alfa Romeo:mad:??
Mogli chociaz nie obcinac tych 2 cylindrow, bylby wreszcie porzadny silnik w sportowej AR.
Witam.
Jeśli w 3,2 mocy nie starcza i ma być grubo to polecam:
Najpierw budowa silnika 3,7 - 3,8
http://www.youtube.com/watch?v=w_uxq...eature=related U właściciela tego filmu można zobaczyć jakie moce są osiągalne z tych silników i więcej informacji jak to zostało zrobione
cytuję :
Hi, no, I modify the 24v heads to work on the gtv6 12 v sub assy.
I then use a 30l or 3.2 l crank with new sleeves and pistons of 100mm bore and get either 3.6 or 3.8 l. This particular car is a 3.6 l 24v , all based on the original 2.5 12v engine.
Thanks for watching..
( to naprawdę bardzo dobre i wdzięczne jednostki do modyfikacji - 3,8 na NA bez problemów wypluwa ponad 340km ).
Mało ??
Wtedy można myśleć o kompresorze :
http://www.youtube.com/watch?v=txG0cTx4VeI - czytałem kiedyś o projektach 75 IMSA z mocami ponad 500km
Mało??
Można zapakować Twin Turbo do całości :)
Wszystko kwestia kasy.
Najwięcej informacji na ten temat znajdziesz na forum alfabb.com.
Był tam kiedyś projekt Alfetty GTV z silnikiem 3,8 turbo & kompresor - musze poszukać jak znajdę dam linka
Generalnie kiedyś najpierw Alfa projektowała motor i zespół napędowy - potem w wyścigach go dopracowywała a na koniec robiono konkurs i pakowano to w jakieś ładne disainerskie nadwozie ( bertone, pinifarina, zagato i inni ).
Najpierw był silnik 2,0 boxer ponad 200km bez turbo a potem model Sud który dostał okrojoną wersję tego silnika ( najmocniejsza 1,7 16V miała tylko 141km i to dopiero w modelu 33 :))
Wszystko kwestia kasy ale przy takich modach i mocach w sprawach jak kom, wydech, ostrzejsze wałki i inne piedółki już nie wspominam :)
A na koniec żeby nie było że tylko w RWD takie wynalazki latają filmik jak GTV 3,7 robi E46 M3 na zachętę :)
http://www.youtube.com/watch?v=W1W-0...eature=related
Mowa oczywiście o silniku Alfy nie GM :)
stefan ,ale tu jest mowa o 3.2 V6 w 159 ,to niestety nie ta sama jednostka która spotykamy w 156 ,166,GTV ,GT ,to zupełnie inna dżi-emowska bajka :(
wszystko pieknie ladnie ale po pierwsze potrzeba na to zapewne duzo pieniedzy,a po 2 to gdzie Wy tym chcecie jezdzic w naszym kraju??Nie rozumiem ale kazdy ma jakies zboczenia
Nie potrzeba rozwijać wielkich prędkości.Wzrost mocy czuje się na każdy biegu ,na każdej nawierzchni.Jak mówisz,każdy ma swoje zboczenie.
Szkoda,że to 3,2 słabo znosi mody.Duża pojemnośc,ciekawy układ paliwowy,mocne sprzęgło,potencjał wielki.
Niski: Robił ktos w PL poza Sebem mocniej 3,2 GTA ??
Nic mi o tym nie wiadomo. Raz widziałem dawno temu w ogłoszeniu 147GTA 280KM na ostrych wałkach.
Hej a co Wy sie tak czepiacie tego GMowskiego 3.2 V6 ?
Domniemanie, ze komus cos strzelilo to nie oznacza jeszcze niczego i nie ma po co straszyc kogos kto chce cos dlubnac u siebie.
Rownie dobrze stara V6 moze strzelic jak sie cos spieprzy w tuningu lub wadliwy egzemplarz a mysle ze takie sie zdarzały.
Jak zwykle dyskusja schodzi na tory poboczne. Ktos sie pyta czy ktos inny robil moda w 3.2 JTS, potem odpowiedz ze tak, po czym swoje grosze wtraca rzesza zwolenikow starszych konstrukcji i ze tylko je mozna tuningowac a to co inne jest be :)
Jak chcecie kupcie 159 i zrobcie SWAPA bebechow z 147 GTA i pochwalcie sie na forum :)
Trzeba sie pogodzic z rzeczywistoscia, ze takich silnikow jak stara V6 alfy juz nie bedzie. Poza tym wielu z Was krytykuje V6 GMa a chyba nie mialo z nia w ogole do czynienia.
Wyrozumialosci - nie ma najmniejszego sensu porownywac starego (zgodze sie ze kultowego) V6 i V6 JTS, bo 1) busso w dzisiejszej eksploatacji ma duzo wad, a JTS wcale nie jest taki zly jak o nim pisza.
Zeby nie było, ze posiadacz klekota sie wypowiada w temacie V6: mialem przyjemnosci jezdzic GT 3.2 V6 oraz Spiderem 3.2 V6 JTS Q4 wiec zdanie w temacie mam.
Rozpocząłem temat, więc i go podsumuję... Tuning mechaniczny 3.2 JTS to gra nie warta świeczki :)
Krótko uzasadniam - wolę te niemałe pieniądze włożyć do skarbonki i w rezultacie spieniężona Brera + zawartość skarbonki = bardzo fajne STI hawkeye EVO KILLER :D
Zatem podsumowanie nr 2:
Kto utożsamia się wyłącznie z AR, mnie pewnie nie zrozumie.
Kto jest fanem wielu marek, zgodzi się ze mną :)
No i podsumowanie nr 3 - uważam że nie ma po co na siłę ulepszać czegoś, co nie jest stworzone do bycia ulepszanym. Uwielbiam swoją alfę mimo tego że pali dużo i jest przy tym wołkowata. Ale nie odbierzcie mnie źle. Otóż, to auto ma w sobie coś bardzo majestatycznego. Zero agresywności. Nie lubię go piłować. Kiedy wsiadam do niego, czuję radość z powolnego, delikatnego, eleganckiego wożenia się. No i chyba potrzebowałem trochę czasu by to dostrzec.
Rozwijając myśl - to auto i tak jest szybsze niż 95% samochodów na ulicy. Ale nie służy wyrywaniu spod każdych świateł. To w kontekście Brerki powiedziałbym że nawet obciach :D
Ot co :)