Musze wymienic tylnie, bo piszcza i do tego tarcze juz mam troche wytarte, ale na to na razie nie bede mial funduszy... Jakie klocki najlepsze?
Printable View
Musze wymienic tylnie, bo piszcza i do tego tarcze juz mam troche wytarte, ale na to na razie nie bede mial funduszy... Jakie klocki najlepsze?
Śmiało możesz kupowac klocki ATE, czarne EBC lub jakieś Forrodo. Dobrą renome mają również klocki Textar.
Sklep Intercars pokazuje takie ceny:
klocki ATE - 163zł
klocki Ferrodo - 128zł
klocki Textar - 110zł
klocki Lucas - 100zł
w lokalnych sklepach te same klocki kupisz pewnie sporo taniej :wink:
a moze tutaj sie popytaj bo widac ze asortyment duzy to i moze dobre ceny mozna wynegocjowac
http://www.moto.allegro.pl/item15309...t_sc_i_cc.html
Ostatnio rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i mówił iż Ferrodo trochę się spieprzyły,nie są takie dobre jak kiedyś-wykonują je z miękkiego materiału i szybciej się wycierają. Ale jaka jest prawda to nie wiem.
Ja może tak z innej beczki.
Z tego co zauważyłem to AR 145 mają tarcze na tylnej osi. Jednak AR146 mają już zwykłe bębny. Zawsze się zastanawiałem czym to idzie że niekiedy słabsze 145-tki maja tarcze a mocniejsze 146 bębny.
Z tu moje pytanie - Czy jest możliwe założenie hamulców tarczowych na tylną oś w AR146. Jeśli tak to czy wiąże się to z jakimiś głębszymi modyfikacjami ?
Tarcze czy bębny nie zależą od modelu. Akurat tak Ci się trafiło, że w 146 widziałes tarcze, a w 145 bębny.Cytat:
Napisał Emenems
Zależność jest taka, że w modelach z ABSem są tarcze, a w modelach bez ABSu są bebny. Ot cała tajemnica :D
A ja miałem 155 bez ABS-u i były tarcze na przodzie i tyle.
Nie wiem jak jest/było w 155.
Ja jestem na 99% przekonany, że taka zależność z tarczami/ABSem w 145/6 istnieje :!:
yyy...chyba na przodzie zawsze są tarcze :lol:Cytat:
Napisał Garos
Rigobert możesz mieć racje, moja Alfa w ABS nie jest niestety wyposażona (w sumie to dziwne), ale czy można, w miarę bezinwazyjnie, założyć tarcze z tył? Czy wiąże się to ze sporymi przeróbkami?
http://www.alfa145.co.uk/specs.html
1.8 i 2.0 TS mialy tarcze, wynika z tych danych...
Dziwne. Wersja Alfy 1.6 145 Boxer była wyposażona w tarcze na tyłach. 1.6 T.S mimo że mocniejsza ma już bębny. Chyba jednak chodzi o ABS.
tak, chodzi o ABS :wink:
Jeśli chodzi o przeszczep układu hamulcowego to prawdopodobnie wystarczy tylko zmienic belke, tak mi kiedyś mówił mechanik który serwisował moją Alfe. Belke możesz kupic nawet przez allegro, kompletna z hamulcami to koszt jakieś 600zł. Kupując używną trzeba bardzo uważac żeby nie kupic krzywej, na oko nie da się tego stwierdzic - trzeba kupowac w ciemno. Wszystko wychodzi dopiero gdy zamontuje sie ją do auta, samochód albo będzie jechał prosto albo bokiem.
Z tego co pamiętam jak dzwonił do Car Gryfu to oferowali mi kompletną belke z tarczami z tyły za 1000zł.
Mi z przodu klocki piszcza :( Az tylu mam bebny (nie mam ABS) :(
Kazda 1.8 TS ma tarcze z tylu bebny maja tylko 1.4 wyjatek 1.6
Ja w mojej niuni 1.4 TS mam tarcze tu i tu i ABS :D
Ja w mojej niuni 1.4 TS mam tarcze tu i tu i ABS :D
I na czym stanęło :?:Cytat:
Napisał Tuti
U mnie po wizycie w ASO okazało sie, że mam jedną tarcze krzywą..
Grubość tarcz i zużycie klocków, nie wskazywały na konieczną wymianę, ale wynik na badaniu chyba nie pozostawia złudzeń.
Co sądzicie :?:
http://img413.imageshack.us/img413/6...3646xv4.th.jpg
Wracając do głównego tematu... Szczerze mogę polecić FERODO DS PERFORMANCE. Są po prostu rewelacyjne. Fakt, że kosztują trochę więcej niż zwykłe, ale gdy wymieniałem hamulce i założyłem komplet tych klocków plus tarcze ZIMMERMANN miałem wrażenie jakbym miał za chwile wylecieć przez przednią szybę. Świetna modulacja, zero jakichkolwiek pisków, zrobiłem już 15tys i nie mogę powiedzieć żebym je oszczędzał a nadal sprawują się świetnie. Oczywiście pozostaje kwestia ceny ale coś za coś. Pozdrawiam serdecznie.
Cytat:
Napisał ciechu
A jak jest w tym zestawie z piszczeniem i pyleniem klocków.Cytat:
Napisał ciechu
Ja teraz mam zwykłe klocki ferodo i strasznie pylą. A do tego jak się rozgrzeją to popiskują. Delikatnie ale jednak. I wolałbym uniknąć tych efektów..
Na tym, ze nie mam funduszy... :DCytat:
Napisał rigobert
W miedzyczasie bylem jeszcze na przegladzie, hamowanie jeszcze w normie (czyli takiej w ktorej moge jezdzic). na tych wspolczynnikach wyszlo mi 60% i 20%. minimum jest niedaleko, chyba 50 i 15, ale do wakacji mam nadzieje jeszcze hamulce dotrwaja... w moim przypadku potrzebna jest zmiana tarcz i klockow z tylu... wiec juz troszke wiekszy wydatek ;/
oporow toczenia mi nie mierzyli, ale na bank sa, bo slysze jak piszczy :)
a jaka grobosc tarcz powinna byc w silniku 1.8?
Jakby coś, mam sporą zniżkę w intercarsie, części biorę na firmę, jeśli potrzeba coś konkretnego mogę wybadać cenę, pozdrawiam ;)
JaGGeR
Ok dzięki.Cytat:
Napisał JaGGeR
Przygotuje Ci listę części do sprawdzenia.. :D
Cytat:
Napisał rigobert
Ok, w razie czego proszę o listę na priva, pozdro
Jagger a ja Ci wyslalem jakies 2 tygodnie temu i do tej pory mi nie odpisales....
Rok temu robiłem kompletną wymianę hamulców, tzn:
Zimmermann Sport (nawiercane):
-przód 284mm x 22mm, model 230.2363.00, ok. 350pln
-tył 240mm x 11mm, model 230.2356.50, ok. 150pln
Ferodo DS Performance (czerwone):
-przód Dł. 156 mm, Wys. 53mm, model FDS1052, ok. 230pln
-tył Dł. 87 mm, Wys. 44,5 mm, model FDS1113, ok. 120pln
Motul DOT 5.1 BRAKE FLUID
- TEMP. 273 C, ok.40pln/0,5l
Tak to wygląda z tego co mam w swoim arkuszu zapisane. Co do modeli to trzeba ewentualnie je sprawdzić, a ceny są z przed roku, ale także dokładnie ich nie pamiętam.
Zakupiłem taki zestaw po tym jak ścigałem się kiedyś z pewnym Golfem GTI, kilka skrzyżowań późną porą, 5-6 razy ostre hamowanie na światłach ze 150-160. Nie ma się czym chwalić bo teraz wiem, że to była głupota. Skończyło się na tym, że płyn mi się zagotował i w pewnym momencie prawie całkowicie straciłem hamulce, jakby po prostu auto było wyłączone i przestała działać pompa. Zatrzymałem się kilka metrów przed nadjeżdżającą ciężarówką.
Teraz taka sytuacja jest po prostu nierealna. Zestaw jest świetny, hamulce zatrzymują opony 225/35/18 bez problemu, auto po prostu staje w miejscu, nie ma mowy o przegrzaniu się płynu, popiskiwaniu, żadnego pylenia się klocków także nie zaobserwowałem. Jest sucho, czy pada deszcz, bez znaczenia, świetna modulacja, a ponieważ nie posiadam ABS-u(na szczęście) to jest to bardzo ważne. Co dwa-trzy miesiące biorę mały śrubokręt i przepycham tylko otwory w tarczy bo czasem się zapychają, ale to raczej normalne, że się tam zbiera brud z ulicy, błoto, klocki itp. po jakimś czasie. Po 15tys. klocków jest ponad połowa, tarcze mają rancik ok. 0,5-1mm i tak jak napisałem nie oszczędzam ich nic a nic. Hamowanie sprawia podobną frajdę jak przyśpieszanie.
Jedyne co więcej mogę powiedzieć to tylko tyle, że mojemu szwagrowi Bremo Max w Skodzie Octavi pogięły się po 7tys. I powiedział nigdy więcej. Innych firm nie znam, nie miałem, więc się nie wypowiadam.
Pozdro serdeczne i jeśli będę mógł to chętnie coś podpowiem w sprawach AR 145… ;)
to chyba malo? jak ja szukalem tarcz jakis czas temu to znalazlem jakies za 300 zl/sztuka :)Cytat:
Napisał ciechu
przy okazji: co ile trzeba wymieniac plyn hamulcowy? ja swoj zmienilem 17 tys temu...
update
moge miec z tylu tarcze nawiercane, a z przodu zwykle?
150pln za tył, 300pln to na pewno za przód i tak właśnie napisałem. W alfach tarcze z tyłu są takie jak np. w CC 700 z przodu, więc koszty nie są duże. Co do tego czy z tyłu mogą być nawiercane to jak najbardziej, nawierty mają głównie za zadanie szybciej chłodzić tarczę, poza tym z tego co wiem to tylne hamulce to 20% ogólnej siły używanej do zatrzymania samochodu, ich zadaniem jest tylko to, żeby auto podczas hamowania nie stawało bokiem. :lol:
Co do płynu to zaleca się wymianę co roku, najlepiej na wiosnę gdyż wtedy spada wilgotność powietrza, a nie po konkretnym przebiegu. Każdy producent samochodów, oraz każdy producent płynu podaje inne przebiegi. To nie jest duży koszt, ani nie ma przy tym zbyt wiele pracy, więc raz do roku nie zaszkodzi. Poza tym hamulce chyba są najważniejsze... :mrgreen:
Dzięki za pełne info. Masz browara za rzetelnego posta :!:Cytat:
Napisał ciechu
Troche drogo to wychodzi, ale może rzeczywiście warto.
A wie ktoś czy bez problemowo moge założyć do swojej 1.6 klocki z 1.8 :?:
Poprzedni właściciel mojej belli zarzeka się, że założył klocki właśnie z 1.8. Są podobno ciut większe, co zaowocowało tym że tarcze równo się ścierają i nie robi się rant na krawędzi. I to jest fakt tarcze mam równiutko przytarte.
Z tego, co wiem to tarcze mają faktycznie ok. 2cm mniejszą średnicę a podobno zaciski takie same, więc klocki także powinny być takie same. Jeśli Ci się nie śpieszy to mam gdzieś w piwnicy oryginalne klocki zostawione na zapas. Jeśli będziesz chciał wyślę Ci ekonomiczną żebyś mógł sobie przymierzyć i się upewnić. Jak coś to pisz na PW. Dzięki za piwko. Pozdro
Acha... Tarcze kupiłem na http://www.lewian.com.pl/ Dzwonisz bądź piszesz email, podajesz model samochodu, słyszysz cenę, akceptujesz, podajesz adres, następnego dnia jest kurier. Pełen profesionalizm i konkurencyjne ceny. :D
Aż 2 :?: To dosyć sporo, przynajmniej tak mi się wydaje.Cytat:
Napisał ciechu
Z tego co tłumaczył mi poprzedni właściciel to podobno w 1.8 sa większe klocki i dlatego lepiej, równiej ściera się tarcza w 1.6.Cytat:
Napisał ciechu
Napisze do niego, żeby podał mi numery katalogowe, bo na pewno ma.Nie spieszy mi się w ogóle... Całą operacje wymiany planuje na poczatek maja. Myślę, że wystarczyłoby zmierzenie przez ciebie tych klocków i do tego foto i myślę, że się sprawa wyjaśni.Cytat:
Napisał ciechu
Ale dzięki za chęć pomocy :!:
Nie ma problemu. W piątek postaram się zrobić kilka fotek, pomierzyć wszystko co i jak i podepne pod ten wątek.
Tak jak obiecałem, po przeszukaniu piwnicy znalazłem klocki i je zwymiarowałem. Zamieszczam schemat bo wydał mi się bardziej czytelny.
Kurcze pytałem o te tarcze znajomego i mi strzelił ceną 465.. No za tyle to ja nie zaszaleje.Cytat:
Napisał ciechu
Zwykłe Zimmerman standard zaproponował za 290.
Szukam dalej...
Z tego wszystkiego przerzuciłem szafę papierów i znalazłem rachunek za tarcze. Troche pokręciłem z tymi cenami, to było ponad rok temu i nie pamiętałem dokładnie.
Przód 429pln
Tył 290pln
Jeśli kogoś wprowadziłem w błąd to szczerze przepraszam. Co nie zmienia faktu, że może komuś uda się znaleźć taniej jeśli będzie zainteresowany... :)
Dorzucę swoje dwa grosze do tematu.Wysłałem email do Mmarket(allegro) o klocki i tarcze do ar 145 1.4TS.Ceny poniżej
Tarcze magneti marelli przod 85,-/szt tyl 35,-/szt
klocki magneti marelli 100,-/przod 75,-tyl kpl
A ja kupiłem kpl klocków na przód za 47 PLN :)
W Lublinie w CMT...
musze wymienic klocki tarcze mam orginalne jakie klocki polecacie :?:
Ja ostatnio zakupiłem sobie taki zestaw na przód:
Tarcze Zimmerman komplet (zwykłe, nienawiercane) -224 zł
Średnica [mm]: 284
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 22,0
średnica otworu centrującego [mm]: 59
Minimalna grubość [mm]: 20,2
Ilość otworów: 4
średnica otworu centrującego [mm]: 59
Klocki przód komlplet FERODO FDB - 135 zł
Kupiłem wszystko tutaj : http://www.brukmotor.exb.pl/