-
Alternator
Witam, moja alfa znów stoi u mechanika:) pękł wąż od chłodnicy, został zrobiony, ale nie tu jest problem. Otóż mechanik zadzwonił do mnie i mówi że alternator nie ładuje akumulatora ( akumulator jest nowiutki). Cena jaką podał to 550 zł alternator i drugie tyle za wymiane, czyli ponad tysiąc złotych, strasznie dużo kasy. I tu mam pytanie do Was czy cena za wymiane nie jest przesadzona i czy nie lepiej kupic jakiejś używki z allegro za 100 - 200 zł?
-
Też mi się wydaje drogo.
Zasięgnąłbym jeszcze opinii innego fachowca najlepiej jakiegoś elektryka samochodowego.
Nie wiem jakie u was są ceny za usługi ale ta nie dość że słona to wygląda na naciąganie klienta na kasę.
Czemu od razu cały alternator?
-
jeśli już alternator to może spróbuj oddać do regeneracji - będzie taniej
-
słuchaj powiedz żeby cię pan nie robił w konia i zabierz od niego autko :)
Wyciągniecie jest problemowe ale za to nie powinien wziąć wiecej niz 200 zl plus regeneracja tez jakies max 200zł jeżeli coś innego poszło(wirnik , jakiś układ prostowniczy) to możesz kupić używke z allegro i dać do sprawdzenia w jakimś elektrowarsztacie gdzie naprawiają rozruszniki i alternatory u was i on ci myśle go przejrzy za 20 zł i ci wszystko powie.
---------- Post added at 15:14 ---------- Previous post was at 15:12 ----------
Ja wyciągałem sam w v6 i też o to sie pytałem na forum i mi się udało :) sam tzn z pomocą drugiej osoby :)
Ale nie jest to łatwa robota mechanior powinien wziąc 200 zł maks z montażem. Patrz jak szybko chce się na tobie wzbogacić no :p
-
No właśnie coś mi tu nie pasowało z cena, do regeneracji mówicie oddać, a nie lepiej jakąś używke z allegro?
-
A jesteś pewien że ta używka nie będzie tak dobra jak ten twój.
A po za tym jeszcze nie wiesz co zepsute.
Może konektor spadł z zacisku.Albo zużyła się szczotka lub inny bzdet.
-
dokładnie jak kolega Dariusz156 mówi...
-
to samo i ja proponuje co koledzy wyżej, zabieraj go i tyle, jak mi się przyjarał alternator to bawiłem się z wyjęciem 4-5 godzin ale wyjąłem, zaniosłem do znajomego elektryka, wycenił regeneracje na 200zł !! za 2 dni włożyłem go i śmiga. Także jego wycena jest z sufitu, zresztą lepszy będzie regenerowany niż używany bo wiadomo czy za tydzień nie będzie powtórki i się nie rozleci ?
-
tak jak coś to regeneruj ( nowe łożyska , szczotki (ewentualnie cały regulator") i sprawdzenie )
Jeżeli by elektrotechnik stwierdził że jest nie do regeneracji to kup używke( niby sprawna) i wtedy daj ja do regeneracji albo tylko do sprawdzenia, jezeli gosciu okresli ze jest dobra to montuj (choc ja i tak bym regenerowal bo za duzo pieprzenia jest z wyjeciem :p)
-
Kolego powiem tak ja wymieniałem sam osobiście arternator i cudów nie ma, mechanicy ponad 3/4 nie ma pojecia jak sie zabrac do tego. Niefortunnie altrenator jest w takim miejscu dany ze bez rozbierania sie nie odbedzie. Słyszałem ze są tacy magicy ze potrafi wyciagnac bez problemu. ale to idzie na palcach policzyć na całą Polskę niestety. Ja sam wymieniałem, wyciagniecie alternatora 9 h włozenie po regeneracji 3h. kwiestia wprawy. A z używką to róznie bywa ja za alternator zapłaciłem w aso fiata 560zł przy czym stary oddałem a ten mam cały zrobiony z uzwojeniami. i gwarancja na 24 miesiace jako nowa część. Twoja decyzja czy opłaca ci sie używke zakładać, bo można sie przejechać na tym niestety.
-
a wcześniej miałeś problemy z alternatorem? Przecież jakoś musiałeś dojechać do mechanika. Wydaje mi się że gościu chce zrobić cie w wała. Nie daj się! dużo chce za alternator a wymiana to chyba razem ze sprzęgłem tyle mógłby zawołać. Może masz dobry alternator a on chce skorzystać. Miernik 5zł na allegro kosztuje i mierzysz ładowanie na akumulatorze. odczekaj chwilkę po odpaleniu i sprawdź napięcie
-
chłopie, wymień sam regulator napięcia i będzie działać
ja bym Ci to wymienił za maks 100zł
jak ktoś wie jak, to da się to zrobić w 2h
-
tzn wyciągnąć czy naprawić? bo u mnie wymiana szczotek i łożysk trwała zdecydowanie krócej :)
-
ojj nie doczytałem że to V6, więc nie wiem ile to zajmuje :) sorki !
-
taa, za pierwszym razem z kumplem w 5 godz :) i powiem że sporo trzeba robic na chama :p do poodkrecania juz nie jest tak duzo ...
-
Pojechałeś ze sprawnym altkiem? Bo jak tak to ten mechanior coś zpierniczył a ciebie chce naciąć na kase.
-
Ja regenerowałem alternator w swojej 2.4jtd za cały zabieg zapłaciłem 650zł wraz z wymianą i półroczną gwarancją. Dodam że sam regenerowany alternator kosztował 450zł i cały zabieg był przeprowadzany w Warszawie
-
Podłączę się do tematu, może ktoś wie jakie są numery łożysk na alternatorze? Mam Alfe 156 1.8 ts 99r.
Muszę wymienić bo wyje mi w kabinie, dźwięk zwiększa się wraz ze wzrostem obrotów.
Ładowanie 14,2V na wolnych obrotach.
Z góry dzięki
-
Mi alternator wył już przy kupnie auta , pierwotnie miała być to pompa wspomagania, okazało się inaczej, za regenerację mechanik wziął 150 zł ;)
-
Mechanik chciał mnie zrobić w konia jednak. Metoda empiryczną sprawdziłem czy rzeczywiście nie ładuje. I co? najpierw pojezdziłem po mieście 2 h to niby spadło z 12,5 do 10, 66, następnego dnia wybrałem się w trasę do Lublina ( 400km) podładowując troche akumulator w nocy. jak wyjeżdżałem było 11.5 , pod warszawa spadło do 10,5 , ale pod lublinem było już ponad 12. Wczoraj wracałem z Lublina, na wyjezdzie było też koło 12 , za warszawa znów z 12,60 , a jechałem z grającym radiem i gps. Także da się spokojnie jezdzic, pojawil sie za to inny problem, ale to juz na nowy temat:)
-
Teraz nie rozumiem.
Te napięcia które podałeś to są pomiary ładowania na pracującym silniku czy pomiary akumulatora na wyłączonym silniku.
To dosyć ważne w jakich warunkach robiłeś pomiar.
Bo jeśli to pomiar akumulatora na wyłączonym silniku to znaczy że masz padnięty aku lub w najlepszym razie totalnie rozładowany.
-
Sprawdziłem, na pracującym silniku jest 13,5
-
To w zasadzie do przyjęcia.Trochę mało ale może jaki błąd pomiarowy.
Naładuj dobrze aku i powinno śmigać.
-
@@@
Witam
Miałem taki sam problem z moją ślicznotką alternator przestał ładować akumlatora...
Pomyślałem szczotki do wymiany, dostęp do alternatora istna magia chyba... brak miejsca z ledwością włożyłem rękę i śrubokręt aby odkręcić tylną pokrywę na której są szczotki.Gdy już odkręciłem z zadowoleniem i pewnością patrzę na szczotki iii zonck szczotki całe, nie mniej się zdziwiłem gdy zobaczyłem jakiej firmy jest alternator firma ta to Denso...
Męczarnia z wykręceniem alternatora to podnoszenie całego silnika na pasach aby wykręcić tylko jego...
No to ok mówię zawiozę go do elektronika i mi naprawi zapłacę ze 100zł i będzie git, pokazując go elektronikowi stwierdza że alternator jest spalony, koszt naprawy alternatora to ok 500zł Znalazłem jakieś badziewne używki ale wiadomo że to już nie ta firma, i nie wiadomo jak będzie się zachowywać w Alfie...
Więc ja zrezygnowałem z naprawy tamtego alternatora, kupiłem Alternator po regeneracji, Denso inny niż mój "spalony" i teraz jest wszystko okej
W moim wypadku koszty skończyły się na 600zł ponieważ przy wyciąganiu silnika urwałem przewód.
Zabawy co nie miara miałem z tym gdy podpytalem elektronika powiedzial że najprawdopodobniej spalił się regulator napięcia ale w taki sposób że całe napięcie nie wychodziło poza alterantor i to była przyczyna przegrzania się całego układu...
-
a ja się podczepie troche z innej beczki mianowicie na wolnych obrotach badz jak kto woli na biegu jałowym slychac charakterystyczne dzwonienie z okolic alternatora, po dodaniu odrobine wiekszych obrotów dzwiek zanika slychac sam pracujacy silnik, mial juz ktos z czyms takim do czynienia, co sie tam mogło posypac ze wydaje takie dzwonienie tylko na wolnych obr a na wyzszych juz nie?? ładuje dobrze w okolicach 14,4-14,6 nie slizga. sprzegiełko raczej odpada
-
jaki powinien być alternator w tsie z klimą 85A czy 100A ? u mnie jest marelli ale nie widzę jaki A, są dostępne regulatory z szczotkami do tych altków?
mam problem, napięcie ładowania 14,1V ale przy włączeniu świateł obroty silnika lekko spadają poniżej 840, wydaje mi się że słabo świecą lampy
masy nowe od aku na rame i z ramy na skrzynie, jeszczę wymienie cały przewód + z aku do rozrusznika i dalej do alternatora
---------- Post added at 14:52 ---------- Previous post was at 14:38 ----------
i czy alternatory magneti , bosch i denso są zamienne z sobą? chodzi o mocowania
-
z klima powinien być 100 A
a co do słabnięcia świateł, to proponuje sprawdzić masy i przekaźnik świateł w schowku
-
masy już wymieniłem, plusowe kable z altka do rozrusznika i do aku już mam przygotowane, czekają na cieplejsze dni
coś czuję że mam 85A bo chłodnice też miałem bez klimy, ale nie wygląda na dokładkę klimy
z kanału nie umiem przeczytać jaki mam altek a za zimno na roboty, wiem że magneti, jestem ciekaw czy da radę wsadzić 100A bez dodatkowych kombinacji, chodzi o mocowania głównie
-
1 tys. to za drogo. chyba złote śruby będzie wkręcał za tą cenę :) a tak poważnie jeżeli nie miałeś ładowania to powinna ci się kontrolka od akumulatora świecić , czy tak jest ? i druga sprawa regeneracja faktycznie będzie tańsza, kumpel dał za taki zabieg 180 zł
-
ja montowałem u siebie 100A
są identyczne, także nic się nie stanie, choć wypadało by zwiększyć pojemność aku, żeby nie był przeładowywany
-
aku mam 55ah nowy magneti z lata i przy rozruchu mam wrażenie że jest niedoładowywany no i te spadki obrotów