Może ktoś mnie oświeci od czego jest ta wtyczka, bo nie mogę znaleźć dla niej miejsca :) wtyczka wychodzi z jakiejś wiązki pod kierownicą... Załącznik 40729Załącznik 40730
Printable View
Może ktoś mnie oświeci od czego jest ta wtyczka, bo nie mogę znaleźć dla niej miejsca :) wtyczka wychodzi z jakiejś wiązki pod kierownicą... Załącznik 40729Załącznik 40730
jeśli wszystko działa, to się nie przejmuj :P
poszukaj na schematach czy gdzieś są przewody oznaczone takimi kolorami i może dojdziesz do czego to
w Uno też miałem wtyczkę, a nawet dwie luzem i co najlepsze pasowały do siebie, a po spięciu ich razem nic się nie zmieniło
przez te problemy z podpięciem do ecu i brak marchewy szukam już wszystkiego :)
Przeglądałem rozpiskę wtyczek i.. nie znalazłem czegoś takiego :D
Tak jak Koledzy wyżej piszą, jeśli wszystko działa lepiej zostawić w spokoju
działa wszystko oprócz wtyczki od ECU, która nie chce zagadać :)
ale złącze jest bezpośrednio do sterownika podpięte i wtyczka przy kolumnie kierownicy to ślepy zaułek
Kudłaty, czyli ta wiązka z wtyczką od ECU nie krąży już po samochodzie, tylko od razu biegnie do ECU koło schowka?
wg schematu przewód jasnoniebieski-biały idzie do sterownika, czyli sygnał, biały-czerwony do immo i czarny do masy
do immo jest jedna jedyna wtyczka i znajduje się gdzieś po drodze z prawej na lewą :P i wg mnie, gdyby tam coś było nie halo (rozpięte) to byś auta nie odpalił
Odpala i jeździ, tylko jakieś zamuły obrotowe ma, za dużo pali i spaliny mają strasznie intensywny zapach. Chętnie bym sprawdził kompa, bo od kupna nie udało mi się tego zrobić. Kudlaty jak Ci przyjdzie coś do głowy to pisz na pw. Na tej wtyczce od ecu da się sprawdzić jakoś napięcie, czy nie? bo już nie pamiętam czy o to pytałem. Ktoś chyba kiedyś mi pisał, że nie ma tam żadnego napięcia, ale skoro nie to jak te dane są wysyłane?
tam są sygnały, trudne do nazwania napięciem
chyba to są sygnały w postaci wykresu prostokątnego PWM, ale nie jestem pewien
Jakie zamuly obrotowe plus jakies konkrety ile pali?
brak płynności w przyspieszeniu 1000-3000 obr później przy ponad 4000 obr, czuć że silnik nie pracuje płynnie. Chyba krokowiec do wymiany, ale chcialbym jeszcze sprawdzic przepływke, spalanie wychodzi około 10 ale w trasie :) jazda 3000 - 4500 obr wiec chyba o jakies 1,5 za duzo, sprawdzalem jakies 1,5 roku temu w trasie spalala 8 - 8,5. Poza tym nie udało mi się od kupna nigdzie sprawdzic ecu, a próbowałem w paru stacjach diag i tez nie mogli sie polaczyc, wiec po prostu moja ciekawosc nie daje mi spokoju
wyczyść 'silnik krokowy', bo może się nie zamykać bypass jak otwierasz przepustnicę
co do Twojej wtyczki, to jeśli nie masz szyberdachu, to jest to kostka do niego, a przynajmniej tak mi się wydaje
podobna jest do dodatkowego zestawu wskaźników, ale kolory przewodów mi nie pasują
silniczek juz myty w benzynie ekstrakcyjnej z 5 raz, nie pomaga już mu :)
a może to wtryskiwacze
dlatego przydałoby się podlączyć do tego ecu, no chyba że wtryskiwacze można jakoś inaczej zdjagnozować? jutro bym popatrzył bo musze nakładki na słupki zdemontować
zerknij jaka ma być oporność cewki wtryskiwacza i przemierz, wyjmij każdy z nich, nalej benzyny i zobacz, czy nie podcieka
więcej raczej nie sprawdzisz w warunkach garażowych
tylko jakby podciekał któryś to waliłoby z nawiewu pewnie, a nie smierdzi
czemu miałoby śmierdzieć? paliwo leciałoby do silnika i pewnie stan oleju by się podnosił i śmierdziałby benzyną
wymień świece i od razu uszczelkę pod deklem, bo pewnie popękała i masz olej na świecach
olej na świecach już miałem, wymieniłem świece i uszczelke z 5 miesięcy temu :) ale te wtryskiwacze to muszę sprawdzić bo olej faktycznie trochę benzyną zajeżdża, chociaż może mi się wydaję, ale stan się raczej nie podnosi, tylko opada. Pełen stan starcza na jakieś 3000-3500km i wciąga mi ok 800ml. Popatrze w manualu jak je się rozbiera bo nie mam pojęcia na razie.
Co do obrotow to w hondach robilo sie to tak, krokowy, plus czyszczenie przepustnicy (bo przewaznie wygladaja tak http://www.altech.com.pl/wbt/poradni...zprzepust.html )
A nastepnie reset kompa, i uczenie sie od nowa wolnych obrotow- wlaczenie silnika i nie dotykac gazu , nie wlaczac swiatel nawiewu , radia czegokolwiek, i zaczekac az sie silnik nagrzeje do pierwsze wlaczenia sie wentylatora.
Samo wyczyszczenie krokowca nie zawsze da odpowiedni efekt.
Jesli sie myle to Kudlaty mnie pewnie poprawi zaraz :)
Co do spalania, wplyw na na to moze miec np zmiana felg na wieksze, ale jesli felgi nie zmieniane to sprawdz labde.
Ale jesli jazda do 4500 rpm to moim zdaniem normalnie pali - ale alfe mam od niedawna.
Przepustnice faktycznie mam w planach przeczyścić już od dłuższego czasu, bo nigdy tego nie robiłem, ale zaciekawił mnie pomysł kudlatego z czyszczeniem wtrysków, tylko nie wiem jak się za to zabrać, żeby czegoś nie spier....ć :)
Google prawde Ci powie, przeczytasz ze 2-3 manuale od innych samochodow jak to sie robi i do dziela;)
Nie zapomnij o resecie kompa i uczeniu sie wolnych obrtow.
motronic chyba nie ma 'uczenia się', a przynajmniej u mnie nic to nie zmieniło :P
wtryskiwacze możesz wyczyścić zmywaczem uniwersalnym w sprayu, np wurth, albo pójść o krok na przód i dać je do czyszczenia ultradźwiękowego i na pewno będzie różnica
niestety nie wiem ile taka przyjemność kosztuje
wtryski i przepustnice przeczyściłem płynem do czyszczenia gaźników, kupiłem nowego krokowca, zrobiłem reset i dalej coś nie tak z tymi obrotami. Dzisiaj zauważyłem że mam nieszczelny ukł. wydechowy i może to przez to, z tym że nieszczelność jest za sonda lambda. Chyba znowu zaczne próbować dobić się do ECU
weź złącze diagnostyczne do ręki i poruszaj dobrze przewodami, może któryś jest przełamany i nie łączy
jak dobierzesz się do ECU, to odłącz go i miernikiem sprawdź na przejście przewody do złącza diagnostycznego