Byłem dzisiaj na przeglądzie i okazało się że mam mały luz na wahaczach w przednim zawieszeniu u góry. Moje pytanie brzmi. Czy trzeba wymieniać całe wahacze czy można jakoś wymienić tylko same simerbloki?
Printable View
Byłem dzisiaj na przeglądzie i okazało się że mam mały luz na wahaczach w przednim zawieszeniu u góry. Moje pytanie brzmi. Czy trzeba wymieniać całe wahacze czy można jakoś wymienić tylko same simerbloki?
tego czy da się wymienić te tuleje to nie wiem ale ja bym wymieniał na nowe, zresztą tak zrobiłem u siebie i mam z bani. Kupiłem oryginały od -tanifiat (alle gro)
bez większego problemu da się wymienić same tuleje sam tak niedawno robiłem, pod warunkiem że sworzeń jest ok
możesz wymienić same simerblok, ale i tak po kilkunastu km zacznie Ci skrzypac zawieszenie. polecam wymienić całe wahacze (jak chcesz po 95PLN mogę Ci ogarnać:P)
spoko. dam Ci znać w przyszłym tygodniu bo teraz niebardzo mam czas z tym robić. te wahacze masz nowe? i czy będą pasowne?;)
Są dostępne tuleje wahaczy do 156/147ale....
- tuleje mają 2 średnice wewnętrznei przed zdjęciem z wahacza nie można sprawdzić które będąpasowały.
- w nowych wahaczach tuleje sąmontowane "na ciepło" - nie są przystosowane do wymiany.Tuleja siedzi bardzo ciasno i przy zdejmowaniu "zrywa" sięmateriał z wahacza.
- przy wymianie 2 tulei nadal pozostajestary sworzeń który może niebawem złapać luz
- kalkulacja - tuleje są po mniejwięcej 40 PLN x 2 + wymiana (potrzebna jest dobra prasa i sporoczasu. Nowy wahacz dolny kupisz za 150 PLN , górny 100.
Sworzeń można zregenerować. Koszt nie wielki w sumie ale lepiej kupić nowe dobre wachacze ( TRW ) i zapomnieć o zawieszeniu.
Chciałbyś ;)
Nie wiem co widzisz fenomenalnego w wahaczu TRW, bo ja jak oglądam zawieszenia klientów, którzy mnie odwiedzają, to się okazuje, że nie ma żadnego znaczenia, co ktoś zamontował. Żywotność jest... zagadkowa ;) Kuriozalnie - mam klienta, który największy przebieg zrobił na najtańszych FAST-ach (1.5 roku bez dotykania wahaczy), wcześniej w pół roku zamortował TRW, a obecnie po pół roku ma luzy na Febi/Bilstein.
Na temat przemiany TRW pisałem winnym wątku na tym forum.
Kiedyś jeździłem 156 SW GTA i polecałem wyłącznie wahacze TRW - tyle , ze wtedy wahacz TRW miało dlane oznaczenie TRW i sworzeń BOGE. W tej chwili z oryginalnego opakowania wyciągasz wahacz bez oznaczeń na odlewie, sworznie też są "no name". Szanowany producent zmienił formy odlewnicze ? :) Od czasu tej zmiany zaczęły się reklamacje na TRW.
Absolutnie nie twierdzę , ze TRWprodukuje szajs. W dalszym ciągu są to bardzo dobre wahacze ale różnica w jakości nie jest proporcjonalna do różnicy w cenie. Kto miał 156/147/GT wie , ze 25 000 km na przednim zawieszeniu to nakrajowych "drogach" super wynik. TRW jest 2 razy droższeod FASTa a moim zdaniem nie wytrzyma 2 razy większego przebiegu.
W tej chwili najrozsądniejszym wyborem są chyba FASTy. W aucie mojej żony spisują się bez zarzutu. Istotne jest też to , ze importer podchodzi rozsądnie do tematu reklamacji.
http://www.autosklep24.pl/pl/p/Kompl...-147-FAST/8689
QAP czyli Quality Auto Parts - podobno pakowane w Niemczech ale kto to produkuje? - to wersja najbardziej ekonomiczna.
Co do regeneracji sworzni i wymiany tulei - można wyrzeźbić wszystko ale warto kierować sie zdrowym rozsądkiem.
Tylne zawieszenie 166 - gruby koszt , AR 159 przód - wahacz dolny ponad 1000 PLN , Lancia Lybra - jedentylny wahacz tylny 1500 PLN , Lancia Thesis - pojedyncze wahacze 300-650PLN a jest ich 4 na koło! - w tych autach zdrowyrozsądek podpowiada wymianę wszystkiego co jest możliwe
Przykłady :
http://www.autosklep24.pl/pl/p/Tulej...lewy-KPL-/8712
http://www.autosklep24.pl/pl/p/Tulej...-KOMPLET-/8754
ale 156 ?....
Ciekawe, ja się jeszcze nie spotkałem z wahaczem TRW, który nie miałby odpowiedniego oznaczenia. Ostatnio prowadziłem już na ten temat małą debatę na forum i postanowiłem to sprawdzić - akurat na dwóch kompletach wahaczy górnych.
Były one w workach TRW - oznaczenia JTC919 i JTC920.
Na samym odlewie był znaczek TRW - oznaczenia Ricambi zeszlifowane.
Sworzeń TRW, tuleje BOGE.
Spotkałem się natomiast z wahaczem w opakowaniu Fiat/Alfa/Lancia nie mającym ani tulejek BOGE, ani sworznia TRW. Miał natomiast właściwy odlew ze wszystkimi oznaczeniami Ricambi. Zatem nie wiem jak to mam rozumieć.
Kolego DamianS, masz jakieś negatywne doświadczenia z regenerowanymi sworzniami?
Pytam, ponieważ po poprzednim właścicielu został mi komplet zregenerowanych dolnych wahaczy. No i z racji tego, że rozważam także poliuretan, owa regeneracja może okazać się także przydatna w przyszłości. Podobno firma regenerująca chwaliła się żywotnością dwukrotnie dłuższą od oryginalnego sworznia, w co akurat nie chce mi się wierzyć.
Wpadki zdarzają się w najlepszych rodzinach :) Być może TRW zrozumiało błąd nastąpił back to basic. Oby.
Nie mam w tej chwili na półce TRW do 156 – nie mogę sprawdzić. Ostatnio zdecydowanie większym zainteresowaniem cieszą się tańsze produkty.
Mam wahacze do 159 – obejrzałem sobie dolne i górne – na wszystkim jest oznaczenie TRW.
Co do regeneracji sworzni – unikam takich tematów więc trudno mi się wypowiadać na ten temat – nie mam doświadczenia. Sworzeń wahacza jest elementem odpowiedzialnym za bezpieczeństwo. Wolę zaufać znanym masowym producentom.
Regenerację elementów zawieszenia robiłem raz w Maserati Ghibli V6 Bi-Turbo ze względu na tragiczny dostęp do jakichkolwiek części.
ja zaś założyłem delphi i jestem zadowolony-odpukać. . .
Ile przejechane na Delphi ?
kurcze i tu mnie masz-7 tyś
Daj znać jak przejedziesz 15 - 20 tysi :) Nie miałem do czynienia z Delphi. Jestem ciekaw opinii użytkownika.
U mnie mam z przodu tulejki Delphi oraz regenerowane sworznie. Nalatane już ponad 20 tys km i nic sie nie dzieje, z tym ze po Polsce może 2 tys km zrobiłem.
Mnie też będzie czekała na po zimie wymiana górnych wahaczy (luz i skrzypienie).
Ostatnio się zdziwiłem, że można kupić za 170zł lewy i prawy wahacz firmy QAP na allegro.
W starszych wątkach TRW jest mocno promowane, szczególnie wersja z BOGE, której od jakiegoś czasu nie ma na allegro.
(Wersja BOGE 240zł 1 sztuka i wersja bez BOGE 170zł)
Jak już wspomniałem - u mnie wersja z Boge jest, a i cena atrakcyjniejsza od 240
TRW produkuje większość wahaczy na pierwszy montaż dla całego koncernu FIAT.Bez wątpienia jest to dobra firma więc jak kochasz to płać :)
ja zawuwazylem ost ciekawą rzecz związaną z trw. u mnie wahacze tez mają oznaczenia, ba tulejki też mają boge. a wiecie jaki jest klucz:> montaż w rosji:) lub ukrainie:) bo tylko na te rynki dopuszczona jest jeszcze marka boge jako cześć koncernu kupiona przez sachs. ja osobiście mam lepsze doświadczenia (swoje i klientów) z wahaczami swag niz trw. ale to z czasu kiedy z tulejek zniknęło boge. i jeszcze jedna ciekawostka, wahacze importowane przez czechy zawsze maja tuleje boge:) co ciekawe tuleje boge mam tez na 2 kplt wahaczy sidem u siebie:) a jak sie Panowie odniosą do lemfordera i rzeczonego swaga?