...jak w temacie, a problem jest taki że raz chodzi lekko a od czasu do czasu zdecydowanie ciężej, czego moge się spodziewać:) ???
Printable View
...jak w temacie, a problem jest taki że raz chodzi lekko a od czasu do czasu zdecydowanie ciężej, czego moge się spodziewać:) ???
Rozbierz cały mechanizm pedałów i nasmaruj każdy element z kolejna.
Jak to nie pomoże to wymień płyn i odpowietrz, powinno dać jakiś efekt.
hmm...czyli grubsza robota...
a spodziewales sie przycisku "przywroc ustawienie fabryczne" ? :cool:
Nie, takiego przycisku sie nie spodziewałem natomiast spodziewałem się bardziej konkretnej odpowiedzi, żeby wpaść na to że trzeba "przesmarować" to nie muszę wchodzić na forum:) ale i tak dziękuję za odpowiedź.
---------- Post added at 17:08 ---------- Previous post was at 17:06 ----------
Chodzilo mi bardziej o odpwiedź w stylu:
"słuchaj miałem cos takiego, zajrzyj w to miejsce bo jest duże prawdopodobieństwo że to jest to samo ustrojstwo"
Jak masz przebieg około 180 tys. to możesz się już spodziewać, że pada docisk sprzęgła.
Dopiero 150 tyś. , wolałbym nie:confused: a jeśli docisk to sam czy razem ze sprzęgłem? i ewentualnie przybliżony koszt?
Ze sprzęgłem.
Zrób najpierw czynności które Ci poradziłem w 1 poście.
Rozbierz mechanizm pedału sprzęgła na części pierwsze i przesmaruj.
Sprawdź stan płynu dolej i odpowietrz.
Mam podobny przebieg 160tys.km. i w moim przypadku pomogło.
Sprawdź również pompkę sprzęgła pod nogami czy się nie poci.
Po co od razu pakować się w koszta.
Lecz Ty masz jtd a w dieslach z reguły sprzęgło chodzi ciężej od benzyny.
Nie spotkałem jeszcze diesla, w którym sprzęgło chodziłoby lżej. Może masz coś popsute. :P
Możemy kiedy zrobić spota ale w dopiero w połowie stycznia, bo puki co alfe odstawiam po nowym roku na warsztat.
Wracając do tematu, na co dzień jeżdżę i dieslem i benzyną więc tych informacji nie wyssałem sobie z palca. ;)
Nie no Panowie ja tym samochodem jeżdżę codziennie i wiem jak chodziło sprzęgło ( lekko) i co się zaczęło dziać później.
Objaw był taki że co któreś wciśnięcie ewidentnie było czuć że idzie zdecydowanie ciężej.
A przed chwilą właśnie wróciłem z dłuższej trasy i nic takiego w dniu dzisiejszym nie wystąpiło:)
Zastanawiam się czy aby ostatnia wilgoć jej nie zaszkodziła:D bo dzisiaj u mnie słonecznie i sucho i wszystko gra, jak ręką odjął:)
No cóż zobaczymy co będzie dalej, może to tylko taki Alfoski wybryk.
Tak czy inaczej dziękuję za zaangażowanie, a jeśli coś powróci to najpierw zajrzę w okolicę pedałów/dzwigni (żeby dziwnie nie brzmiało:)
a to widzisz ja też tak myslałem dopuki sie nie przejechałem jak mi bryka zgasła podczas ruszania, gdyż w tym nowym bravo sprzegło chodzi dosłownie jednym palcem tak leciutko, że mi sie tak źle nawet jezdzi, ponieważ nauczyłem sie już do troche cięższej pracy sprzegła - lepiej go wyczuc, a tutaj sprzegło zaraz wpada do podłogi:)
W 1.6ts sprzegło tez lekko chodzi, ale troszke cieżej niż w jtd:) co mnie samego zdziwiło, a tak jak pisałem przebiegi podobne:)
U mnie w jtd sprzegło zaczęło chodzic ciężej jak płyn hamulcowy sie rozgrzał, po dłuższej jezdzie, ale po płukaniu układu + nowy płyn hamulcowy i odpowietrzenie sprzegła załatwiły sprawe. Narazie mam spokój.