Moja Włoszka straciała moc. Nie wchodzi na obroty, lekko dymi przy dodaniu gazu.
Rok temu wymieniałem EGR. Dziwne bo komp nie pokazał żadnego błędu.
Co sugerujecie ?
Moja Włoszka straciała moc. Nie wchodzi na obroty, lekko dymi przy dodaniu gazu.
Rok temu wymieniałem EGR. Dziwne bo komp nie pokazał żadnego błędu.
Co sugerujecie ?
Może rura z intercoolera "spadła" , ale wtedy byś słyszał gwizd-szum.
a jaki kolor tego dymu?
raczej ciemny
Wypinałem przepływomierz - niestety BZ. Zastanawiajace jest to że nie ma żadnego błędu ( przynajmniej wg.FES). Chyba lekarz niezbędny- mimo wszystko będą wdzięczny jeszcze za jakieś uwagi.
A jak wygląda sytuacja z zapchaniem dpf-a ? Miałem podobne objawy przy zapchanym ale w końcu wywaliło błąd. Posprawdzaj wszystkie wartości w fes-ie może coś odbiegającego od normy zauważysz np. korekty wtrysków.
Jak Ci może dymić na czarno skoro masz DPF?
No chyba że jest totalnie zapchany lub go nie ma
Jeśli jest walnięta rura od turbo i kompresja idzie w atmosferę skład mieszanki jest na tyle zakłócony, że nawet DPF nie jest w stanie usunąć sadzy ze spalin. Będzie kopcił i to konkretnie szczególnie przy większym obciążeniu.
Oczywiście przyczyn takiego problemu może być bardzo wiele. Potrzebna wizyta u kumatego mechanika który zdiagnozuje problem.
Przecież szyrud1696 napisał, że raczej na ciemno co nie znaczy na czarno jak w starym Jelczu. Na szaro może dymić nawet z dpf-em jeśli mieszanka jest nieodpowiednio przeliczona przez komp. a na to składa się wiele czynników.
Coś więcej wiemy. Padł EGR ( który nota bene rok temu był wymieniany ) zatarł się. Po wymianie na nowy (oryginał ) po około 1 km znowu utrata mocy. Objaw jest taki, że po zdjęciu wtyczki ERG i założeniu jej prze chwilę wszystko jest ok. Po kilometrze ( po ruszeniu i zatrzymaniu sie ) ponownie utrata mocy. Przy zaślepionym wszystko OK. Wygląda to na "zawieszanie" sie sterowania egr'a. Czy ktoś miał podobny przypadek ?? Czego szukać ?
Zawór EGR można próbować wyczyścić i rozruszać - w 50% pomaga.
Zawór kupiłam nowy oryginalny nie chcę półśrodków.
No to jak dla mnie możesz mieć problemy z zapychającym się DPF-em. Wtedy EGR się nie będzie domykał, bo na DPF-ie się robi za duże ciśnienie i EGR pełni rolę "zaworu bezpieczeństwa" ( BRAŁEM TO POD UWAGE ALE ZAPCHANY DPF NIE DAŁBY MOCY PO ZAŚLEPIENIU EGRA )