Panowie, już wiem że wsześniej był wątek amortyzatorów, ale tak na szybko co polecacie. Czy amortyzatory monrow gazowo-olejowe dadzą sobie rade? Mam zamiar kupić, a na kyb nie chce mi sie wyrzucać 350 zł na sztukę. Z góry dzięki za odpowiedzi
Printable View
Panowie, już wiem że wsześniej był wątek amortyzatorów, ale tak na szybko co polecacie. Czy amortyzatory monrow gazowo-olejowe dadzą sobie rade? Mam zamiar kupić, a na kyb nie chce mi sie wyrzucać 350 zł na sztukę. Z góry dzięki za odpowiedzi
ja Ci odpowiem z perspektywy sklepu. Po pierwsze duzo ludzi bierze monroe bo ma bdb stosunek cena jakosc. Po drugie monroe jest minimalnie bardziej miekki niz fabryka, kayaba jest za to twardsza. Ost przody sprzedawałem do 155 Wujkowi za jakies 185 chyba czy jakos tak. Cyba jest zadowolony. Bdb jest tez bilstein ale to inna polka cenowa. Z tanich jeszcze alko jest bardzo rozsadne i gabriel. Jak chcesz mozesz odezwac sie na priv cos Ci dobiore w dobrej cenie Alfaholickiej:)
mam monrołki na przodzie przez ostatnie 10 tys nie zanotowały żadnego spadku sprawność. Tutaj ludzie piszą, że są gówniane ale ja się z tym nie zgadzam bo w innym aucie też miałem gazowe a auto strasznie dostawało po tyłku (przyczepka, dziury) i amory brawie wcale się nie zużywały.
Dobre zestawienie daje monroe-przód, kyb-tył.
Ostatnio widziałem takie jak moje i były czarne a do tej pory wszystkie monroe jakie miałem były szare, nie wiem czy producent coś zmienił czy to podróby.
seria reflex czarne seria bazowa szare:) a i nawet bilstein b4 jest tanszy od kayaby i to sporo bo kosztuje raptem 280 zl, niestety od 1 stycznia podwyzka byla bo byl po 250
może tak być.
OT
amigas dostałeś na PW pytanie ode mnie odnośnie pompy paliwa? odpisałeś mi? Pytam bo pomimo pustej skrzynki część PW do mnie nie dociera.
czesc, nic nie mam wsylij raz jeszcze. miewam te same problemy:( jak nei to gg i skype masz jeszcze
ja też jeżdżę na monroe i jest ok zrobiłem jakieś 15 tys na nich
Bo monroe sie ostatnio mocno porawił. Negatywna opinia dotyczy starej serii sensatrack. Teraz jest lepiej choc nei każdy charakterystyke tłumienia serii reflex czy tez adventure musi lubić:)
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Właśnie zależało mi na tym aby był miętszy ten samochód bo wiadomo jakie mamy drogi, zwłaszcza w 100licy i okolicy :D Z tyłu też kwalifikują się do wymiany bo mają po 60 % a z przodu jeden mi się wylał ostatnio chodź przegląd miesiąc temu mi przeszedł... Ja zrobiłem tym samochodem 45 tys km i ich nie wymieniałem, więc mają prawo.
to chyba najblizej dla Ciebie będzie z tą charakterystyką do monroe reflex i gabriel.
Tak, brałem amory monroe od Amigasa. Zmieniłem, ale co do trwałości to ciężko mi coś na razie powiedzieć, bo przejechałem na nich może z 1000 km. Na pewno są trochę miększe od BOGE i to od razu daje się zauważyć, ale w codziennym użytkowaniu nie zauważyłem żadnego objawu, by samochód gorzej się prowadził.
czyli mowisz tak jak ja o ich twardosci. Jeszcze Łukasz.A jezdzi na Monroe on chyba miał podobne wrażenia nie?
tył kwalifikuje się do wymiany jak ma 30%
U mnie w dwóch 155 z nowym całym tylnym zawieszeniem na teście wychodzi 50% (amory kyb i ori gazówki fiata). Koleś na przeglądzie powiedział, że pewnie taka charakterystyka zawiechy.
Przy boge jak miały po 30% to dopiero czułem niestabilny tył.
Mam Monroe i są nawet fajne ale sprężyny są chyba nie takowe bo przód trochę za wysoko stoi i przy ogarnianiu ciaśniejszych zakrętów opony się wywijają pod spód.Za bardzo się kładzie więc nie mogę zbytnio się wypowiedzieć na temat amorków bo mam zmienione wszystko ale ogólnie ładnie łagodzą nierówności.
Rafał a gdzie ta Twoja druga 155?
Łukasz, bo ty masz wersję "emeryt", drewno, zawieszenie jak kanapa itp:P
on ma poprostu spagetti suspension edition;)
haha, już się tu nie śmiejcie z Łukasza :D U mnie teraz czuć każdą nierówność. Planuję jeszcze wymienić te gumy na stabilizatorze, gdzieś słyszałem że one praktycznie wcale się nie zużywają, aleee. wtedy już wszystko zostanie wymienione z przodu :P Tył jeszcze poczeka na nowe amorki i zestaw naprawczy belki :)
Powiedzcie mi jedno... Czy sprężyny mają coś do tłumienia nierówności czy odpowiadają tylko za wysokość auta. Kurde, chce żeby w końcu komfortowo się nią jeździło-strasznie mi tłucze w aucie, ale to strasznie-czuję każdą nierówność, ale mam nadzieję że to poprzez zużycie amortyzatorów.
---------- Post added at 23:27 ---------- Previous post was at 23:24 ----------
A Łukaszowi po prostu zazdrościcie v6 i tyle Wam powiem :P
grzybek i amigas doigracie się w końcu;) a pawlo ma po części rację.Zazdrościcie mi dzyndzle jedne hehe
Sprężyna też coś tam tłumi ale najbardziej odpowiedzialny za to jest amortyzator.Najlepiej wymień całego McPhersona i będziesz miał spokój na dłuższy czas.