podczas stania w korku lub świateł temperatura rośnie do aż 100 st. po czym uruchamia się wiatrak i spada poniżej 90st. i znowu rośnie. Jest właśnie wymieniona była pompa(wraz z rozrzadem i innymi) i termostat. Może wiatrak coś nie tak?
Printable View
podczas stania w korku lub świateł temperatura rośnie do aż 100 st. po czym uruchamia się wiatrak i spada poniżej 90st. i znowu rośnie. Jest właśnie wymieniona była pompa(wraz z rozrzadem i innymi) i termostat. Może wiatrak coś nie tak?
a co jest dziwnego we wzroście temp. w korku ?
ale mój kumpel ma te same auro i dochodzi mu tylko do 90st
wszystko jest OK
wiatrak ma 2 biegi, pewnie spalil sie bezpiecznik pierwszego biegu. Podjedź z tym do fachowców od klimy i zrobią ci to za grosze.
a nbie da sie samodzielnie tego zrobić??
wg mnie niemożliwe - czasem po prostu musi sie zagrzać i wzrasta pow. 90 a jeżeli koledze nigdy nie pokazuje na wskaźniku np 100 to u niego coś jest nie tak a nie u ciebie. u ciebie reakcja jest prawidłowa - temperatura wzrasta więc wentylator się włącza i schładza i temp spadaCytat:
Napisał forca
adamodg, u kumpla nie przekracza 90 st. nawet w lecie podczas dłuuugiego korku. A w szkole uczyli mnie że prawidłowa praca silnika jest 87-90. posłucham się ***mach***, bo dwie te same belle nie mogą chodzic inaczej
To niech kolega podepnie auto do kompa i wtedy się mocno zdziwi jaką ma naprawdę temperatureCytat:
Napisał forca
ja mialem to samo, w korku wzrastala temperatura, włączał sie wentylator (głosno) i po chwili temperatura spadała. Przy okazji nabijania klimy goście wykryli ze pierwszy bieg nie dziala i dopiero jak bardzo wzrosnie cisnienie to włącza sie od razu drugi bieg. Akurat układ chłodzdenia jest w 156 zrobiony po ludzku dlatego nie trzeba jeżdzic z tym do magików od alfy. Przy okazji nabijania klimy naprawili mi to gratis. Prawda jest taka ze w korku nie powinna wzrastac temperatura, jeśli wzrasta to znaczy ze cos jest nie tak. Prawdą jest tez to że wskaznik na desce nie koniecznie pokazuje dobra temperaturę, ale skoro pokazuje że sie temperatura zmienia to znaczy że sie zmienia.
posłuchasz kogo będziesz chciał - ale dla mnie wzrost temp. w korku czy innej tego typu sytuacji ( a co za tym idzie załączenie się wentylatora przy odpowiedniej temp. ) jest jak najbardziej prawidłowa reakcją auta, a nie osiąganie temp pow. 100 stopni w żadnych warunkach uznałbym za usterkę :wink:Cytat:
Napisał forca
wedułg mnie ok u mnie też czasem w korku w ciepłe dni się włączy a potem zaraz spada , kiedyś się grzała do 130 i nie spadała :roll: ale problem rozwiązałem szybko (syf w wężach i chłodnicy poprzedni właściciel nie dbał o wymianę płynu)
oczywiscie ze temperatura moze wzrosnać, jak się jedzie w korku w upale to wentylator moze nie wydalać, poza tym tak jak pisał Kosiar układ chłodzenia moze być juz tez zabrudzony. Proponuje aby Forca sprawdził sobie ten bezpiecznik (albo bimetal już dokładnie nie pamiętam) bo to drobiazg a dowiedziałem się że często sie psuje.
nie masz po prostu pierwszego biegu wentylatora włącza ci się tylko drugi - sprawdź oporniki na chłodnicy. Chyba że termostat nieoryginalny i ma inną charakterystykę pracy...Cytat:
Napisał forca
Etech pisze ze 1 bieg zalacza sie przy 92 drugi 97 stopniach
Z tego co ja zauwazylem na wskaznikuto 1 bieg wlacza sie wlasnie przy okolo 100 C drugi chyba przy 110 C
Te dane są dla silników JTD 92+/-2 i 95+/-2, gdzie maksymalna temperatura otwarcia termostatu to 86-90C - dla TSów temperatury załączenia wiatraków są trochę wyższe, bo i termostat w TSie ma wyższą temperaturę maksymalnego otwarcia 101-105CCytat:
Napisał Szef
Dołączem się do tematu Maciek gdzie są te oporniki i jakie mają miec wartości napisz jesli wiesz bo mnie sie załączają dwa wentylatory naraz myślę że niemam 1 biegu jesli się mylę to popraw mnie z góry dziekuję pozdrawiam <hello>Cytat:
Napisał Maciek-156
Maciek-156,
No wlasnie tez tak myslalem
Jednak Etech twierdzi ze to temp otwarcia dla 1.8 TS 140 KM ale to pewnie blad
Może ktoś zwas wie gdzie są te oporniki na chłodnicy z wentylatorów i jaką mają mieć opornosć bo mi sie właczaja oby dwa naraz
Ściśle to są termistory - nie znam oporności ale jak są uszkodzone to po prostu nie mają przejścia. Sa wkręcone w obudowy wiatraków - jeden widać od razu pomiędzy wiatrakami , jest przymocowany dwoma wkrętami i wchodzą do niego dwa kable. Dobrze że ci się włączają obydwa naraz - powinny obydwa startować od I bieguCytat:
Napisał peteja_43
Dzięki Maciek za informację czy na 1 biegu też będą włączać sie 2 czy 1 wentylator sory ze tak marudzę ale chcem być pewny czy mi to dobrze działa ale w tym temacie jestem 0Cytat:
Napisał Maciek-156
wszystkie samochody ktore miałem miały 1 wentylator pozdrawiam i dzieki
Auta z klimą mają dwa wentylatory i na I i II biegu zawsze będą pracowały dwa
Wielkie dzięki Maciek za informacjęCytat:
Napisał Maciek-156
Sprawdzałeś w końcu czy w zbiorniczku wraca płyn ???? bo jesli wraca z obiegu to naprawdę nie wiem po co wymieniasz pompę ?? no chyba że głośno pracuje :wink:
Cos nie do konca bo od 2001 roku zrezygnowano z 2 wentylatorow na rzecz jednegoCytat:
Napisał Maciek-156
No chyba ze ja nie mam klimy ;)
Ja mam auo z 2001 r i ma dwa wentylatoryCytat:
Napisał Szef
peteja_43,
Nie sprecyzowalem ze chodzi o TS-y spelniajace norme EURO 3 a te weszly od ktoregos miesiaca 2001 roku
Auto z 2003 roku po lifcie i też ma dwa wentylatory.
jaremi,
Napisalem ze chodzi o TS-y z pozmianowymi silnikami
Ja mam jeden
A kolega peteja_43 pytał o 2,4 JTD... - tam są dwa wentylatory
Witam!
Dzisiaj wracalem z Wrocka do domu (ok.60 km) i zauwazylem ze zaczela wzrastac mi temperatura do ok. 100 stopni!Zaznaczam ze temperatura tak wzrosla gdy zwiekszylem predkosc do ok. 140-150 km/h,gdy zwolnilem (ze strachu) temperatura zaczela spadac!
Jaka moze byc przyczyna,wina termostatu?
Raczej pompa wodyCytat:
Napisał danloo23
danloo23,
a moze pilowales go caly czas na wysokich obrotach i troszke sie poprostu zasapal ??
Autka nie pilowalem,zreszta dzisiaj oddalem je do serwisu-wymiana kompletnego rozrzadu z pompa wody,wymiana plynow i filtrow!Zobaczymy czy cos sie zmieni!