-
Za wysoka temperatura
Witam,
wczoraj jadąc w korku zauważyłem, że temperatura bardzo szybko rośnie. Jak wyjechałem z korka to było już 130 stopni. Poczekałem jak silnik ostygł i w zbiorniku płynu chłodniczego nic nie było. Dolałem litr i był cały zbiornik. Dziś rano zbiornik znów był pusty, dolałem pół litra płynu i znów cały się napełnił. Teraz jadąć jest ok. 90 stopni, ale jak stoi to dochodzi do 110. Co może być przyczyną? Mam alfe 156 2.0
-
dziure masz moze w chłodnicy jak rano było pusto
-
Żadnego wycieku nie znalazłem
-
Kolego mam to samo, w przyszłym tygodniu jade wahacze zmienić to od razu na to zerknę , ale tak jak napisał kolega wyżej albo któryś wężyk albo chłodnica dziurawa
-
Pompe wody zmieniałeś z rozrządem. Ona może tez przeciekac a płyn odparowuje
-
a ja tak powiem a chłodnica w jakim stanie??????bo mi podobnie zach.sie samoch tyle ze płyn nieubywał:)wizualnie lipna chłodnica była i w srodku zamulona chyba bo bardzo cięzka była po wyjęciu:)))
-
pompe wody zmieniłem ale u mnie nie idzie od pompy tylko ewidentnie widać że leci pod chłodnicą z prawej strony na dole bo jest ciągle mokro w tym miejscu
---------- Post added at 18:33 ---------- Previous post was at 18:32 ----------
ja to widzę że na dole ją troche korozja łapie i po bokach też, zobacze co z tym wężami jak węże są ok to zabiore sie za wymiane chłodnicy
-
ja łapie korozja ? alfe czy chłodnice ?:D
-
Chłodnica jest skorodowana i to ewidentnie więc teoretycznie nie dziwie sie ze coś tam kapie, a co do alfy to nie widać , podwozie zabezpieczone z tego co widziałem ale po tej zimie będe musiał drugi raz zabezpieczyć bo widać że na szybko było robione
-
Dymi intensywnie na biało?
Tzn więcej niż inne auta w korku?
Bo o tej porze roku i temperaturze każde auto dymi w ten sposób.
-
no właśnie też się tak wpatrywałem i powiem ci że chyba troszke tak , ale raczej nie aż tak bardzo żeby uszczelke pod głowicą podejrzewać
---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:18 ----------
raczej wątpie żeby przepalał dlatego że kiedyś miałem sytuacje z pękniętą uszczelką i to raczej nie to, ewidentnie chłodnica albo któryś z wężyków dlatego że dół chłodnicy jest cały mokry
-
A pod korkiem oleju masełko?
-
gdyby mi przepalał płyn to widział bym to nie tylko stojąc w korku ale podczas jazdy też
---------- Post added at 21:25 ---------- Previous post was at 21:24 ----------
Nie wiem nie sprawdzałem pod korkiem oleju bo jest tak przykręcony że nie moge go odkręcić. ale jak wyjmuje bagnet to olej wygląda normalnie
---------- Post added at 21:28 ---------- Previous post was at 21:25 ----------
masło to ja miałem ze starego oleju jak silnik się nie nagrzewał
---------- Post added at 22:06 ---------- Previous post was at 21:28 ----------
Panowie otóż wprowadziłem siebie i was w błąd to co piszczy to nie pasek klinowy ani żadna rolka tylko najprawdopodobniej pompa wspomagania ukl. kierownicznego a dzwięk jest podobny jak przy liźnym pasku.
Wyszedłem teraz z ciekawości sprawdzić jeszcze raz , odpaliłem i co słysze, pisk.ale ruszyłem kierownicą był znacząco słyszalny, czy w lewo czy w prawo. zgasiłem silnik podniosłem maske i otworzyłem ten zbiorniczek od płynu wspomagania a tam się pieni. nie wiem czy to normalny objaw czy nie ale raczej płyn mam do wymiany bo ten co tam jest to nawet nie wiem ile ma a nie wymianiałem go jeszcze , poza tym skoro mamy -10 stopni a piszczenie ustaje jak płyn sie rozgrzewa to jest obawa żeby pompa się nie zatarła ?
-
ja obstawiam uszczelke choc moge sie mylic. przy mojej uszczelce plyn pobieralo dopiero powyzej 2.5k obrotow. wtedy pojawial sie bialy dymek do tych obrotow plynu nie ubywalo
-
odnośnie tego piszczenia to już doszłem że jednak nie płyn przymarza tylko rolka od paska klinowego ale z racji tego że to są małe koszty to wymienie, a co do uszczelki to raczej nie dlatego że ewidentnie spód chłodnicy jest mokry
-
Powiem wam że chłodnice w alfach są troche bolączką , ja mam swoją juz z 3 lata , u mnie widocznie był wyciek , Jak wyciągneliśmy ją to ewidentnie była tak skorodowana i dosłowienie rozsypywała sie w rękach . Druga sprawa to może to być pompa wody , wymieniałeś ją przy okazji wymiany rozrządu? jak tam jest wyciek to przy dodatnich temperaturach tego nie zauważysz , wyparuje
-
pompe wymieniałem z całym rorządem , bo stara juz niedługo zaczełaby cieknąć. ale chłodnica jest ewidentnie skorodowana
---------- Post added at 14:28 ---------- Previous post was at 14:27 ----------
jak nie wymienie tej chłodnicy to będe mógl i 10 litrów płynu tygodniowo wlewać ...