Co sądzicie o dystansach , powiedzcie mi wszelkie plusy i minusy tego czegoś . Chciałby troche wysunąć felgi o te 10 mm zeby sie nie chowały w nadkolach ,
Printable View
Co sądzicie o dystansach , powiedzcie mi wszelkie plusy i minusy tego czegoś . Chciałby troche wysunąć felgi o te 10 mm zeby sie nie chowały w nadkolach ,
Podobno cierpia lozyska bardziej, ale chyba 1cm to nie tak tragicznie a moze poprawic wyglad
Rozstaw kól sie poszerzy o te 2 centymetry , właśności jezdne powinny sie poprawić , łożyska mogą dostać po dupie , ale to chyba bardziej pod obciążeniem , i szybciej bedzie sie auto brudziło po bokach ale i tak jest skłonny zamontowac to coś
Ciekawy temat. Chętnie wysłucham wypowiedzi tych co już to mają założone.
Chyba nikt nie lata na dystansach :)
A jakie masz obecnie felgi? Np przechodząc z 16x6,5 ET40,5 na 17x7 ET35, koło idzie na zewnątrz jakieś 11mm. To oryginalne rozmiary, więc nie sądzę żeby łożyska dostały bardziej po dupie.
Szczerze to nawet nie zwróciłem uwagi jakie mam ET na feldze.
Posiadam dystanse 2x2cm. Oczywiście zamontowane. Minął rok i na razie nic się nie stało. Z tym, że mało jeżdżę. Przejechane na nich jakieś kilka tysięcy kilometrów. Po założeniu wygląd na plus. Jednak to co najbardziej zwraca uwagę to zdecydowanie lepsze prowadzenie samochodu. Zwróć uwagę na ET felg, żeby nie obcierały Ci o błotnik koła.
To tak samo jakby włożyć felgę z mniejszym ET.
ALE ten wygląd! :D niby tylko 1cm ale diabeł tkwi w szczegółach. Poza tym plus twarde niskie zawieszenie i rozpórka. To to się zachowuje pewnie jak bolid na ulicy, a wchodzenie w zakręty to pewnie sama przyjemność. Kurdę chyba się na lato skuszę....... ale Słucham dalej użytkowników...
Może ktoś to ma już kilka sezonów i się pochwali co z tymi łożyskami??
teraz latam na 15" i koło jest schowane , na lato mam 17" na polerce i jak pamiętam to do błotnika jeszcze dużo brakuje , także te 10 mm z każdej strony da troche "smaku"
A może polecacie dystanse jakiejś dobrej firmy?
Ja w 156 jeździłem na dystansach bodajże 7mm każdy. Więcej się nie dało, bo miałem obniżone zawieszenie i ET felg mniejsze niż seria.
Alfa łykała zakręty jak przyklejona, a do tego zyskiwała na wyglądzie.
Skutków ubocznych nie było, no może poza tym, że trudniej było założyć koło na piastę.
Tutaj jest temat o dystansach w 156:
http://www.forum.alfaholicy.org/156/..._do_156_a.html
Ja kupowałem na allegro od jakiegoś słowackiego czy czeskiego producenta/sprzedawcy. Robili mi na wymiar. Pierwszorzędna i profesjonalna robota.
Ważne, żeby były twarde i z jak najlżejszego materiału (alu). O dokładności wykonania chyba wspominać nie trzeba.
Pozdrawiam.
- Rafał
Koledzy, a ja się Was tak zapytam - tak szczerze powiedzcie, czy dystans 10mm może podnieść właściwości trakcyjne.. ? Bo sądzę że lepiej zrobi szersza o te 10mm opona niż dystans.. Wiem że wygląd bajera i temu nie zamierzam zaprzeczać :D Ale chodzi mi o samą przyczepność, bo moim zdaniem różnicy nie ma prawie wogóle..
Ja mam założone na każde koło 20mm dystanse i różnica jest. Samochód zachowuje się jak gokart. Może przy sztywniejszym zawieszeniu różnica jest mniej odczuwalna, może przy mniejszym dystansie też, ale na sprężynach ze sportpacka jest wyraźnie odczuwalna w przypadku wcześniej wspomnianych 20mm.
No te 20mm to już raczej odczuwalne, bo wtedy 40mm mamy poszerzoną szerokość że tak to nazwę, ale przy 10mm i poniżej to moim zdaniem tylko i wyłącznie kwestia wyglądu. Ale swoją drogą to jakie masz opony kolego w tym zestawie? Bo jak jakieś szerokie lacie to rzeczywiście musi Alfa trzymać się jak przyklejona.. :)
P.S. Twoja Alfinka w zdjęciu na dole? Cudeńko... zazdraszczam :D
Tak to moja Alfa ja mam tylko 215 a i tak po założeniu dystansów jest znacznie lepiej. Nie miałem mniejszych więc nie wiem. Ja kierowałem się tylko wyglądem. W prezencie dostałem jeszcze lepsze prowadzenie się samochodu. Nie ma co "zazdraszczać" jeszcze dużo pracy przy niej zostało ale nie o tym temat :)
To tak u mnie jest:
7Jx17
ET 38
Opony tył: 225/45/17
Opony przód będzie 215 lub 205 na 45/17.
Zawieszenie obniżone niżej niż sportpack.
I teraz jakie dystanse u mnie można zamontować tak, żeby wszystko było git?
---------- Post added at 17:43 ---------- Previous post was at 14:58 ----------
Z przodu będzie 205/45/17
Moim zdaniem opony z tyłu za szerokie - 225, albo z przodu za wąskie - 205 :P Znaczy się tak naprawdę chodzi mi o zbyt dużą różnice szerokości pomiędzy tymi oponami - moim zdaniem auto będzie się dziwnie zachowywać w koleinach itp.
Ale to tylko moje zdanie :P
Hmm sam nie wiem. Na forum merca polecają takie gumy tak na przód jak na tył. I pisali, że dobrze trzyma w koleinach i na zakrętach. Więc kierowałem się tamtymi opiniami. No zobaczymy jak to będzie. Moim zdaniem będzie dobrze. W bmw zakładają kapcie na tył 235-255 a przód właśnie 205-215 i spokojnie dają radę.
---------- Post added at 10:19 ---------- Previous post was at 10:16 ----------
A tak nawiasem. Na przód nie wejdzie mi 225 a ostatnią parę 215 też szlag trafił. To znaczy obtarło mi. I nie wiem czemu;/ spróbuje te 205 i chciałbym dystanse do tego założyć. Tylko nie wiem ile mm.
Odnośnie tego jakie dystanse mógłbyś max założyć to musiałbym ściągnąć felgi, żeby Ci powiedzieć bo już z tym właśnie walczyłem ale teraz jest za zimno.
Fakt zimno jest. Ale jak już cieplej się zrobi to daj znać jakie mógłbym założyć. Na wiosnę chcę coż s tymi dystansami zadziałać :)
Zerknę na pewno bo muszę kilka poprawek w samochodzie przeprowadzić, więc będzie ku temu okazja może nawet zdążę przed wiosną tylko, żeby takich mrozów nie było.
ooooo mamooo ! Jakie diabelskie moce masz pod maska ? takie szerokie opony daja konkretny opor powietrza podczas jazdy, przez co zwieksza sie spalanie... do tego zalezy jaki profil opony, jak jakis balon to tez swoje robi.
oczywiscie ze opona szersza klei sie asfaltu lepiej i to nie podlega dyskusji dodatkowo profil opony, jezeli nie wierzysz to przejdz sie na oponie 195/60/15 a pozniej na 195/40/15. Roznica jest dosyc spora ale pomysl tez z jakimi predkosciami wchodzisz w zakrety, jaka masz moc pod maska. Kolega ma scirocco z ABF seryjnie 150 KM a ten jest modzonym w dodatku, auto odchudzone na oponach 165/45 nankang i 185/45 na tyle i uwierz ze te opony na naciagu dawaly rade, w zakretach auto beton, jak gokard ;)
sprawa przyczepnosci to podstawowo sportowe czyt. twarde obnizane zawieszenie, srodek ciezkosci sie zmienia, obniza sie przez co auto jest mniej "wywrotne", na seryjnym zawiasie auto w zakretach "plywa"
dodatkowo rozporki na przod gora dol i tyl
to tyle OT
a co do dystansow...
wizualnie na + ;) cos o tym wiem ;)
a technicznie to beben mozna ukrecic, skraca sie "zywot" lozysk ale...
czego sie nie robi dla cieszacego oko auta wlasciciela
oczywiscie lepiej jest szukac felg z ET mniejszym jak fabryczne, ale jak sie trafia felgi ktore sie podobaja ale ET maja za duze to cos za cos, albo auto wyglada ladnie wedle zasady Nisko i Szeroko albo jak taczki:P
Jakich firm macie załoone dystanse?
Na allegro znalazłem tylko coś takiego (od 6mm do 25mm mają):
http://allegro.pl/dystanse-alfa-rome...098964890.html
i Sparco ale sparco też ma cenę porządną.
Kolego LewaR z Tym cvo napisałeś się zapoznałem:) wiem że więcej pali i wolniej rusza ALE coś za coś. No właśnie Amadi to jest 15mm a ja dalej nie wiem czy mogę takowe założyć czy zapchać się sianem ;/ czy to nie będzie za szerokie . . .
SCHNNAZZI, co do szerokości opon nie sugeruj się opniami posiadaczy merców lub BMW, oni mają tylno-napędówki więc szeroki kapeć z tyłu jest uzasadniony. Do 156 najlepiej mieć przód i tył identyczny. Poza tym konfiguracaj którą pokazałeś: tył 225/45/R17 i przód 205/45/R17 spowoduje że będziesz miał różnice w średnicy kół przedniej i tylnej osi co nie jest wskazane bo ABS zczytuje różną prędkość obrotową.
pzdr
po doświadczeniach 2 letnich niepolecam!!!
ford galaxy - dystanse 25mm koła 18 x 40x225 - 70000km przebiegu - 2 razy zawiecho za 2500zł, bez dystansów 130000 km na JEDNYM zawiechu!!!
Alfa 164 4 lata na jednym zawiechu 50000km wymiana i po załozeniu dystansów 20mm- ROK i 15000km i wymiana!!!
Cierpia łozyska przeguby , drąki i łaczniki - aaaaa i pompa wspomagania.
Niesamowite prowadzenie - przyklejony do drogi - seryją 164 za mna niedorównywał , tył wyjezdzał lub przód a u mnie ok.
Bilans kosztów jest na minus prowadzenie na plus aaaa nizsza predkosc max o ok 5-10km/h przyspieszenie tez słabsze .
Dla porównania na 4 dojazdówkach na prostej przyspieszenie lepsze o 05 s do 100km/h. i v max powyzej 260.
Oceńcie sami.
co seria to seria
ET felg mam 43.5 + dystanse 20mm i bywa problem czasami. Szczególnie jak samochód będzie niżej to może trafić koło w błotnik. Uważam, że max 15mm na koło będzie ok. Na styk. Choć teraz nie jestem pewien jak tak patrze na te moje liczby czy na pewno dobrze spojrzałem na to ET.
Co do kolegi który pisał o oporach, to chyba mu się pomyliło i chciał napisać że są większe opory TOCZENIA, a nie opory powietrza. Ale to pewnie tylko pomyłka i co innego kolega miał na myśli.
A odnośnie tego co piszą na forach BMW i Merca, to już kolega mnie jeden wyręczył - tam rzeczywiście jest to spowodowane napędem na tył i przy większej mocy przenoszonej na tył to takie rozwiązanie jest dobre. Ale jeżeli nie będziesz miał problemów żadnych z takim zestawieniem opon - tył szerszy, przód węższy, to daj znać :) Bo zapewne będzie to ciekawie wyglądać :)
Ale dziwne że Ci 215 obtarło z przodu, bo ja też mam 215 na lato (215/45/17) i póki co jest wszystko ok - trze może tylko minimalnie przy pełnym skręcie podczas parkowania(ale to już jak się dokręci na max. )
Pozdro!
Jeszcze jutro zobaczę i sprawdzę bo coś chyba jakieś głupoty nasmarowałem.
---------- Post added at 23:01 ---------- Previous post was at 22:57 ----------
Z tym przyśpieszeniem to mnie bardzo mocno zaskoczyłeś bo u mnie jest identyczne przed jak i po założeniu dystansów co do zużywania to nie wiem bo jeszcze tyle nie przejechałem.
Ostatnio założyłem dystanse do swojej AR
Po przeczytaniu kilku watkow na forum zdecydowałem się na 15mm na stronę z centrowaniem.
Przód wyszedł w zasadzie idealnie, może nawet troszkę za szeroko ( z 5 mm), tył mógłby jeszcze się wysunąć jakiś 1 cm.
Niestety tył zaczął obcierać na wybojach już przy przewożeniu jednego pasażera z tyłu i pełnym baku.
Obecnie ściągnąłem nadkola żeby sprawdzić na ile był to problem tych szmacianych fartuchów ale nie wydaje mi się żeby to wiele zmieniło. Moje felgi to oryginałki AR 17" ET40,5 7J z oponkami 205/50 R 17. Bez dystansow nie obcierało teraz trze sam czubek zewnetrznej krawedzi opony.
Czytałem że sporo osob zakladalo na tyl dystanse nawet 25mm i wszystko bylo ok wiec dlaczego tu obciera ?? Czy jest to wina dystansow czy raczej springi juz klaply ?
Może coś podpowiecie ??