-
[146] 1.4 ts
Hej Koledzy i koleżanki,
Wczoraj nabyłem Alfę jak w temacie a już dzisiaj mam nie lada problemy :/
Otóż Alfa jakoś dziwnie chodzi....czasami mam wrażenie, że chodzi na 3 cylindry. Generelanie obroty nie falują...jest równa praca i nagle co jakiś czas, takie jakby tąpnięcie - w sensie obroty spadają i wrażenie jest jak by chodził na 3 cylindry.
Zdarza się, że jak mu przygazuję, to strzeli i rwie, po czym za chwilę - jak by trzy cylindry, strzał, rwie i znowu to samo.
Czy jakieś pomysły?
Mechanik twierdzi, że wystarczy wymiana świec. Jutro będę je miał i się okaże. Profilaktycznie wymienię też kable.
Jak myślicie - pomoże to coś?
-
Wielce prawdopodobne, że tak. Sam bym zaczął od oględzin tych rzeczy w tym przypadku.
-
Miałem taki przypadek po umyciu komory silnika na myjni bezdotykowej.Po prostu woda dostała się do świec i było przebicie, a z tego co piszesz wynika, że niedawno kupiłeś więc istnieje możliwość, że ktoś ją trochę odpicował przed sprzedażą. Na szczęście w moim przypadku wystarczyło osuszenie świec i kabli. I do tej pory śmiga dobrze :)
-
Silnik nie wyglądał na odpicowany...więc mówsz, że jak był myty, to mogło się tak zdarzyć??
Mam nadzieję, że to to :)....tylko
-
Jarek - pisałem Ci już na forum Lancii - do wymiany kwalifikują się przewody WN i komplet świec i wszystko będzie w porządku. Ja po zakupie swojej 145 kilka lat temu miałem dokładnie to samo i po wymianie tych elementów problem znikł. Idę o zakład, że jak ściągniesz pokrywę świec i odpalisz auto w ciemnym pomieszczeniu będziesz miał pod maską niezłe widowisko. Sprawa jest znana i oczywista i nie dotyczy tylko AR i TS'ów ;)
-
Ja też wymieniłem praktycznie wszystko cewki, kable, świece. Objawy miałem bardzo podobne. Wrażenie jak by pracował na 3 cylindrach. Przy tym zamulanie i strzały. Okazało się, że winnym był przepływomierz :)
-
Świece, kable cewki, to wszystko łatwo sprawdzić organoleptycznie, kompem przepływomierz z nowym FESem też się da.
Ja po zakupie auta też miałem taki problem - świece, i komplet kabli z fajkami wymienione i po kłopocie.
-
Hej,
Kable do wymiany - kruszą się w rekach.
Tylko teraz takie pytanie - czy są jakieś tańsze??
Bo cena ponad 300pln to odstrasza. Macie jakieś dostępy do czegoś tańszego??
Proszę o info :)
-
mozesz probować z tanszymi ale....po pierwsze sa tansze nieduzo ok 50-60 zl po drugie sporo odbiegaja jakoscia. jak chcesz zapraszam na pw postaram sie cos doradzic:)
-
Kable sztuk - 4 kupione :)
Okazały się w dosyć dobrej cenie oryginały :)
Mam jeszcze tylko pytanie - potrzebowałbym kupić jeszcze te osłonki na cewkach. Ma ktoś coś takiego do sprzedania? Kolego amigas...może masz?
-
Jak się domyślam chodzi Ci o fajki. Kup oryginały Bosha. Ja kupowałem po 28 zł :)
-
tez polece Bosch. sprawują sie całkiem całkiem:)
-
Poszła PW do ciebie amigas :):):)
-
Hej :)
Pewnie to nie będzie żadna nowość dla Was, ale potwierdziło się to wszystko, co mówiliście :)
Nie wiem, dokładnie co było przyczyną kichania i szarpania (świece, kable,cewki) bo wymieniłem to wszystko.
Teraz chodzi aż miło :):):):):)
Cały czas banan na ryjku - nie sądziłem, że taki mały silnik może dawać tyle radości :):):):)
Mam tylko jedno małe ale.....trochę spalanie mnie przeraziło.....jutro przeprowadzę test fizyczny ile spala w cyklu mieszanym.
Mam jeszcze jedno pytanie - czy do tego auta można podłączyć kompa - wybaczcie tak proste pytanie ale nie mam o tym pojęcia. Jeśli można, to gdzie???
-
Spalanie nie jest złe jak wszystko sprawne.
Można podłączyć, silnik wtyczka 3 pin na lewym kieilichu jak stoisz przodem do maski, na prawym jest ABS a w środku pod obszytym plastikiem bliżej środka deski po stronie pasażera poduszki.
-
Miałem również problem ze strzelaniem. Wymieniłem świece - nic, przepływomierz - nic. W końcu wymieniłem przepustnicę i problem znikł ;) Ale dobrze, że w Twoim wypadku to było tylko to ;)
Spalanie w trybie mieszanym oscyluje w granicach 10l/100km LPG na sekwencji. Jak na 1.4 dużo ale za to te obroty ;)