Czy jest możliwe podłączenie głośników z tylnej półki do sygnału przeznaczonego na głośniki w drzwiach? Samochód bez DSP.
Printable View
Czy jest możliwe podłączenie głośników z tylnej półki do sygnału przeznaczonego na głośniki w drzwiach? Samochód bez DSP.
Jest tam kilka wiązek z przewodami. Może jakieś wskazówki jak namierzyć właściwe? Jakie kolory izolacji?
Jak nie ma DSP to chyba nie ma też wiązki za kanapą? Ja u siebie nie kojarzę ale mogłem też przegapić. A odnośnie samego podpięcia się bez DSP z dodatkowymi głośnikami to oczywiście nie bezpośrednio, tylko jakiś wzmacniacz by trzeba było zasadzić, do tego dobrać głośniki, trochę zabawy jednym słowem.
Dwa posty niżej jest temat DSP wystarczy poszukać !!!
a jakiej srednicy są głosniki w tylnej półce??
Niepelne 20cm ulozone magnesami do gory na specjalnych podstawkach... Sa to glosniki typowo basowe a zeby bylo trudniej je wymienic na cos innego maja wlasnie nietypowa srednice...
Nie pamiętam kolorystyki przewodów, zdejmij boczek tylny, zobacz jakiego koloru masz przewody i zlokalizuj je pod kanapą.
Pozdro. :)
Jeśli nie masz DSP to nie ma doprowadzonych kabli do półki. Są tylko do środkowego słupka (skąd idą w górę w wiązce do drzwi) ale stamtąd bardzo prosto pociągniesz kable do półki, wystarczy zdjąć kanapę i plastikowe zaślepki na progach - są na zatrzask więc delikatnie szarpnąć do góry. Ja w tylną półkę zmieściłem standardowe 20cm, obsadzone membraną do góry. Wyciągnąłem do tego celu całą półkę i lepiłem to w domu. Zużyłem dość dużo przezroczystego silikonu sanitarnego:rolleyes: Ma dobre właściwości jak zaschnie. U mnie te głośniki chodzą poniżej chyba 60Hz. Ze względu na dość duże ciśnienie akustyczne włożyłem gąbkę tłumiącą pod półkę i musiałem przerobić maskownice tych głośników bo strasznie rzęziły. Dziurki w nich wyłapywały całe ciśnienie i maskownica wpadała w rezonans. Wyłamałem precyzyjnie z jej środka plastik tak, że został tylko wąski kawałek na środku i naciągnąłem nowym materiałem.
Ja najchętniej dołożyłbym oryginalne głośniki na półkę i pociągnął przewody ze słupków. Rzeźbienie półki odpada.
Ale tak na krótko chcesz je podpiąć? Zamiast tych w tylnych drzwiach czy jak? Bez dodatkowego wzmacniacza wątpię czy da się cokolwiek dodatkowo wysterować poza tym co fabryka dała...
Dokładnie, wzmacniacz w ICSie to kiszka. Bez zewnętrznego wzmacniacza nie podchodź tym bardziej że ICS ma Line out.
Poszperałem nieco w temacie wzmacniacza. ICS powinien mieć z tyłu złączę mini-ISO C1. Istnieją adaptery mini-ISO na RCA-out czyli popularne cinch. Przy użyciu takiego adaptera będę mógł podłączyć sygnał z ICS pod wzmacniacz. Pytanie jak później podłączyć pod wzmacniacz głośniki? Wyciąć oryginalną kostkę mini-ISO i przykręcić przewody? Jak z zasilaniem wzmacniacza?
Ja wyszedłem z ICS właśnie kostką iso na rca (żółta). Do bagażnika lecą kable RCA + remote. W bagażniku wzmacniacz zasilasz z aku i stamtąd nowe kable na całe auto (wszystkie głośniki zasiliłem wzmacniaczem z bagażnika). Efekt jest super, jest tylko mały minus: mianowicie masy radia i wzmacniacza są daleko, słychać delikatny świst w głośnikach o częstotliwości zależnej od obrotów silnika.
A gdyby powrócić wiązką przewodów z zasilacza do fabrycznej kostki mini-iso obok ICS? Wykorzystam wtedy fabryczne okablowanie do głośników. Jak to spiąć z mini-ISO? Są dostępne złącza do tego?
Już za bardzo kombinujesz z tą oryginalnością. Raz, że fabryczne kable są cienkie i wykorzystywanie ich na siłę spowoduje straty i zniekształcenia. W ogóle każdy metr kabla to straty. W samochodzie jest jeszcze gorzej bo każdy kabel wytwarza pole elektromagnetyczne. A położenie kilku kabli równolegle do siebie spowoduje dodatkowe zakłocenia które z pewnością będą słyszalne w głośnikach.