Dziś wymieniłem w swojej Belli termostat...różnica kolosalna pod każdym względem!!!!
Każdemu polecam wymienić na nowy jeśli tylko macie wątpliwości czy termostat działa dobrze a może nie dobrze
pozdrawiam
Printable View
Dziś wymieniłem w swojej Belli termostat...różnica kolosalna pod każdym względem!!!!
Każdemu polecam wymienić na nowy jeśli tylko macie wątpliwości czy termostat działa dobrze a może nie dobrze
pozdrawiam
I gicik ;p Ja też u siebie wymieniałem jakieś 2 miechy temu. Jaką temperature Ci trzyma?
a co wogole sie nienagrzewal czy bardzo powoli? jakie miales objawy? i co az tak sie polepszylo poza tym?:)
ciągle jakoś sobie po czytaniu forum tłumaczyłem że może termostat jest ok. i może wskaźnik oszukuje
bo nie palił mi dużo, grzanie wnętrza też było ale wskaźnik pokazywał za nisko...no ale myślałem że może wskaźnik aż tyle przekłamuje
no i kilka dni temu udało mi się fuksem kupić termostat na tej aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=2079740954
cena super atrakcyjna wg mnie...przyszedł i okazało się że wszystko ok oryginalny i w ogóle super :-)
jeśli chodzi objawy to u mnie silnik jak na diesla zagrzewał się w miare szybko ale temperatura się zatrzymywała na wskaźniku na 60 stopniach
i nie ważne czy korek, czy szybka jazda, czy dawanie w palnik zawsze było na 60 stopniach
tak było przy tych mrozach które mamy ostatnio u nas w Polsce
w lecie podczas normalnej jazdy wskaźnik pokazywał ok. 72-75 stopni a w korku czy szybkiej jeździe albo górskich drogach skakał do 90-95 stopni
dziś wymienili mi chłopaki w AutoItal w K-cach i jest super
różnica we wskazaniach jest wielka ale i samochód inaczej się zachowuje
podczas jazdy na autostradzie 120-140 km/h temperatura jest ok. 88 stopni przy włączonej dmuchawie na dwie kreski 24 stopni grzania wnętrza
przy gwałtownym przyśpieszeniu wskazówka zrównuje się z 90 stopniami i widać jak termostat otwiera i puszcza duży obieg
Silnik bardziej gładko chodzi, skrzynia biegów jakby chodzi lżej (biegi wchodzą jak w masło) chyba spowodowane jest to większą temperaturą silnika i oleju w skrzyni którą skrzynia odbiera
Ogrzewanie grzeje jak piec :-)
Pewnie spalanie też spadnie, choć na to nie narzekałem bo i tak mi mało pali moja 2.4 :-)
A i jeszcze moje spaliny miały nie ładny zapach, taki kwaśny i gryzący...pewnie z powodu nie spalania efektywnego ON
Stary termostat wymontowany jest identyczny jak nowy - Behr, Made in Italy znaczek Fiat,Alfa,Lancia - temperatura 88 stopni
Nie wiedziałem że z wymianą termostatu jest taka zabawa :-( masakryczne dojście
Jestem bardzo zadowolony i ciekawy jak będzie w jeździe miejskiej
Za wymianę płaciłem 100 zł - roboty 1h 45min na dworze przy minus 9 stopniach
polecam każdemu zainwestować w termostat
Z taką ceną to też bym kupił ale puki co zostawię u siebie wymianę na 2 miesiące ;)
u mnie tylko w lecie w korkach i miejskiej jezdzie pokazywal 90c, w trasie nie przypominam sobie zebym tyle mial;)...a teraz zima jak jezdze tylko po miescie...to przy krotkich odcinkach dopoki sie nagrzeje to chyba 60-70 to juz max ;)
ja właśnie wczoraj wymieniłem Termostat niestety nie na BEHR tylko na Vernet bo tylko taki mieli u mnie w AutoSklepie :/ no ale czytałem na forum że nie jest taki zły :) objawy identyko 60 stopni lezało ciągle ;) Przy okazji wyczyściłem EGR, przepustnicę, kruciec i dolot bo było brudno (wam też polecam) Już bym wyjechał ale jeszcze nie doszła zaślepka EGR :)
Czyli mój działa w porządku ;p bałem się że coś jest nie tak ale jak koledzy, tylko w korkach nagrzewał się do 90 :)
a ja wymieniłem już parę miesięcy temu na behra z czujnikiem temperatury który orginalnie był przykręcony i teraz pokazuje mi w zimie ok 70 stopni czy to normalne nawet jak przejade 20 km ??
Pokazuje ci 70C - na czym? - bo na wskaźniku kabinowym środkowa kreska między 50 a 90 to 80C (wskaźnik nie jest liniowy)
Pokazuje mi na wskazówce 70 nawet jak zrobie 30 km no może z 2 mm ponad 70, dodam że jak zostawię auto na postoju na wolnych obrotach to rośnie do ok 85 na liczniku, przynajmniej teraz w te mrozy ?? prawidłowo?? , podłaczył bym pod laptopa i sprawdził lapkiem ale przy tej temperaturze napewno by mi padła matryca i dysk twardy no ewentualnie bateria wole nie kombinować :D pozdrawiam Maciek
A ja mam u siebie ( w 2.0 TS) że idzie do 90 stopni i jak jest na 90 to nagle wskazówka spada na kreskę niżej... I później ciężko ma znowu wskoczyć na 90. Termostat?
ja jakis czas temu wymieniałem termostat i temperaturę mam miedzy 80 - 90 czyli wydaje sie ok, podczas tych mrozów samochod nagrzewał sie juz po jakichs 7 km (Vernet-termostat)
A jakie macie pomysły na moją przypadłość? :P Że to termostat? Sorki że tak OT robię, ale skoro już o tym mową to stwierdziłem że się podepnę ;]
Dobra u mnie wszystko jasne Maciek dobrze powiedział teraz sie upewniłem a zrobiłem to tak że podłaczyłem pod laptopa i temperatura na laptopie byłą 84 stopnie a na kabinie 1 mm ponad 70 stopni tak że faktycznie ten wskaźnik jest orentacyjny :D , na zewnatrz byla temperatura -1 tak ze wszystko w normie pozdrawiam :), tak ze jak w zimie macie temperature 70 stopni i macie diesla to nie oznacza to że jest zły termostat :) warto podpiąć pod komputer i wszystko jasne :)
a ja dorzucę dla rozeznania, że nie koniecznie. Sprawdzaliśmy pod kompem dwie Alfy 147 jedna 1.9 8V druga 16V i w obydwu gdy wskazówka w kabinie pokazywała 1 kreskę poniżej 90st (czyli orientacyjnie wg wskaźnika kabinowego 80 st.) to na komputerze było ok. 72-73 stopnie. Więc w drugą stronę było odchylenie wskaźnik kabinowy - rzeczywista temperatura.
no to już inna bajka a więc ja bym stawiał na czujnnik temperatury :), ewentualnie moze byc margines błedu 10 na dól albo 10 w górę :) czyli ja bym się bardziej martwił jak by na kabinowym była poniżej 70 na rozgrzanym silniku i powyżej 90 czyli 100 to wiadomo że aż tyle nie przekłamuje wskaźnik :) , aha kiler napisz jaki masz termostat bo pewnie coś mi się zdaje ze ten z verneta który pokazuje często kosmos :), ja mam behra orginał
Termostat był Behr oryginalny z 2002 roku. I tak pokazywało. W dwóch alfach 8V i 16V. W jednej i drugiej na kabinowym było mniej więcej +10 st do rzeczywistej. Teraz jest też założony nowy Behr razem z czujnikiem wymieniałem tydzień temu :)
edit: jeszcze dodam, że na zarówno w Alfie z 2002 jak i z 2004 roku moment przekroczenia rzeczywistej temp. 50 st na komputerze odczytywanej zawsze pokrywa się z momentem "dygnięcia" wskazówki z 50-tki w kabinie. Czyli dopiero potem zaczynają się odchylenia.
Dochodzi do 90 stopni otwiera się i schładza więc wskazówka opada. U mnie przed wymianą termostatu do 90 stopni grzał tylko w korkach, może nawet nie dochodziło do 90, po wylocie na trasę momentalnie spadała temp. Kiedy temp. nie trzyma jak powinna, a do tego w trasie spada i nie dogrzewa to raczej stawiałbym na termostat, ale to moja opinia :P
Jeżeli termostat jest dobry i dasz po garach ;) to dogrzeje, miałem podobnie.