Witam
Mam pytanie czy do 1.8 TS 144km pasuje kolektor dolotowy od 1.6 lub 2.0
Printable View
Witam
Mam pytanie czy do 1.8 TS 144km pasuje kolektor dolotowy od 1.6 lub 2.0
tylko od 2.0
są identyczne
1.6 nie ma zmiennej długości kolektora
Właśnie w swoim aucie dopatrzyłem się że mam kolektor od 2.0
Co daje taka zmiana? Założył go poprzedni właściciel tylko zastanawiam się po co?
No i w ostateczności zastanawiam się czy silnik jaki mam to 1.8 czy może 2.0 po czym to poznać nie rozkręcając nic...?
Bardzo prosto można poznać...
1.6 1.8 nie ma pasków balansujących na "bloku" ")
Czyli ma trzy paski
1-rozrządu
2-klinowy
3-balasujący
Tyle :)
Daj foto od strony rozrządu, to będzie pewniak.......
Właśnie nie mam auta kod nosem... Więc z fotki nici.
Mam tylko fotki z góry silnika ze zdjętą plastykową osłoną ale pewnie po tym nie da się poznać
Z drugiej strony z komputerem łączy się jako 1.8
Więc jak narazie przekonuje mnie fakt że to 1.8 z kolektorem dolotowym od 2.0
Kolektroy sa absolutnie te same w 1.8 i 2.0 ale 1.6 juz nie.ECU jest to samo wiec oprocz pojemnosci oraz wspomnianych walkow wyrownowazajacych w bloku silnika nie za wiele odroznia 1.8 od 2.0TS
przepustnice są też inne - od 1.6 do 2.0 różnią się średnicą przelotu powietrza
a autor tematu rozróżni 1.8 od 2.0 tylko i wyłącznie dodatkowym paskiem bo kolektory są te same
Tak,rzeczywiscie w zaleznosci od potrzeb silnika srednica dolotu moze ulegac zmianie,czyli srednica pzepustnicy i przeplywomierza moze byc inna ale kolektor jest ten sam
OK dzięki za podpowiedzi już chyba wszystko wiem...
Mam założony kolektor od 2.0 na silniku 1.8
A czy motor jest na 100% 1.8 czy 2.0 to zobaczę po zimie bo teraz auto zimuje daleko w garażu...
Dzięki
Pozdrawiam
i nic nie da taka zamiana, bo to tak naprawdę jakbyś wymontował swój i zamontował go z powrotem
odczujesz coś po czymś takim ??
;) peace !!
ziulek - po czym stwierdzasz że masz kolektor od 2.0 skoro w drugim poście napisałem że one niczym się nie różnią
chyba że są jakoś podpisane czy coś??
Dopatrzyłem się... A w zasadzie w carserwisie się dopatrzyli jak kupowałem zaworek ten za przepustnicą...
wg. mojego VIN-u zaworek do 1.8 powinien wyglądać inaczej niż ten co miałem założony. Natomiast pasował od 1.6 oraz 2.0 (wyglądał identycznie na rysunku)
Nie wiem czy te zaworki są swoimi zamiennikami i pasują na oba kolektory, bo może to ja miałem zły założony a zamówiłem identyczny jak ten mój uszkodzony (czyli prawdopodobnie od 2.0 pasujący do kolektora od 2.0)
Stąd powstał mój dylemat czy owy motor w moim aucie to 1.8 ...?
Niestety auto garażuję daleko (na okres zimowy) więc nie mam jak tego teraz sprawdzić...
P.S
zaworek jaki powinien pasować do mojego 1.8 to: 71713715
natomiast zamówiłem 717151148 taki jak miałem (wg epera pasuje do 1.6 oraz 2.0)