Witam . Tak jak pisze w tytule chciałbym zamontować nawigacje oryginalną w moje Alfie lecz nie wiem czy da się rade i ile może to kosztować . Za wszelkie udzielone rady z góry Dziękuję
Printable View
Witam . Tak jak pisze w tytule chciałbym zamontować nawigacje oryginalną w moje Alfie lecz nie wiem czy da się rade i ile może to kosztować . Za wszelkie udzielone rady z góry Dziękuję
Musisz kupić konsolę środkową z otworem pod nawigację (z ramką montażową oczywiscie, używka ok. 250-400 PLN, w zależności, jakąś masz wersję wyposażeniową), navi (już za ok. 800 PLN kupisz nawigatora), antenę GPS do tego (c.a. 60 PLN).
wersje wyposażeniową ? , a panel nie rózni się wielkością ?
a piszecie tutaj o ori nawigacji,do takiej tez potrzebna jest ramka?
Tak, do ori nawigacji potrzeba jest ramka z większym otworem.
ile taka ramka kosztować będzie ?
o.0 to całe trzeba wymienić . Samemu da radę to wymienić ?
Też podłączę się z pytaniem - jakie wymiary powinno mieć radio/navi które chciałbym wstawić w miejsce fabrycznego radia CD? Czy to są radia tzw. 2DIN ? Przy okazji tematu wymiany konsoli - czy mogą być jakieś problemy przy wymianie tej "srebrnej" części konsoli z zegarami na nowszą (w stylu carbon) ? Różnią się one jakimiś wymiarami, zaczepami?
Ale pamiętajcie że Navi i tak wam nie będzie działać,albo trzeba w bodykompie grzebac albo pokombinować,przechodziłem to i nie polecam...zreszta ta navi to gimela
Mam nawi.. użyłem jej 2 razy przez prawie 2 lata i wystarczy.. Walory użytkowe oryginalnej nawigacji sa prawie zerowe.. lepiej sobie mocowanie na atlas samochodowy zamontować na konsoli chyba.. hehe.. ;) ..nawigacja jest naprawdę beznadziejna, tak jeśli chodzi o wytyczanie trasy, jak i brak mapy fotoradarów, ostrzeżeń o przekraczaniu prędkości i nie ma też wszelkich innych dodatków jakie mają nawet darmowe mapy w telefonach Nokii... lipa na resorach.. :)
Był tutaj wątek na temat alternatywnych nawigacji. Masz do wyboru do koloru chińczyków, które wcale nie są jakościowo gorsze, niż oryginalna navi, a mają funkcjonalność o niebo lepszą. Pierwszy z brzegu:
http://allegro.pl/promocja-radio-xbs...088819153.html
Nic nie trzeba grzebać, przerabiałem to już kilka razy i prócz osiowania proxy nie trzeba było nic rzeźbić, posiadając oczywiście mastercode do navi.
Zresztą bez proxy też wszystko śmiga tylko miga przebieg na liczniku.
Co do walorów użytkowych - fakt - navi mocno niedopracowana, wszytko chodzi wolno jak atari, dla flegmatyków idealna, u mnie po kilku miesiącach wyleciała, a na jej miejsce wskoczyła stacja Alpine.
Z tym bym się kłócił...
Odpada sterowanie z kierownicy.
Odpada wyświetlanie info między zegarami (rds, tel i poleceń navi)
Odpada sterowanie za pośrednictwem poleceń głosowych (w niektórych 159 również po polsku)
no i odpada wspomaganie anteny gps impulsem prędkości - docenić to można choćby jak po wyjeździe z tunelu trzeba zrobić manewr lub w gęstej sieci skrzyżowań kiedy nie zawsze wiadomo czy skręcić w tą czy następną drogę.
Hehe.. próbując bronić tego "gniota" jakim jest fabryczna navi (mapy i ich obsługa) stawiasz się na z góry przegranej pozycji.. Jak najbardziej zgadzam się, że nie ma sensu wsadzać w miejsce fabrycznej navi cokolwiek innego.. ale oddzielna jakakolwiek nawigacja (mapy) załatwi problem.. :)
Ale mowa o nawigacji dużej na lcd na, konsoli środkowej czy tej strzałkowej na zegarach? Czy obie wersje taka sama lipa?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Mapy zgodzę się... aktualizowane są raz na dwa lata czyli dużo rzadziej niż można by było się tego spodziewać
Wzorem jest Automapa, no ale mnie osobiście irytują w niej ostrzeżenia w stylu Radar, czy możliwy radar co 500m...
No nie do konca ;) Navi renomowanych firm maja modul do sterowania w kwierownicy (Kenwood, Alpine, Pioneer itp), kwestia sterowania glosem moze i jest potrzebna w fabr navi bo jej oblsuga jest nieintuicyjna i trudna - duza ilosc pokretel itp, a to w trakcie jazdy grozi wypadkiem.
Jak masz prosty system obslugi w pelni dotykowy + obsluga z kierownicy to nie musisz miec obslugi glosem (ciekaw jestem czy ktos kto ma fabr navi korzysta z tej opcji i czy mu dziala dobrze..)
Swoja droga sa tez kombajny majace obsluge glosem, lepsze navi maja tez funkcje lane assist oraz widok skrzyzowan wiec nie musisz sie bac ze miniesz wazny skret.
Nie bedzie wyswietlania miedzy zegarami to fakt!
IMO nie ma sensu licytowac sie na mozliwosci / ilosc funkcji navi fabr i niefabr, bo ta druga nawet chinska zawsze wypadnie lepiej.
hej, nie mowie o normalnym sterowaniu przyciskami w kierownicy.
Swoja droga pilot to osobny bajer dla pasazerow tylnej kanapy do sterowania DVD / muzyka itp.
W takim razie zamieniamy jedną funkcjonalność na drugą...
---------- Post added at 21:13 ---------- Previous post was at 21:10 ----------
Sprawdziłeś funkcjonowanie tego zestawu w praktyce?
Bo tak się składa że sterowanie radia całkowicie jest obsługiwane siecią can.
Taki adapter musiałby "wyłuskać" informacje wysyłane z kierownicy do radia z sieci...
Ktoś potwierdzi skuteczność tego adaptera?
Skoro to sprzedają to podejrzewam, że działa. Zresztą jest napisane, że to jest dostosowane do magistrali CAN-Bus. Poza tym nie sprzedają tego tylko na allegro, ale też na ebay-u.
http://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-1...1#ht_843wt_905
Mimo wszystko proszę o potwierdzenie działania...
Różne rzeczy w sieci można wypisać.
Sterowanie z kierownicy radia - inaczej niż w 147/156/GT jest przesyłane całkowicie siecią can.
Skoro możliwe byłoby "wyłuskanie" tych informacji z sieci, to i taki adapter bez problemu powinien /funkcjonując w sieci/ wysyłać informacje z radia na wyświetlacz zegarów.
Skoro producenci bądź co bądź drogich i wyszukanych sprzętów audio nie konfigurują ich do działania w sieci can to taki mały adapterek miałby załatwić sprawę?
Proszę o potwierdzenie że u kogoś działa...
No coz jest niedogodnosc bo trzeba kupic ta kostke zeby dzialalo sterowanie w kierownicy, ale jak wyliczysz to co zyskujesz wkladajac radio profesjonalne...
Opisze zalety na podstawie swojego modelu ale w wiekszosci cech to standard i wsrod sonego, JVC, czy wspomnianych "chinczykow"
1) dotykowy instuicyjny interfejs - zero pokretel (najprostsze czynnosci mozesz wykonac w kilka sek w zasadzie nie odrywajac wzroku)
2) duzy ekran 7 cali w wys rozdzielczosci
3) DVD / Divx (u siebie mam dod mozliwosc dzielenia ekranu miedzy DVD z nawigacja pol na pol czyli PIP - ewentulanie w trybie filmu czy odtwarzania muzy na dole pokazuje Ci na pasku gdzie skrecic i za ile
4) bluetooth czyli zestaw glosnomowiacy (czyli zero dodatkowych kart SIM wkladanych do navigacji - nie wiem kto to wymysli w fabr navi
5) pilot zdalnego sterowania
6) sterowaine w kierownicy po dokupieniu modulu
7) zdejmownay przedni panel zeby sprzetu nie zakosili
8) menu 3d ktore mozesz sam ustawic jak chcesz tzn zeby byly tylko przyciski do funkcjio z ktorych korzystasz najczesciej i w jakiej chcesz kolejnosci
9) duzo mozliwosci ustawien equalizer, korektor, osobna konfiguracja mocy,barwy, odleglosci kazdego glosnika to sie sprawdza jak masz lepsze audio w aucie po modach czy Bose
10) mozliwosc podlaczenia iphone / ipod
11) podlaczenie kamery cofania
12) mozliwosc personalizacji tj wyboru koloru podswietlenia przyciskow, tla i koloru okien
zapomnialem dodac mozliwosc odpalenia dedykowanych aplikacji pod Win oraz o aktulanych mapach z asystentami skretu, widokami skrzyzowan, ktore mozesz nagrac w 5 sek na karte SD lub do pamieci navi
13) mozliowsac dodania punktow ostrzegawczych POI (mozna je wylaczyc jak nie chce sie sluchac komunikatow o niebezpiecznych miejscach lub wylaczyc dzuwek ostrzegania)
14) mp3 i przewijanie utworow, sortowanie wg wykonawcy czy nazwy utworu
15) opcja ogladania TV, czy podlaczenia dowolnego zrodla av
Mam wymieniac dalej ? :) nadal uwazasz ze fabryczna navi moze zaoferowac cos z ww funkcji ? :)
Jedynu minus choc nie dla wszystkich to niefabryczny wyglad czy koniecznosc uzycia ramki wokol panelu navi ale ja sie przyzwyczailem i dla mnie akurat to nie jest minus.
:)
Polecam pojezdzic z czyms takim, naprawde nie bedziesz chcial wracac do fabryki, a kombajn stanie sie your best friend in the car ;)
Warto pomyslec o niefabr navi jak ktos rozwaza zamiane fabrycznego radia, zeyb nie wydawac kasy w błoto na cos co wyglada ale nie ma w zasadzie żadnej przydatnej funkcji, oprocz utrudniania i denerwowania kierowcy.
Szewi, masz tę kostkę u siebie ?
tak dokupilem ten modul bo inaczej sterowanie w kierownicy by nie dzialalo, a to akurat przydatna fuckcja z ktorej czesto korzystam mimo intuicyjnosci menu dotykowego
Ja też chcę to sobie kupić bo mam kombajn Kenwooda a sterowania z kierownicy niet, bo poprzedni właściciel auta poskąpił. Powiedz mi, czy odbieranie/odrzucanie połączeń też mi będzie działać poprzez tą kostkę. Mam w z Kenwoodem sprzężony moduł telefoniczny i się zastanawiam, czy to też podejdzie. Ty masz u siebie telefon ? Działa ?
Przede wszystkim jedno założenie. Samochód służy do jazdy a nie oglądania filmów...
A w związku z tym jaki jest sens dvd? żeby kierowca oglądał sobie w trakcie jazdy?
co z tego że masz PiP skoro cała konsola jest skierowana w stronę kierowcy?
Już bym wolał dzieciakom kupić odtwarzacze ze słuchawkami na zagłówki przednich foteli... lecimy dalej
dotykowy intuicyjny interface vs polecenia głosowe...
BT który ogranicza pracę na baterii vs druga karta od operatora z tym samym numerem włożona do navi, względnie inny numer, jak kto woli. Zresztą jak odbierasz telefon? Wciskając przycisk w navi czy w telefonie? Nie prościej odebrać z kierownicy patrząc na zegary kto dzwoni?
Zdejmowany przedni panel - za każdym razem wychodzisz z nim z samochodu czy zostawiasz w schowku? Jak dla mnie to minus dla funkcjonalności
pilot zdalnego sterowania? wolę kierownicę - zawsze pod ręką i intuicyjna obsługa
Możliwość podłączenia ipona/ipoda - a co? fabryczna navi nie daje takiej możliwości kabelkiem za kilka złociszy?
Możliwość personalizacji podświetlenia? Chyba tylko po to by dobrać kolor do reszty podświetlenia deski, co w fabrycznej navi odpada z założenia...
Kamera cofania? Są adaptery już nawet dla 147 CN+ Dla chcącego nic trudnego. Choć jak dla mnie zbędny bajer, bo patrzysz w ekran a nie lusterka + ew brzęczek czujników...
Mp3 - a co? fabryczna navi tego nie ma? Może jeszcze kasety odtwarza?
No i najważniejsze.
Ceny waszych kombajnów od 1500zł wzwyż. Ceny ori navi od 600zł...
Elektronika szybko się starzeje, tak samo jak nie ma co porównywać telefonów komórkowych sprzed 5 lat do obecnych tak samo nie ma co wymagać takiej samej funkcjonalności od ori navi z nowinkami technologicznymi
Fabryczna była projektowana w 2005 roku... A Twoja nowinka zapewne jest z obecnej dekady...
Nie wmówisz mi że aftermarket jest lepszy w każdej dziedzinie od ori i odwrotnie. Jedno ma swoje plusy i minusy i odwrotnie
Coś za coś...
A czy takie cos bedzie dzialalo mi z radiem Alpine s900r http://moto.allegro.pl/sterowanie-ra...061198778.html jest troche tanszy niz ten w powyzszych postach.
Cena kombajnu, który funkcjonalnością bije na głowę UŻYWANĄ navi, to okolice 1100 PLN. Więcej płacisz za sprzęt firmowy. Zaletą oryginalnej navi jest idealne wpasowanie w konsolę. I bezproblemowa obsługa przycisków na kierownicy.
Przy czym nie porównuj cen sprzętu używanego do nowego - nowa nawigacja do 159 to 10 tysięcy w ASO. Nie znam nikogo, kto by za ten sprzęt położył tyle kasy.
odpowiadam DVD sprawdza sie idealnie w trasie. Ostatnio jechalem w 4 osoby na Katowickiej wiadomo korki. NIkt nie narzekal i wszyscy ogladali z zaciekawieniem. Jak auto stalo w korku ja tez sobie zerkalem na film. Nie trzeba mocowac DVD w zaglowkach bo z tylnej kanapy i fotela pasazera widac ok.
Dodatkowo DVD swietnie sie sprawdza jak lubisz koncerty a wtedy dzwiek przestrzenny, lepsze radio zamienia auto w sale koncertowa. Naprawde polecam.
monitory z tylu nie sa potrzebne bo film z przedniej kosoli widac b dobrze z tylu, ale oczywiscie mozna podlaczyc bez problemu dodatkowe monitory w zaglowkach do takiego navi. DO fabrycznej watpie czy to jest do zrobienia
Sterowanie glosowe mam u siebie rowniez, moge tez sterowac glosem obsluge telefonu (poprzez iphone), czyli np komendy glosowe do obslugi telefonu
BT jest o wiele bardzie funkcjonalny niz dodadtkowe karty SIM dzieki temu mozesz skonfigurowac kilka telefonow, podlaczyc do navi tez mozesz inne urzadzenia.
O baterie nie dbam bo jak podlaczam telefon w aucie do navi mam automatycznie ladowarke
Odbieram kliknieciem palca, nie sparawdzalem czy dziala odebranie telefonu z kierownicy, ale na wyswietlaczu widac b czytelnie kto dzwoni.
Szczerze mowiac latwiej chyba nawet dotknac palcem i odebrac tak, niz probowac wcisnac nieporeczny guzik na kierownicy (ale sprawdze z ciekawosci opcje z
kierownicy)
panel zdejmuje jak jade gdzies gdzie nie znam miejsca, czyli b rzadko. U siebie jak garazuje czy jezdze po miescie praktycznie tego nie robie, ale jest to przydatna opcja. To fajnie ze mozna podlaczyc ipoda do fabr navi ale w zasadzie na sluchaniu muzyki sie konczy i potrzebujesz kabel
Zeby podlaczyc do navi nie potrzebujesz kabla, po BT mozesz sluchac muzyki z ipoda.
A po kablu dodatkowo aogladac filmy, korzystac z youtube, przegladarki, czy zainstalowanych aplikacji
zgadzam sie, ale cenowo tak jak napisal Tomek chinczyki masz w cenie 1100 zlotych. Wg mnie warto dodac troche wiecej kasy przy okazji wymiany i kupic naprawde fajne i porzadne urzadzenie, ktore oferuje mase mozliwosci, nawet jak nie bedziemy ze wszystkiego korzystac, niz trwac przy czyms co zaprojektowano 7 lat temu i nie do konca z glowa. Trzeba isc z duchem czasu :)
Wg mnie ori navi nie ma zadnych plusow, nawet wyglad jest toporny, wielkie toto z malym ekranikiem, na ktorym nic nie widac i nei wiadomo jak to obslugiwac za pomoca xx guzikow i pokretel ;)
Odświeżam temat, ponieważ znalazłem sprzeczne informacje.
Abstrahując od funkcjonalności fabrycznej nawigacji, czy do jej montażu wystarczy wymiana panelu/anteny (jak podano w tym wątku), czy konieczna jest wymiana wiązki (o ile możliwa?) - jak piszą tutaj: http://forum.alfapomorze.pl/viewtopic.php?t=3614
Z góry dziękuję za rzeczową odpowiedź:)
Panowie, zasadnicze pytanie, gdybym zaczął szukać navi do Alfy 159, 2007 wer. distinct. to jakie modele należy brać pod uwagę? jakie typy/wymiary? ktoś coś wspominał o 2DIN?
jak wygląda sprawa sterowania przyciskami z kierownicy? słyszałem, że są jakieś moduły umożliwiające sterowanie navi.
Interesuje mnie jakaś tania nawigacja do 1500zł, najlepiej jakby była pod kontrolą Androida, może macie jakieś propozycje?
Jeżeli nie musisz mieć napędu CD, a zadowolisz się pendrivem na USB (lub też twardym dyskiem, który sobie można przez USB podłączyć) - to kup GoClevera Navio 702. Urządzenie tanie, z polskim językiem, legalną navi (PL lub EU), fajnymi możliwościami konfiguracji, ekranem HD (800x480)... do pełnego szczęścia mogli by tam szybszy procesor zamontować. Można to odblokować i powrzucać sobie różne programiki - aczkolwiek standardowo nie ma na co narzekać - funkcji jest aż nadto. Ważne, żeby sobie antenę przez separator podłączyć, bo inaczej wzmacniacz z anteny fabrycznej "nie robi". I urządzonko ma naprawdę fajną grafikę ekranową i łatwe sterowanie.
Jeśli masz zapędy, żeby mieć coś z napędem CD - to możesz kupić Peyinga 9907 - teraz nawet z tunerem DVB-T i zmieścisz się w 1300 PLN. Tyle samo trzeba dać za coś firmowego, co nie ma nawet modułu nawigacyjnego.
Można też popolować na urządzenia firmowe, które są np. po naprawach/wymianach gwarancyjnych - wtedy jest szansa na jakąś przyzwoitą cenę. JA jak na razie montuję GoClevery bo za te pieniądze na rynku konkurencji nie ma.
Zgadza sie, mam wmontowany ten GoClever i robia dobrą robotę, czasem sie przywiesi ale raczej sporadycznie, jest tam dużo bajerów i nawet TV odbiera zadowalająco w czasie jazdy. Separator musi być bo radio gubi stacje.
A tak to wygląda w aucie
Załącznik 66033