Witajcie.
Mam pytanie o to http://allegro.pl/chip-tuning-box-25...150276710.html, mianowicie co wy o tym sądzicie , bo zastanawiam się nad zakupem.
Mam alfę romeo 145 1,4 BOXER z 1995r.
Myślicie że odczuje jakąś znaczną różnicę ?
Pozdrawiam.
Printable View
Witajcie.
Mam pytanie o to http://allegro.pl/chip-tuning-box-25...150276710.html, mianowicie co wy o tym sądzicie , bo zastanawiam się nad zakupem.
Mam alfę romeo 145 1,4 BOXER z 1995r.
Myślicie że odczuje jakąś znaczną różnicę ?
Pozdrawiam.
Oczywiście, że żadnych pozytywnych rezultatów nie odczujesz, różnica może być na gorzej. Generalnie to jakaś masakra i nabijanie ludzi w bambuko. By uzyskać te 15-25 KM więcej trzeba by duuuużo więcej zainwestować.
nie, praktycznie nic nie odczujesz, fiat bravo 2.0 20V tez z ala Chipem, nieodczuwalny "przyrost"
Tak jak myślałem, wielkie dzięki za odp.
Popatrz na silniki jakie "chip tuning box" ma obsługiwać i jakie one mają sterowniki. Brakuje tam tylko diesli.
Moim zdaniem to pudełko w najlepszym przypadku spowoduje wzrost zużycia paliwa (np. będzie kłamać sterownik, że silnik jest zimny i podwyższać dawkę paliwa) co jest bzdurą.
Takie tanie pudełka to zło.
Poszukaj jaką świnkę możesz tam podpiąć (Ecumaster?) i ew. o tym pomyśl, choć bez przeróbek w silniku możesz zyskać co najwyżej parę koników.
Mógłbys mi podać jakieś linki do tego ecumaster? bo ja znalazłem ich stronę ale nie sprzedają tam nic.
---------- Post added at 19:35 ---------- Previous post was at 19:33 ----------
http://allegro.pl/ecu-master-det-ii-i2191956818.html chodzi o cos takiego ? tylko nie mam pojęcia jak to podłączyć ...
---------- Post added at 19:36 ---------- Previous post was at 19:35 ----------
bo to trzeba programować na komputerze , zgadza się ?
Ktoś musi Ci to ogarnąć, poszukaj dobrze :)
masz jeszcze squandra tunning:)
Tendencja jest oczywista za 200zł nie bedziesz miał nagle torpedy auta i to za pomocą wpięcia jakiegoś pudełeczka magicznego tak jak koledzy napisali wyżej trzeba powymieniać pare gratów na mocniejsze i lepsze co wyniesie grubo ponad 2000zł czyli jedno 0 wiecej napewno i wtedy uzyskasz przyrost mocy+ zestrojenie przez speca tez bedzie kosztować.Tuning w dosłownym znaczeniu tego słowa to rzeka jest a zarazem droga impreza tak ot po krótce można rzec.Najtańszy koszt jest właśnie w dieslach podniesienia mocy mówiąc o JTD jedziesz najlepiej jak radzą koledzy i najpewniej do CINSOFT'u i chłopaki odwalają kawał dobrej roboty za nie duże pieniądze.Sam mam u siebie mocniejszy program to czuć różnicę a jak się jedzie spokojnie naprawdę to i w spalaniu jest lepiej niz w standardzie.
ten sam efekt uzyskasz wstawiając odpowiedni rezystor zamiast czujnika temp pow zasysanego. bo ten box właśnie tak działa wystarczy na tej aukcji przyjrzeć się gdzie go "wpinasz".
zwiększasz dawkę paliwa i tyle
Taki box to nawet szkoda o kant tyłka tłuc. Nie otwieram nawet aukcji, ale zakładam że w środku są same przewody albo rezystorek, ew. jakiś inny talizman :P Allegro powinno takie aukcje usuwać ^^
Jak chcesz mocy tanio, to kupić multiszlifierkę z wałem giętkim (ja dziś nabyłem za 90zł taką do typowo amatorskich zastosowań w Praktikerze :P) i obrobić lekko kanały dolotowe w głowicy a wylotowe wypolerować na błysk, dotrzeć zawory w gniazdach, odizolować dolot i wydech termicznie, upewnić się że wszystko szczelne, wyregulować porządnie rozrząd a nie na znaki i śrubokręt, sprawdzić czujniki i auta nie poznasz - koszt zrobienia tego samemu nie jest taki duży, tylko trzeba mieć pojęcie i chęci. Na koniec możesz kupić chip np. ze squadry, tylko że on wymaga PB 98.
Squadra?
Dawaj no Rzmudzior namiar na tego chipa :)
Squadra:) pisałem już o tym kilka postów wyżej...nikt mnie nie zauważa;( http://www.squadra-tuning.com/
---------- Post added at 23:42 ---------- Previous post was at 23:40 ----------
cena 200E
No nareszcie trafiłem do właściwych ludzi :cool: szkoda, że to Holandia...ciekawe czy ich chip pozytywnie zareaguje z tym co już podłubałem w Alfie (większe zawory, porting) czy wymagałby jednak strojenia na hamowni?
Pewnie jednak nie obejdzie się bez hamowni. Ciekawe czy ktoś w Polsce jest w stanie to założyć i zaprogramować na hamowni? Czy jednak pozostaje wycieczka do Holandii?
A może jednak Ecumaster?
Czujnik zegarowy do znalezienia GMP choćby, fakt, że do BXa chyba nie ma blokad ^^ Znaki zasadniczo mają znaczenie orientacyjne :P
maicher myślę, że są w tym kraju ludzie, którzy ogarną na ori sterowniku, dowiedziałbym się co na to firmy typu Chojnacki albo Godula, tylko ciekawe jaki koszt. ECUmaster jako fuel implant albo nawet obecnie całe ECU też jest ok. A o MegaSquirt słyszałeś? ^^
Oczywiście przy założeniu, że na kole zamachowym nie ma znaku wskazującego GMP :P W boxerze rozrząd wymieni każdy kto ma ręce i potrafi trzymać klucz, a blokady w tym wypadku są zbędne :P Chodzi mi o to, że jeżeli rozrząd był ustawiany wg znaków i silnik działał dobrze to śrubokrętami, czujnikami, przelewaniem wosku i topieniem marzanny nikt nie da rady tego poprawić, a może co najwyżej spartolić. Występują zbyt duże różnice pomiędzy najmniejszym innym ustawieniem niż tym po znaku :P
Swoją drogą jestem ciekaw jak duże różnice jest w stanie przyjąć sterownik silnika w boxerze, tak, aby nie trzeba było stroić auta na hamowni i zmiany miały wpływ na plus, a nie minus :P W jakimś programie (chyba 'Fani czterech kółek'), wymiana samego filtra powietrza na wkład sportowy, bez strojenia, spowodowała spadek mocy, a silnikiem był boxer Subaru :P
Zgodnie z techniką, nawet wtedy powinno się użyć czujnika - jakby nie patrzeć, masz dokładność czujnika np. 0,01mm, na oko tak dokładnie nie ustawisz.
Filtr sportowy zwykle przestawia charakterystykę w górę, dlatego moc może "uciec" poza użyteczny zakres obrotów i stąd spadki.
Generalnie sterownik najgorzej przyjmuje bez strojenia zmiany np. faz rozrządu (zmiana/przestawienie wałków), średnio doładowania dynamicznego (dolot, wydech - czasem trafisz dobrze, a czasem bez strojenia jest dno, czasem nawet ze strojeniem jest dno :P) a najlepiej takie, które zmniejszają np. straty napełniania (szlify kanałów, filtr - ale też można popsuć). Generalnie silnik warto stroić i sprawdzać rozwiązania na hamowni.
A z chipem do starszych aut jest taki problem, że on jest "wymienny", czyli raz zaprogramowanego nie da się przepisać - stąd praca z oryginalnym sterownikiem może być lekko uciążliwa.
Podaj mi lepiej Rzmudzior, gdzie takich zawodników znajdę koło Trójmiasta ;)
Tymczasem napisałem do Squadry i już wiem co i jak.
Ich chip dla 155, to jest rzeczywiście chip - układ scalony, albo płytka. Montuje się to samodzielnie wewnątrz ECU. Nie programuje się tego samodzielnie, ono już ma wgrane mapy. W 155 można liczyć na do ok. 10 koni więcej i ok 10 niutków więcej (kreski na stronie squadry).
Squadra nie nadaje się do sterowania przepływomierzem masowym. Jest to rozwiązanie typu plug & go :)
Ludziska ze Squadry nie wiedzą czy silnik z modyfikacjami jak mój uzyska optymalny ciąg na ich chipie.
Cena standardowego chipa dla Alfy 155 to 220 czy 230 Euro + 20 euro koszt wysyłki do Polski.
wazne w chipie squadry jest przebieg tych krzywych mocy i momentu to jest ciągły a nie chwilowy wzrots tych parametrów:) sam bym taki chciał do mojej 75
Dobrze wysterowana mapa/chip tak właśnie ma :) A najlepsze jest to, że gotowiec wcale nie wykorzystuje 100% potencjału tych sterowników. Przykładowo do 145 1.4 oferują tylko 5 KM i 8 Nm w górę (przy wartościach max) a można wycisnąć nawet 10 KM/12 Nm :P Generalnie wszystko zależy od wielkości podlania i wyprzedzenia zapłonu względem orginału. Aha, i nie wiem czy zaczailiście z holenderska, ja pamiętam ze starej strony - odcinka dla 8V leci średnio 300 obr/min w górę. Taki bonusik :D
Ja myślę, że chip sqadry na pewno nie miałby złego wpływu przy modach, choć jest ryzyko, że na wypolerowanych kanałach (bo polerowałeś jak mniemam, maicher?) paliwo będzie słabiej odparowywać (a wiadomo, podlane lekko na bank), i np. nierówna praca objawi się na jałowym. Na szczęście, jako, że jest wymienny - czemu by go nie zakupić, zamontować, sprawdzić na hamowni, i jak będą problemy, to najwyżej ktoś bez modów go od Ciebie odkupi ^^
No to jak mi się wpisze jakiś chętny na tzw. przedwstępny zakup chipa, to biorę ;)
Chyba jednak pójdę w ECU mastera...czy ktoś ma namiar na użytkownika Eagle z forum tuningowanych aut włoskich? On się zajmuje takimi rzeczami, ale ciężki z nim kontakt...
A kanały spolerowane, można powiedzieć na lusterko:
Załącznik 50017
Oczywiście wiem, że lekka chropowatość w kanałach dolotowych jest użyteczna (lepszy "swirl" mieszanki), ale ten kto robił porting tego nie wiedział :/
a robisz ITB?
Instytut Techniki Budowlanej?
Nie, już się nie uczę ;)
Independent Throtle Bodies;)
Taaa, a czy Ty myślisz że ja mam IMS*?
*Infinite Money Source
Co to daje? Wielką moc :) ? Widziałem takie coś w książce u Jima K., ale czy ktoś próbował, widział takie rozwiązanie?
lub Individual Throttle Bodies jakos tak, daje lepsze mozliwosci wysterowania i jest pewnym rodzajem bramy do dalszych modyfikacji i przerobek:)
ECU master dobry wybór, też go mam na uwadze, ale to na razie daleka przyszłość, najbliżej do remontu silnika 2.0 8V - tu, jeśli mogę Cię prosić amigas, podesłałbyś mi ceny panewek, pierścieni, popychaczy, pastylek, zaworów i innych remontowych gratów, które akurat nie przychodzą mi do głowy? ^^
A ITB to z jednej strony fajna przeróbka, ale droga i trudno ją dobrze wykonać.