Witam
wlasnie wracalem ze sklepu i po domem cos zablokowala sie skrzynia biegi wchodza tylko na sucho.Pedal sprzegla jak jest puszczone to sie trzesie.Prosze o jakies wskazowki
alfa 166 2,5 skrzynia manualna produkcja 1999
Printable View
Witam
wlasnie wracalem ze sklepu i po domem cos zablokowala sie skrzynia biegi wchodza tylko na sucho.Pedal sprzegla jak jest puszczone to sie trzesie.Prosze o jakies wskazowki
alfa 166 2,5 skrzynia manualna produkcja 1999
Może to być sprzęgło, nie wydobywa się żaden dźwięk ze skrzyni?, bądź poluzowały ci się cięgna od skrzyni biegów. Gdy silnik pracuje nie można wbić biegu na zgaszonym jest ok, to bym obstawiał.
Może rozleciało się łożysko dociskowe i nie włącza sprzęgła i dlatego
Lożysko powinieneś słyszeć jeśli nie ma żadnych odgłosów to odpada tylko ten drżący pedał. a jak sprzegło pracuje normalnie odbija czy jak dotkniesz pedał do momentu gdy zaczyna brać bardzo nim żuca?
wlasnie sprawdzalem
napewno auto nie jest odsprzeglone
gdy prubuje wrzucic bieg na zapalonym silniku auto chce ruszyc
sprawdzalem wysprzeglik jak nacisne pedal sprzegla wysprzeglik pulsuje to wlasnie powoduje trzesienie pedalu
wiecie co mozna z tym zrobic co sprawdzic?
przebywam w norwegii naprawa to bardzo duze koszta tutaj
---------- Post added at 20:19 ---------- Previous post was at 20:17 ----------
dodam jeszcze ze nic nie slychac
A co się dzieje jak na zgaszonym wbijesz bieg i chcesz uruchomić silnik, oczywiście przy wciśniętym pedale sprzęgła? Widziałem takie coś po zamontowaniu nowego sprzęgła, jak mechanik źle odpowietrzył wysprzęgnik.
A co do jazdy takim autem ze zblokowanym sprzęgłem, to jest to możliwe (jak zrozumiałem sprzęgło cały czas "ciągnie". Jest to tylko uciążliwe, bo trzeba albo się wyholować z miasta, tam odpalić z rozrusznika i dalej zmieniać biegi bez sprzęgła. Kiedyś tak wracałem z W-wy do Słupska, tyle że starym Mercem. Najgorzej było tak wykombinować, żeby po drodze się nie zatrzymywać, np na światłach czy pezejazdach kolejowych. Jak już nie było wyjścia to ponownie rozrusznik na biegu i wio. Nie wiem jak zachowa się dzisiejsza Alfa. Na pewno biegi da się zmieniać bez użycia sprzęgła, tylko trzeba wiedzieć jak. Ja bym spróbował gdybym był w Twojej sytuacji. Powodzenia
Odsprzęglone czy to jest to samo co wysprzęglone czyli wciśnięte sprzęgło tak? a jak zachowuje się pedał normalnie odbija i do końca? Sprawdź czy na skrzyni nie masz wycieku w okolicach wysprzęglika. Myślę że wina w nim leży, zobacz czy nie ubyło ci płynu hamulcowego. Wyjaśnię to trochę...wbijasz jedynkę z wciśniętym sprzęgłem jęsli wysprzęglik nie wysuwa się wystarczająco to jest tak samo jakbyś chciał wbić bieg na półsprzęgle. Można go odpowietrzyć ale pierw mi odpisz jak to wygląda.
albo popekało słoneczko tarczy dociskowej, albo padł wysprzeglik, wysprzeglik znajdziesz pod podstawa aku, latwo to sprawdzic,po wcisnieciu pedału sprzegła próbuj dopochnac ramie wysprzeglika, jesli sie da to prawdopodobnie wysprzeglik jesli nie prawdopodobnie docisk.
pzd.
Zawsze można zjechać do kraju bez sprzęgła.
chyba na lawecie...
a tak powaznie to daleko od kraju jestes?
http://moto.allegro.pl/alfa-146-156-...120796541.html
wysprzęglik jest na górze skrzyni biegów bliżej lewego koła.
No i co to było zdiagnozowałeś już?
Odświeżam temat, czy wiadomo co było powodem tej awarii? Ponieważ mam ten sam problem i nie wiem od czego zaczynać.
U mnie wystepowal ten sam problem - wymiana wysprzeglika i po klopocie koszt ok 100zl.
Wybaczcie że się podpinam, ale nie mogę znaleźć rozwiązania tematu.
Ze sprzęgłem było wszystko dobrze aż do dziś.
Wchodzę do auta i cyk sprzęgło jest strasznie miękie.
Stanąłem na światłach i nagle nie mogę wrzucić żadnego biegu, jako że linka od zmiany biegów lubiła spierdzielic z wybieraka to nałożyłem ją jeszcze raz, nic to nie dało.
Cholernie blokowałem już ruch więc przestawiłem wybierak na drugi bieg i wtedy udało się ruszyć.
Na wyłączonym silniku biegi wchodzą a na włączonym już nie.
Alfa z wrzuconym biegiem nawet nie chce odpalić. Czy jest szansa że to nie poszło sprzęgło a jakaś inna pierdoła?
Ja tak miałem w zimę, na sucho biegi wchodziły, z odpalonym silnikiem już nie bardzo. Też miałem zagadkę - sprzęgło nowe, olej w skrzyni nowy... Prawdopodobnie było źle odpowietrzone bo jak inny mechanik mi to zrobił "przy okazji" problem już nie wrócił.
Przede wszystkim to dział 166. A alfa 166 nie ma żadnej linki tylko wysprzęglik sterowany hydraulicznie. To zupełnie coś innego. Nie mniej jednak z tego co opisujesz to nie masz wysprzęglania. Czemu? Może sprzęgło, docisk. Jest oczywiście jeszcze możliwość że nadal ta Twoja linka za mało podciąga łapę :)
Ale przecież z tego co widzę 156 też nie ma żadnych linek tylko całkowicie hydrauliczny układ, który regulacji nie podlega. Więc jakie niby linki Ci podregulował????
Chodzi o cięgna/linki zmiany biegów idące od wybieraka do skrzyni ale nie znam szczegółów operacji po wielu latach
- - - Updated - - -
Kużwa, dostałem olśnienia :)
Przypomniałem sobie, że wskutek tarcia wyrobiła się jedna z koncówek linki, w które wchodzą te "główki" , dostała owalu który powodował że linka nie była własciwie naciągana co istotnie utrudniało zmianę biegów. Zrobił jakieś napawanie i przywrócił fabryczny rozmiar i było ok.