Takim errorem przywitala mnie dzisiaj moja pieknosc. Wszystko swieci idealnie. Nie wyglada na to, ze zarnik sie konczy. Jakis pomysl?
alfaholizm loading...
Printable View
Takim errorem przywitala mnie dzisiaj moja pieknosc. Wszystko swieci idealnie. Nie wyglada na to, ze zarnik sie konczy. Jakis pomysl?
alfaholizm loading...
Moze tylko jakis chwilowy spadek napiecia...:confused:i pojawil sie blad
Pojawił się kilka razy, wczoraj po trasie, dzisiaj rano. Ksenon nie mlecznieje, kurcze, mam nadzieję, że nie przetwornica. Aku wymieniane dopiero co...
Ksenony nie idą przez body informacja nie dotyczy ksenonów
o, to chyba dobrze.. to o jakie światła może chodzić, pozycyjne?
Boober chodzi pewnie o pozycyjne, do których niestety ze względu na budowę ciężko się dostać. Jeżdzę już od 2 tygodni z takim info i jakoś nie mogę się zebrać :)
No to luzuje się bo trochę się spiąłem na ten błąd. musze wymienić pozycje z przodu i na tablicy rejestracyjnej (1 przepalona) na LEDy i po problemie.
Ja jak mi sie przepali jakas zarowka z przodu,na szczescie mam mechanika,ktory ma dlonie jak dziecko.Wymienia kazda zarowke bez jakichkolwiek problemow:P
Pozycyjne.
Swiatla mijania i drogowe nie sa objęte systemem sygnalizacji.
Mi juz dwa razy pozycyjna padła i był komunikat , a przy dwoch mijania nie , i tego sie dowiedziałam w serwisie gdy zapytałam dlaczego nie ma kkomunikatu.
Jak dla mnie to troche niezrozumiałe, chyba mijania i ich awaria to poważniejsza rzecz. Chociaż w sumie łatwiej ją wyłapać.
Nie wiem, czy Włosi mają obowiązek jazdy w dzień na światłach, ale przypuszczam, że skoro światła mijania "widać", to z tego powodu, mijania i drogowe, nie idą przez CAN.
Tak jak karmal, pisał, lustereczko i będzie szybka wymiana żarówek pozycyjnych. Tam jest taki włoski patent, że żaróweczki są na przedłużce. Natomiast chętnie bym posłuchał jakichś rad odnośnie wymiany żarówek świateł drogowych, bo tu już chyba bez demontażu to kiepsko będzie.
Ty chyba sobie jaja robisz ze wszystkich. Kumpel "oplowiec" jak zajrzał mi na światełka to stwierdził... że są zajebiste, jak w traktorze. -W traktorze??? -Masz dostęp do każdej żarówki jak na tablicy. I ma rację. Ostatnio Grubemu wymieniałem pozycyjną i potwierdzam, w rowerze jest gorzej z dostępem. Więc nie róbcie sobie jaj, bo później ludzie boją się żarówki wymienić i do ASO niewątpliwie pojadą. :P
Żeby nie dać rady wymienić pozycyjnej żarówki w 159 to trzeba mieć, albo obydwie lewe ręce albo być totalnym beztalenciem :/
Potwierdzam :)
Jako były właściciel Opla w którym przez pewien czas systematycznie przepalały się żarówki w reflektorach, wiem coś o tym. Ściąganie zderzaka miałem perfekcyjnie opanowane, hehe.
Jak pierwszy raz podniosłem maskę mojej Alfy, i zobaczyłem bezkresną przestrzeń (nie tylko w okolicach reflektorów), to od razu micha mi się ucieszyła : "wreszcie mam auto gdzie bez problemu wymienię żarówkę" - pomyślałem sobie :)
W 159 wymiana pozycyjnych to pikuś, ale w 147 już nie:(
Ten glupi system sygnalizowania ( pozycyjne tak , mijania nie ) gosc z serisu zawile tlumaczyl ze w sygnalizacja dotyczy tylko swiatel ktore sa zawsze obowiazkowe ( obrysowe ) natomiast mijania nie we wszytskich krajach sa obowiazkowe ( wiem ze to dziwnie brzmi ale jakos tak uslyszalam )
A czy jestem talenciem czy beztalenciem to sie niedlugo okaze , bo bede zmieniala sama pozycyjne :)
Tylko jakbyscie mogli mi podpowiedziec jaki typ zarowki tam jest , zebym kupila dobra
pozycyjne, w5w na 12V:)Załącznik 49907
można też diodowe poszukać, co kto lubi, byle diody były przystosowane do szyny CAN
I to nie do końca...
Pomimo że kupiłem przystosowane do CAN wywala mi komunikat o przepalonych obu żarówkach, ale zaraz znika. Co do wymiany żarówek: w porównoniu ze stilo jest to dziecinnie łatwe :D
a bo ja zauważyłem, że komunikat o przepaleniu żarówki, ze wskazaniem na wyświetlaczu która, swieci się przez kilka sekund, później tylko wykrzyknik w żarówce w lewym, dolnym rogu wyświetlacza.
Ja na razie jadę na zwykłych, szklanych w5w. Tanie, nie przepalają się za często.
Na tym polega ten komunikat.
a z tyłu?? :)
Kto powiedział, że można jeździć tylko na pozycyjnych? Światła obrysowe, to światła pozycyjne. Komputer ma w rzyci polskie przepisy na temat obowiązkowej jazdy na światłach. Kiedy spali Ci się żarówka mijania, to na pewno to zauważysz. Na pozycyjne nie zwrócisz uwagi, po to jest ten komunikat. Wybierz się za południową granicę (Słowacja, Czechy). Przy kontroli pokaż, że nie posiadasz zapasowej żarówki.... ojjjj będzie się działo. ;)
Swiatla pozycyjne...http://www.instruktor.osk.org.pl/images/granderefl.jpg
Swiatla obrysowe najczesciej spotykamy w ciezarowkach,przyczepach,badz pojazdach z USA.Montowane na bokach pojazdu.
Funkcja Marker Side
- Światła obrysowe boczne zapewniają dodatkową iluminację w nocy i w czasach słabej widoczności na pomoc dla innych kierowców i pieszych zobaczyć pojazd. Światła obrysowe boczne są standardowym wyposażeniem autobusów, przyczep, samochodów, ciężarówek i niektórych prac i użytkowych pojazdów.
Początki
- W Stanach Zjednoczonych, światła obrysowe boczne stały wymóg od 1 stycznia 1968 r., dla pojazdów, które przekraczają 80 cm długości, w tym dużych autobusów i samochodów ciężarowych. Wymóg ten został przedłużony w styczniu 1,1969, dla wszystkich innych pojazdów, w tym przyczep, wielofunkcyjnych pojazdów, motocykli, samochodów osobowych i ciężarowych małych.
boober jest z Czech...pewnie wie jak tam jest:P
Ja osobiście wiem co to są światła obrysowe, ale jak dobrze zauważyłeś są to realia hamerykańskie. Jako ciekawostkę, można przytoczyć fakt, że jeżeli policjant nie będzie w humorze... to może zatrzymać dowód rejestracyjny za świecenie non-stop kierunkowskazów (polskie przepisy nie przewidują takiego oświetlenia). Także w naszym "bagienku" można przyjąć, że obrysowe są pozycyjnymi. ;)
Buratino, jak sprawa wygląda w Niemczech? Żadne światła w dzień wciąż nie są wymagane?
Od siebie dorzucę listę obowiązkowych świateł w Polsce
Pozycyjne to nie obrysowe
§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;
2) mijania - pojazd samochodowy;
3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;
4) hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa;
5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i przyczepa;
6) pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej;
7) pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa;
8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy;
9) odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa;
10) odblaskowe przednie - przyczepa;
11) odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa;
12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
13) przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
14) (64) cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg; dotyczy przyczepy zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r.;
15) obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m; nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną w zakresie świateł obrysowych tylnych;
16) pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem).
17) (65) oznakowanie odblaskowe konturowe:
Możesz, tak bliżej napisać o tych non-stop kierunkowskazach??
W hamerykańcach , światła kierunkowskazów są traktowane jako pozycyjne i po prostu świecą. Żarówki są dwuwłóknowe i przy włączonym kierunku "mrugają" bardziej. A podstawa to światła, my mamy asymetryczne... w US są symetryczne. Kiedyś był wielki problem z trzecim światłem stop, które w US jest obowiązkowe. Tutaj ludzie montowali sobie prywatnie, co kolidowało z kodeksem. Także za jakiś czas może przejmiemy całkowicie przepisy. ;)
Teraz Cię zrozumiałem i się zgadzam. W USA jest większa liberalizacja prawa, z tyłu, np. stopy za kierunki robią.
Jednak nie liczyłbym, że to się akurat u nas -na ich styl - zmieni, raczej w drógą stronę, tzn. kierunek ma być zółty (nieważne jak osiągnięty).
A trzecie światło stopu na szczęście jest legalne:)
Również i znak ręką robi za kierunki, jak i stop (w tej chwili używane w mniejszym stopniu). Lecz na głębokim zadu.... można jeszcze spotkać. ;) Niestety śliczne wielkie czerwone klosze są wypierane przez żółte/pomarańczowe światła z tyłu. Ale może kiedyś wrócą te tradycyjne. ;)
A to to znam, wszak buractwo się pleni. Tylko, że u nas to w centrum miasta tak jest. Niewłączanie kierunków przy zmianie pasa, skręcaniu, wszak to normą się staje:mad:
A o stopach też słyszałem, bo się przepaliły. 3 miesiące temu
Tak, że nie daleko mamy do "hameryki"