Chcę w mojej alfie dorobić otwieranie bagażnika z przycisku tak jak w starszych wersjach. Czy oryginalny siłownik elektryczny zamka z 145 pasuje bez przeróbek do 14 po FL, gdzie nie było elektrycznego otwierania klapy?
Printable View
Chcę w mojej alfie dorobić otwieranie bagażnika z przycisku tak jak w starszych wersjach. Czy oryginalny siłownik elektryczny zamka z 145 pasuje bez przeróbek do 14 po FL, gdzie nie było elektrycznego otwierania klapy?
w sumie nie będę pisał kto odpowiada pytaniem na pytanie :P ale zapytam : ile kosztuje taki elektromagnes? bo mnie doprowadza to do szewskiej pasji gaszenie silnika i pójście do bagażnika po cokolwiek :P myślę, że powinno pasować
ja mam ten elektromagnes w oryginalnym otwieraniu i tak żeby otworzyć bagażnik przyciskiem muszę zgasić samochód ( chyba kwestie bezpieczeństwa). A taki elektromagnes gdzieś ok 40 -50 zł.
ja montowałem w swojej 146 taki elektromagnes, komplecik z kabelkami i rzeczami potrzebnymi do montażu to około 50 zł z przesyłką plus samemu zrobienie małego układziku złożone z przekaźnika i mamy gotowe :)
Dzisiaj albo jutro sprawdzę czy jest miejsce na fabryczny siłownik i dam znać.
Ja ma tak samo kluczyk można wyciągnąć przy właczonym silniku.
Zaraz, znaczy że w 145 nie było w ogóle otwierania klapy linką z kabiny?
Mam otwieraną klapę linką z kabiny, więc były :)
Były po lifcie. Przed liftem klapę otwierało się guzikiem na panelu świateł awaryjnych.
dla mnie to troche zastanawiające bo lift ma na celu ulepszenie czyli taka lepsza, innowacyjna myśl techniczna. tu trochę zrobili na odwrót bo najpierw elektromagnes a potem linka przy fotelu. Wicked, nie każdy ma takie otwieranie, np. Carlos71 ma swoją z 99r i nie ma ani linki ani magnesu ;) może to leżało w kwestii dodatkowego wyposażenia? albo przy większych silnikach?
To nie rozumiem po co Jester chce montować siłownik, skoro już ma i czemu Rzmudzior potrzebuje kluczyk, żeby otworzyć klape :dontknow:
Ja tam na linkę nie narzekam, rozwiązanie proste i niezawodne :)
Sam nie wiem czemu tak zrobili. W przyszłym tygodniu mam nadzieje, że dostanę oryginalny siłownik, o ile kolega cuma_borek wyśle go do mnie, w co zaczynam wątpić, bo kontakt z nim to jakaś porażka..
Musisz kupić przycisk, kable i siłownik. Zmontować to wszystko do kupy i będzie działać. Koszt kilkadziesiąt złotych. Ja u siebie akurat podepnę siłownik do sterownika zamka centralnego i będę otwierał klapę z pilota.
Miałeś po lifcie środka?
Wnętrze miałem już z okrągłymi dyfuzorami ale to nie świadczy o wersji po FL. FL miał miejsca w roczniku 1998-1999. Wersje z płaską kratką nawiewu wewnątrz to pierwsze TS'y z roczników 1996, czyli pierwsze egzemplarze 145 z TS'ami. Elektryczne otwieranie szło w parze m.in. z klimatyzacją. Co śmieszniejsze pakiet elektryki w mojej 145 był znaczny - praktycznie brakowało tylko otwierania bagażnika do pełnego kompletu i rozważałem jego założenie. Jednak linka miała to do siebie, że była niezawodna, więc porzuciłem pomysł, głównie ze względu na sporo zabawy ze sztukowaniem instalacji, wymianą panelu zegara że o szukaniu siłownika nie wspomnę, choć ostatnio kilka razy na allegro używki się pojawiały. W ASO nowy to około 250 zł jak dobrze pamiętam, jak kogoś interesuje mogę sprawdzić co na ten temat mówi ePER :)
Z moich informacji wynika, że linka pojawiła się dopiero po pełnym lifcie. Siłownik oryginalny kupiłem za 30zł :)
Jak widać rocznik 1997 takim nie był, więc to niezbyt dobra informacja. To opcja a nie kwestia rocznika i to jest pewne. W ePER występuje zarówno linka jaki siłownik we wszystkich wersjach. Jak wyszukuję po VIN'ie mojej 145 linka jest w standardzie, więc siłownik jest to wyposażeniem dodatkowym w przypadku mojego rocznika i starszych. W przypadku roczników do 1996 czyli wersji U1 jest to standard i w tej wersji nie ma linki :)
Pokaż mi 145 po pełnym lifcie z tym guzikiem.
Pany, a ja nie mam ani linki, ani przycisku :P Wychodzi na to, że otwierania bagażnika z kabiny nie było w standardzie w ogóle :P
los3r ja tez nie mam :P bogatsze wersje boxerow mialy ten elektromagnes
Silniczek na miejscu, przewody od sterownika centralnego pociągnięte, przekaźnik założony, wszystko dopięte na ostatni guzik, no prawie... Otóż na końcu cięgna od siłownika musi być taki plastik, który wkłada się razem z cięgnem do otworu w zamku żeby go otwierał, bez tego się nie da. W ASO mają tylko po 10szt. tych plastików, na szczęści są po 1,16zł za sztukę więc 11,6zł mnie nie zbawi :) W przyszłym tygodniu będę już je miał i zdam relacje jak to działa :)
Plasticzek założony, no ale jednak dupa. Cięgno jest tak jakby za krótkie i nie moge zamknać pokrywy bagażnika.. Próbowałem wszystkiego, regulowałem nawet zamek i nic. Jak to możliwe skoro siłownik jest fabryczny?
czyli twój zamek jest tak jakby ciągle w pozycji otwartej, dobrze myśle? To jest spowodowane tym że drut w położeniu początkowym zbyt mocno trzyma zamek i ten nie moze sie zamknąc. Ale powodów na odległość nie określe.
jeśli w odpowiednie miejsca przykreciłes siłownik to powinno pasować no ale jak widać. A nie da się przesunąc siłownika lekko na śrubach?
Siłownik nie odpuszcza tak jakby zamka od końca, gdy zamykam klapę to ona się po prostu odbija. Silownika nie da się przesunąć, jest w fabrycznych miejscach. Jedyne co mi chyba pozostaje to lekko rozwiercic te otwory i przesunac go blizej zamka.
jeśli cięgno siłownika jest w dobrym miejscu podpięte to nie mam innego pomysłu. z tym rozwierceniem to nie jest taki zły pomysł.
może sprężynę jakąś zastosować ?? jeśli to chodzi o zamykanie klapy oczywiście bo piszesz "odbija". Sam też kombinuje jak założyć do siebie ale inny sterownik i chyba nie w klapę bo oryginału nie posiadam ale za to mam zamek cały z drzwi :) po pierwszych przymiarkach pasuje i nawet działa :D niestety nie do oryginalnego miejsca:(
Sprężyna nic nie da, bo po prostu cięgno siłownika jest za krótkie, w piątek postaram się poszerzyć te otwory rozwiercając je. Pytanie tylko czemu tak jest skoro mam fabryczny siłownik?