Witajcie. Ostatnio zauwazylem ze jak chce pojezdzic troche szybciej to slizga sie sprzeglo, przy spokojnej jezdzie tego nie ma... Co to moze byc?
Printable View
Witajcie. Ostatnio zauwazylem ze jak chce pojezdzic troche szybciej to slizga sie sprzeglo, przy spokojnej jezdzie tego nie ma... Co to moze byc?
masz do wymiany tarcze sprzęgła i dobrze żebyś przy tej robocie wymienił gumy na stabilizatorze
jesli juz to lepiej wymienic komplet sprzeglo i docisk czy sama tarcze? a dlaczego wspomiales o gumach na stabilatorze?
wymienia się komplet a żeby je wymienić to musisz zwalić sanki od zawieszenia a do wymiany gum jak zaczną pukać też trzeba zwalić sanki więc można profilaktycznie wymieć przy jednej robocie.
aha no to madrze mowisz, w takim razie trzeba bedzie szykowac zlotowki na czesci i wymieniac
ja pół roku temu płaciłem 620 zł za samo sprzęgło ale kompletne w serwisie i chyba nie ma sensu szukać gdzieś indziej.
Sprzęgło wymienia się w komplecie. Jeśli tarcza jest licha to docisk na pewno też.
Podaj mi nr VIN - sprawdzę ile Valeo będzie kosztowało.
moze to smieszne ale gdzie jest ten numer VIN
vin to numer nadwodzia i masz w dowodzie
w dowodzie , na kielichu amortyzatora
Zar93200001239311
u mnie też się ślizgało a powodem było nie zużycie tarczy tylko uszczelniacz czegoś tam - olej poszedł na tarcze i właśnie - tak więc możliwe że będziesz musiał tez wymienić uszczelniacz...
Sprzęgło kompletne Ricambi Originali - 580 PLN. Kolega 156X słusznie zauważył, że przy okazji wymiany sprzęgła warto wymianić uszczelniacz tylny wału i brok. Można też zapobiegawczo wymienić uszczlniacz skrzyni.
Olej na tarcze może się dostać przez śrubę mocującą koła zamachowego - powinna być wkręcona na klej.
to troche droga imprezka... sprzeglo, uszczelniacze i gumy na stabilatorze to liczyc juz trzeba z 800 plus robocizna..... hmmm
Możesz nie ruszać uszczeniaczy - problem w tym, ze wyciek może pojawić się np za 10 000 km i aby go usunąć znów musisz wyjąc skrzynie. Usługa taka jest dosyć kosztowna.
Jak wymienisz wszystko teoretycznie powinieneś mieć spokój na długi czas.
Musisz przemyśleć.
uszczelniacz tylny wału 109
brok 19
uszczelniacz wałka zdawczego skrzyni ze wspornikiem 55
gumy stabilizatora 28 komplet 2 szt
Jak jest zdjęty wózek to gumy stabilizatora zdecydowanie warto wymienić - 4 śruby. Na aucie wymiana tych gum jest o wiele trudniejsza.
Ceny bez rabatów dla AH.
Trochę optymizmu,może sprzęgło jest idealne tylko uszczelniacz poszedł ,wtedy uszcz. 100 gumy 30 i jesteś do przodu670 pln. niezła stawka za dzień:dance3:
Szczerze to nie sądzę - jeśli puszcza uszczelniacz tyłu lub brok olej spływa po bloku POD kołem zamachowym i wycieka na łączeniu silnika i skrzyni.
Aby olej dostał się do sprzęgła wyciek musiał by być ogromny. Oczywiście teoretycznie jest to możliwe. Tak jak pisałem wcześniej możliwy jest wyciek spod śruby mocującej koło do wału. Wtedy siła odśrodkowa pięknie rozprowadza olej po kole. Spotkałem się z takim przypadkiem.
Tak czy inaczej nie dowiesz się bez wydłubania skrzyni.
Części wszystkie mamy na miejscu, sprzęgieł zapas więc jak będziesz wiedział co i jak graty dostaniesz z dnia na dzień.
A po co ma 2 mas wymieniać!!!
Slizganie się sprzęgła raczej nie jest objawem uszkodzenia 2-masy.
wiem wiem że walnięty dwumas nie ma nic wspólnego ze ślizgającym się sprzęgłem... spokojnie - chciałem tylko nadmienić że to jeszcze nie koniec świata... ;)
Oj boli, boli. Ja właśnie jestem w trakcie jego wymiany. Liczyłem że będzie to tylko sprzęgło ale okazało się że dwumas nie działa jak powinien i zamiast 550zł za sprzęgło muszę dać blisko 2k za komplet.
Przy okazji wymieniam gumki stabilizatora, wysprzęglik, komplet wahaczy, łączniki stabilizatora, komplet tarcz hamulcowych z klockami, termostat BEHR i rozrząd. Gruba sprawa.
Faktycznie bywają takie sytuacje.
Pozwolę się podpiąć pod temat, mam te same objawy - przy spokojnej jeździe wszystko jest ok, ale przy około 2-2,5 tys obrotów, przy pedale w podłodze następuje uślizg sprzęgła. Też sprzęgło do wymiany?
Byłby ktoś tak dobry i sprawdził cene do mojej belli? Vin- ZAR93200001359878
Czesc. Podepne sie....Jak dokladnie sprawdzic czy sprzeglo sie slizga?? Sa jakies sposoby??
ruszanie z 4 biegu na zaciągniętym ręcznym.
cena sprzęgła do JTD to ok 500-650zł zależnie od sklepu itd
dwumas idzie dostać o 1150zł - 2000zł
Czyli jak ruszy too znaczy ze sie slizga? Tylko ten jeden sposob??
jak nie ruszy! to znaczy jak silnik sie nie zadusi to sprzeglo kaput
W autosklep24.pl - 590 PLN - Valeo a więc oryginał dla tego modelu.
---------- Post added at 13:55 ---------- Previous post was at 13:50 ----------
To jest akura dobry sposób by sprzęgło przypalić.
Jedziesz na 4 biegu ok. 2000 obr, wciskasz gaz do dechy i obserwujesz obrotomierz. Tarcza ślizga się jeśli obroty skaczą niewspómiernie do przyspieszenia samochodu i po odpuszczeniu gazu wracają do normy.
Mam tak ze wskazowka od obrotomierza nie idzie plynnie do gory tylko sie tnie powoli (skacze)...Ale jak na postoju wcisne gaz to ida normalnie,tylko podczas jazdy tak skacza...
---------- Post added at 13:55 ---------- Previous post was at 13:50 ----------
To jest akura dobry sposób by sprzęgło przypalić.
Jedziesz na 4 biegu ok. 2000 obr, wciskasz gaz do dechy i obserwujesz obrotomierz. Tarcza ślizga się jeśli obroty skaczą niewspómiernie do przyspieszenia samochodu i po odpuszczeniu gazu wracają do normy.[/QUOTE]
Mam tak ze wskazowka od obrotomierza nie idzie plynnie do gory tylko sie tnie powoli (skacze)...Ale jak na postoju wcisne gaz to ida normalnie,tylko podczas jazdy tak skacza...