Witam,
Chciałem zapytać czy warto Waszym zdaniem zawracać sobie nią głowę - przyznam, że mi w oko wpadła i to bardzo.
http://otomoto.pl/alfa-romeo-156-C23172696.html
Może ktoś coś na jej temat wie ? Na co zwrócić uwagę ?
Pozdrawiam i dziękuję
Printable View
Witam,
Chciałem zapytać czy warto Waszym zdaniem zawracać sobie nią głowę - przyznam, że mi w oko wpadła i to bardzo.
http://otomoto.pl/alfa-romeo-156-C23172696.html
Może ktoś coś na jej temat wie ? Na co zwrócić uwagę ?
Pozdrawiam i dziękuję
Moja 156 z przebiegiem 170.000km nie miała tak wytartych przycisków na kierownicy jak ta przy przebiegu 97.000km.
Wiem, że to nie wyznacznik, ale daje do myślenia...
Pozdrawiam.
- Rafał
Moje z potwierdzonym przebiegiem 84kkm miala podobnie wytarte klawisze :)
Dzięki - pomogliście :)
A tak poważnie, to na co patrzeć w szczególności.
Dodam, że z tego co się dowiedziałem ma: nivomaty
pozdr
Poproś o VIN i sprawdź w FIAT/ALFA. Taki przebieg mocno dyskusyjny. Mało zdjęć i słabej jakości. Fotele faktycznie Ti. Ciężko coś tu wywnioskować. Dobrze by było aby jakiś miejscowy Alfaholik spojrzał na nią. Cena bardzo dobra zważywszy, że to niby salonowa z Polski. Dupa raczej dobrze stoi więc wydaje się, że nivo ok.
Byłem dziś z nią w ASO i wyszło kilka rzeczy. Dlatego prośba do Was o ich wycenę.
Ceny ASO mnie powaliły na kolana i normalnie lekko miłość wygasła.
Czy jest ktoś w stanie napisać ile realne kosztują do niej części + wymiana.
- wahacze górne zawieszenia, przód;
- wyciek z przewodów układu wspomagania;
- wyciek z amortyzatorów tył;
- klocki tył;
- skokowa praca sprzęgła -> (to mnie zabiło); powiedzieli, że należy wymienić z kołem dwumasowym i podali niemałą kwotę [czy to prawda, że trzeba wymieniać z dwumasą?]
Ps. przebieg oryginalny :)
Wahacze górne TRW ori 250 za sztuke (może się da taniej niewiem, to pierwszy link z allegro)
http://allegro.pl/wahacz-gorny-trw-a...150752960.html
Wycieki = wymiana zapewne więc
przewód układu wspomagania 80zł używka (chyba to ten)
http://allegro.pl/alfa-romeo-156-1-9...167258721.html
amory tył niewiem ile kosztują nivomaty a na allegro ich nie ma nowych więc można by zamiast tego coś innego wziąść.. jakieś bilstein b4, albo skoro to sportpack to lepiej b6
przykładowo b6 za sztuke 464zł
http://allegro.pl/amortyzatory-bilst...211712955.html
klocki tył trw 130 zł
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-t...152013473.html
sprzegło z dwumasą jakieś 1850 zł (może da się taniej ale to z allegro wziąłem)
http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwum...150763723.html
Tylko, że wstawiając klasyczne amorki zamiast Nivo, to musisz wymienić cały komplet, tj mocowania, sprężyny, amory. Jest oddzielny temat na forum, który dokładnie opisuje taką procedurę. Wstawiając Bilsteiny B6 za kompletny remont tyłu też wyjdzie pewnie koło 1500-2000zł. No, ale za to masz auto z polskiego salonu, z bardzo niskim przebiegiem. Jak trochę utargujesz to moim zdaniem warto się zastanowić.
Dziękuję wszystkim za informację.
Co do amortyzatorów z tyłu to na teście wyszło, że się jeszcze nadają i jak to zostało stwierdzone w ASO, są tylko wilgotne i jeszcze trochę pojeżdżą. Z drugiej strony pytanie ile to jest to trochę i czy warto wjeżdżać, dwa razy na warsztat - chyba nie.
Jeszcze odnośnie tylnego zawieszenia to właściciel sam nie jest do końca przekonany co tam jest czy nivo czy jednak nie. ASO mówi tylko tyle, że są oryginalne od czasu jak wyjechał z fabryki.
Porównałem sobie lekko do tego: http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-...ro-IDb5nw.html i on ma wyższe zawieszenie (przynajmniej tak wygląda na zdjęciach).
Możliwe, że wpływ na to mogą mieć felgi. Ten, który mnie interesuje ma 17", a ten do porównania wygląda jakby miał 16".
Mam jeszcze dwa pytania.
1) Jak to jest ze sprzęgłem i kołem dwumasowym. Kiedy należałoby wymienić samo sprzęgło, a kiedy sprzęgło i koło dwumasowe?
2) Sprawdziłem sobie cenę koła dwumasowego (bez sprzęgła) na stronie intercars i tam jest mowa o cenach:
Koło zamachowe LUK -> 2848
Koło zamachowe SACHS -> 2534
a na linku z allegro niecałe 2 tys. razem ze sprzęgłem.
Wiadomo, cena ceną ale chodzi o to, żeby włożyć coś dobrego w jak najlepszej cenie :)
Pozdrawiam
do ceny dwumasu zadzwoń do ASO, do mojej przy zwrocie starego koła dałem 1249zł - ori
JEśli chodzi o naprawy typu "budget" - czyli najtańsze, możliwie sensowne części, to:
- wahacze górne ok. 120 PLN sztuka
- przewody wspomagania - zarobienie ich na nowo + demontaż/montaż - powinieneś się w 300 PLN zamknąć
- amory tył - najlepiej wymienić na standardowe - amor + sprężyna + górne poduszki - ok. 2000 pln komplet
- klocki tył - do 100 pln jest wybór
- sprzęgło + dwumasówka - ok. 2300 z robocizną. Niekoniecznie trzeba robić komplet.
Bardzo dziękuję wszystkim za wycenę.
Wydaje się, że stanę się posiadaczem tej właśnie alfy (trwają ostatnie rozmowy co do ceny za samochód).
Zastanawiam się tylko cały czas nad tym, jakie ona ma na tyle amortyzatory. Nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji, że były tam montowane nivomaty.
Gdyby się okazało, że jest tam standard to koszt naprawy tyłu byłby znacznie mniejszy.
Znalazłem też info, że w zależności od tego co się dzieje na przewodzie układu wspomagania może to być koszt: 80-500zł.
Wiadomo, gdzieś się dołoży gdzieś się odejmie, a w sumie wynik wyjdzie taki sam na całości :)
Jeszcze jedno pytanie: Jakie opony byście polecili na lato. Felga jest 17" i obecnie są tam zimówki, chyba Kormorany - 225/45/17
pochwal się :)
To się chwalę - Kupiona :)
Teraz wymiana tego wszystkiego co w poście i można powiedzieć, że mogę jeździć :)
Problem z oponami pozostał :)
Pozdrawiam
Sailun 215/45 R17 SAILUN ATREZZO ZS+ [91] W XL za 233zł sztuka. Wiem, że to chińskie ale opinie ma bardzo dobre. Jakby nie miały służyć do szybkiej jazdy tylko tak do 120-130 km/h to niezła opcja.
W ostatnum "Motor" bardzo dobrze wypowiadaja sie na temat Debica Presto.
Sent from my 7 Mozart T8698 using Board Express
niesety doczytałem, że to tylko do 16"
Zastanawiam się nad oponami firmy Barum - różnie o niej piszą.
Oczywiście wzrokiem podążam za Nokianami tylko ta cena 600zł za oponę, jakoś do mnie nie przemawia.
Ale jak to mówią: albo chcesz mieć tanio albo dobrze, wybieraj :)
Nie ukrywam, że wolałbym się nie "ślizgać" po drodze, a pewnie bariera 150KM na godzinę zostanie "kiedyś" przekroczona ;)
Ja wczęsniej jeździłem na Toyo T1R (poprzednie auto) a teraz kupiłem sobie Toyo C1S. Jak narazie spisują się fajnie. Nie za drogie są.