-
1,4 ts coś stuka
Coś stuka. Na zimnym jest ok. Gdy auto sie zagrzeje, slychać stuki. Jest to dźwięk za wysoki jak na panewki. Na pewno nie są to zawory ani wariator. Przy ostrym przyspieszaniu jest cisza, dopiero powyżej 5tys slychać te dźwięki. Przy hamowaniu silnikiem stuka miedzy 2700 a 2000 obrotów i w momencie gdy przestaje być czuć hamowanie dźwięk cichnie. Na wolnych obrotach czasami to słychać ale cicho (jakby lużna sruba). W sobote byłem na kanale i nie znalazłem żadnej niedokreconej. Nie mam koncepcji już. Dźwiek słychać od góry i od dołu silnika. Dodam że auto zachowuje sie normalnie. Moc jest, nie swieca sie zadne kontrolki.
-
a stuka na luzie tez? moze przegubik:)
-
Może zaczęła się luzować przeciwwaga na wale?
Może nagraj ten dźwięk
-
Przegub raczej nie bo to wyraznie slychac z okolic silnika. Dosłownie jakby jakaś srubka była lużna i dzwoni/ terkocze. Co do wału to nie wiem. Dzisiaj zauważyłem, że przy przyspieszaniu i odpuszczaniu gazu zeby zmienic bieg też slychać tylko, że nie wydaje mi sie żeby to było wprostproporcjonalne do obrotów silnika. Na wolnych raz slychac raz nie ale na pewno ciszej niz na wysokich obrotach.
Nagrałem, telefonem i jakosc jest mizerna musze wziac lepszy sprzet i wrzuce na forum.
Czsami przy odpalaniu tez czasami slychać ten dzwiek.
-
mialem kolego podobnie w 1,4 boxer jak jechalem i silnik mial obroty 2500 do 4000 to mialem daki dzwiek jakby ni ktos wrzócil jakis element metalowy do silnika ale nie zwracalem na to uwagi i dzisaj polecial rumor straszny az zaczoł piszczec i to podobny przypadek do twojego kolego
-
-
tak kolego wiem to byla panewka:( az silnik sam stanął
-
Ja juz panewki przerabialem 4 lata temu. Wtedy dzwiek byl duzo niższy i bardziej nieprzyjemny!!!
-
życze ci kolego zeby to bylo cos innego odpislem na tego posta dlatego ze ja mialem to samo i to dzisaj sie skonczylo nieszczesciem
-
Dzisiaj zmieniałem kola na letnie. Ruszając kołem w przód i w tył (auto na biegu) Było słychać jakby luz w skrzyni. Mam to nagrane później wrzuce. W sumie by mi pasowało bo dzwiek bardzo podobny do tego ktory opisywałem. No i głownie występuje przy hamowaniu silnikiem i przy wciskaniu sprzegła kiedy skrzynia jest odłaczana od napedu oraz przy duzych obrotach silnika (mysłe ze wibracje sa takie duze ze cos w skrzyni terkocze/dzwoni wtedy). Przy normalnym przyspieszaniu jest cisza.
Tutaj sa nagrania, telefonem ale dobrej jakosci.
http://w354.wrzuta.pl/audio/22VwkjCmKW8/alfa
http://w354.wrzuta.pl/audio/7f3Tuiglrzu/alfa2
-
Pomocy bo spać w nocy nie mogę przez to!
-
Jak to nagrałeś? Na lewarku bez koła szarpałeś do siebie półoś? W każdym aucie półoś ma luz i jak się ją szarpie w stronę zwrotnicy wydaje podobny dźwięk :)
-
Auto na lewarku i ruszałem kołem ruchem obrotowym w przód i w tył. Kolega mówi ze może być jakas nakretka na półosi zluzowana i wydaje taki dźwięk. Sprawdzałem tak obie strony i występuje ten sam dźwięk.
-
No ale jak masz auto na biegu to jest to po prostu odgłos zablokowanej skrzyni (zasprzęglonej), więc blokuje możliwość kręcenia i daje podobny odgłos.. Dość głośny u Ciebie, ale może to być spowodowane nagraniem, nie wiem jak to faktycznie wygląda w realu. A olej w skrzyni masz ok, może masz tam sucho i odgłosy się potęgują? Najlepiej przejechać się po jakimś placu z otwartą szybą i głową wychyloną i wtedy poszarpać autem, przyspieszać, hamować i puszczać ze sprzęgła i zobaczysz, kiedy dokładnie to występuje. Może to przeguby wewnętrzne?
-
https://skydrive.live.com/redir.aspx...HNcKA_9acdRMz8
Tak wyglądają panewki z trzeciej korby. Naszczęście wał nie ruszony. Skonczyło sie na wymianie kompletu panewek.
Widzieliście kiedyś takie wżery? Co mogło je spowodować?
-
Wyglądają na przegrzane. Słabe smarowanie?
Ciśnienie oleju masz dobre? Lepiej sprawdzić, żeby nie było powtórki z historii.