Pytanie jak w temacie
Printable View
Pytanie jak w temacie
Bllondas bylo juz chyba milion razy o tym na forum.Poszukaj jest jakis temat.Zalecana chyba jest Selenia albo Motula tez polecali.Rozne oleje leja wazne zeby byly pod DPF o ile go masz
wiem ale chcialem dzisiaj zakupic i czas mnie goni , 2007r 106tys.przebiegu reszta pod avatarem , chce zmienic bo poprzedni wlasciciel wlal mobila 5w30 ale cholera wie czy pod DPF
Śmiało lej selenie wr. Mam taki sam silnik, od nowości zalewany tym olejem. Olej drogi ale pewny :)
Selenia WR PE - jak masz DPF
Selenia WR - jak nie masz DPF
a co z motul x-cleen 5w30 lub 5w40 ?
Mobil 5w30 ja mam chyba obecnie taki do dpf, alee z tego co widziałem czytałem, wśród polecanych olejów to nie Mobil jest numerem jeden jeżeli chodzi o forum.
Rozmawiając ze znajmymi, sprzedawcami w sklepach motoryzacyjnych, na mechanikach kończąc to wśród nich Mobil jest bardzo uznaną polecaną marką.
I teraz pytanie do użytkowników dlaczego Selenia, a nie Mobil, Motul wg opini olej do sportu, przewidziany na duze obciazenia temp itp,
Nie wiem z czego to wynika, może też z marketingu marki Mobil?, którą tak naprawde zna każdy. Chociaż z drugiej str Castrol to tez znana marka, a nie ma już zbyt dobrych opini
Mógłbyś rozwinąć temat, bo ja od kiedy pamiętam (pomijając czasy, kiedy jedynym olejem był Selectol Specjal) jeżdżę na Castrolu, najpierw to był, o ile dobrze pamiętam GT czy GTX, później Magnatec, a obecnie Edge i nigdy nie miałem do niego najmniejszych zastrzeżeń. Raz jeden dałem się namówić na Valvoline Max Live i po kilku kilometrach pożałowałem tej decyzji i po wymianie kliku zimeringów i uszczelek potulnie wróciłem do Castrola ;)
Olej dedykowany do DPF - norma C3. Płaci się za zawartość a nie reklamy w TV.
Przejechałem na Gulfie setki tysięcy kilometrów - dobry produkt za bardzo rozsądną cenę.
http://www.autosklep24.pl/pl/p/Olej-...5W-30-4L/10541
Castrola, dawno, dawno temu (jeszcze do nieodżałowanej Zastawy 1100P, oczywiście w kolorze czerwonym) polecił mi znajomy mechanik, było to w czasach, kiedy w polskiej TV były chyba jedynie reklamy Prusakolepu, mydełka Fa i pumeksu fluorescencyjnego firmy Purocolor (swoją drogą niezła gimnastyka języka) - pamięta ktoś te czasy? :)
Pierwsze były podpaski Always i szampon 2w1 Vidal SasSoon :) Dosyć dobrze pamiętam :)
Już myślałem, że moje kłopoty z pamięcią są większe niż sądziłem :)
http://manager.money.pl/strategie/sp...,0,341127.html
Ja z początkiem roku zalałem swoją 159tkę Castrolem Edge i pierwsze na co zwróciłem uwagę to że silnik głośniej zaczął pracować nie wiem czym był zalany wcześniej ale było o niebo ciszej, jak przyjdzie następna wymiana to napewno zaleje czym innym.....
W tej kwestii się nie wypowiem, bo, jak pisałem, nie mam doświadczenia z innymi olejami, a więc nie mam skali porównawczej, niemniej jednak każdy mechanik Ci powie, że najgorsze dla silnika, to zmiany olejów ;) Nie namawiam Cię na pozostanie przy Castrolu, ale zanim zmienisz, rozejrzyj się dobrze, żeby kolejna zmiana nie była na gorsze i nie spowodowała konieczności kolejnej ;)
Castrol Magnatec - tego oleju nie polecali, na Castrolu EDGE jezdziłem Mazdą 6, nie jestem jakimś specjalistą, specjalnie nie widziałęm różnicy, czy tak jak to określają fachowcy, że ten jest lepszy tamten gorszy.
Przed zakupem zbiera się opinie, czyta, rozmawia, jak pewnie wiecie opinie są różne :/
Nie jestem zwolennikiem danej marki, aczkolwiek po zakupie Alfy jeździła na Elf-ie (Auto z niemiec), mechanik u którego były wymieniane płyny eksploatacyjne zalecił pozostanie przy tym samym i tak zrobiłem. Przy kolejnej wymianie inny warsztat (mający dużo większe pojęcie o marce) odradzał ELFa , polecali Mobila, (żeby nie było olej kupuje sam) i zdecydowałem się na zmiane.
Jedyna różnica jaką zaobserwowałem to na wyświetlaczu pomiędzy zegarami ubyła jedna kreska i tak zostało, natomiast na elfie cały czas był max, bagnet potwierdza te wskazania.
Ja również jesienią wlałem po raz pierwszy inny olej niż zalecany przez aso i był nim castrol edge 5W30,którego byłem fanem w 156 10W40.
Niestety w 9-tce nie sprawdził się,wymieniłem w zeszłym tygodniu po przejechaniu 7 tyś.km,silnik głośniejszy i turbina również "inaczej słyszalna",to są moje odczucia.
Poszedłem w Motula 5W30,na razie wszystko ok.,słyszałem również dobre opinie o Millers-ie,jest nawet polecany do silników naszej marki.
a wiec jak narazie motul prowadzi , selenia jest dobra ale bardzo droga , a motul dobry i cena przystepna ...
Ale po co komplikować sobie życie i kombinować, producent podaje jaki normy olej do danego silnika musi spełniać.
Będę zmieniał w tym tygodniu olej. Dotychczasowo lałem Castrol Edge i chcę teraz zmienić na Motul lub Millers. Czy mogę sobie zaraz przed wymianą zrobić "płukankę" silnika? Zastanawiam się nad zastosowaniem:
http://allegro.pl/liqui-moly-plyn-do...253362707.html
http://allegro.pl/millers-oils-engin...227076623.html
Dodam jeszcze, że nie mam już DPF i EGR ;-)
Wkrótce będę wymieniał olej w swojej 159 1.9JTDm 16v z DPF i chciałbym zakupić jakiś dobry olej.
Na razie moim faworytem jest Motul X-Clean C3 5W40: http://eoleje.net/pl/motul-8100-x-clean-c3-5w40-5l.html
A może szarpnąć się i kupić coś droższego(ale czy lepszego?) np jakiś Millers, Valvoline?
Swoją drogą warto kupić na tej stronie eoleje.net?
ten motul to b.dobry olej. Jeździłem na nim bez problemowo, teraz nie mam dpfa, więc zmieniam na motul x-cess...
ja leję selenia pure energy
Ja bym zaproponował zastosowanie oleju z Millers Oils, doskonale się sprawdza w tych jednostkach
zwłaszcza Millers Oils 5W40 XF Longlife
Alternatywnie jego rozwinięcie czyli produkt jeden z najbardziej innowacyjnych na rynku czyli MIllers EE 5W40 który wykorzystuje nanocząsteczki które redukują tarcie wpływają na lepszą charakterystykę pracy silnika, mniejsze zużycie paliwa i jeszcze lepszą ochronę antyzużyciową silnika.
To jeden z produktów serii Millers Oils NANODRIVE – Low Friction Technology.
Oleje serii Millers Oils NANODRIVE Low Friction Technology zapewniają takie korzyści jak
- redukcja tarcia do 32% zapewnia do 32% większą ochronę przed zużyciem, w porównaniu do innych olejów C3 o lepkości 5w40
- współczynnik tarcia gwałtownie spada wraz ze wzrostem temperatury silnika, maksymalnie obniżając zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji
- chroni silnik przed zużyciem, wydłuża żywotność podzespołów, dzięki temu, ogólne koszty utrzymania samochodu są niższe
- formulacja MID SAPS powoduje, iż olej można stosować w samochodach wyposażonych w filtry DPF jak również w starszych silnikach o wysokich osiągach.
I taka specyfikacja olejów zarówno 5W40 jak i C3 da wyśmienitą ochronę przed zużyciem oraz minimalne zabrudzenia w układzie recyrkulacji spalin np. EGR i bardzo dobrą kulturę pracy całej jednostki napędowej.
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl