Witam.
Mam problem. Od paru dni coś mi cieknie.
ALFA 156 1,9 JTD 98r.
Patrząc od przodu.. Jest to pod sprezarka klimy. DOchodzą do tego od góry dwie rurki. Najpierw aluminiowe a przy TYM czyms gumowe krućce.
CO to jest?
Printable View
Witam.
Mam problem. Od paru dni coś mi cieknie.
ALFA 156 1,9 JTD 98r.
Patrząc od przodu.. Jest to pod sprezarka klimy. DOchodzą do tego od góry dwie rurki. Najpierw aluminiowe a przy TYM czyms gumowe krućce.
CO to jest?
Jak przy sprężarce od klimy to obstawiam odczynnik.Jakiś kolor to ma?czy bezbarwne?
Może jakieś foto pomogło by nieco w identyfikacji.
Jeżeli jest jaskrawo zielone to czynnik klimatyzacji jak wydaje sie bezbarwne weź na palca i dotknij językiem, jak będzie tłuste i lekko słodkie płyn chłodzący.
Jeżeli jest to taka zwinięta rurka w sprężynę (http://www.google.fi/imgres?q=ch%C5%82odnica+p%C5%82ynu+wspomagania+alf a+156&um=1&hl=fi&client=firefox-a&hs=68c&sa=N&rls=org.mozilla:en-USfficial&biw=1680&bih=860&tbm=isch&tbnid=-bI5jBajtX5i4M:&imgrefurl=http://xarchiwum.pl/alfa-romeo-156-chlodnica-plynu-wspomagania-i1925579407.html&docid=js6NLBwL9ZLreM&itg=1&imgurl =http://i1.xarchiwum.pl/19/2557/9407.jpg&w=128&h=96&ei=8LZ1T4ubAoWO8wTJpsGSBA&zoom =1&iact=rc&dur=210&sig=115918898673173352396&page= 2&tbnh=76&tbnw=102&start=29&ndsp=42&ved=1t:429,r:2 7,s:29&tx=64&ty=36") to chłodnica plynu wspomagania
Tutaj gdzie idą te dwie rurki zaznaczone na czerwono. Na dole nie moglem zrobić zdjęcia. ale wchodzą one w jakieś czarne "coś". Czyżby chłodnica oleju?
czy zmiana cybantów na nowe lepsze pomoże?
Załącznik 51717
No to są ewidentnie przewody układu klimatyzacji więc pewnie ucieka czynnik.
Kolego zle troche zaznaczyłem. te z czarnymi kapturkami to wiem ze od klimy. Chodzi mi o te bardziej po prawej. Strzałka pokazuje kierunek drogi tych rurek.
Sory za wprowadzenie w błąd.
Chyba już wiem. Tylko to potwierdzcie.
To jest to: Cieknie z tych łączeń. Czy wystarczy zmienić na jakies konkretne cybanty i czy można to zrobić bez rozpinania układu?
http://img02.allegroimg.pl/photos/or.../10/2235481095
To jest układ chłodzenia ,
można oczywiście same cybanty wymienić , ale ja miałem pęknięty jeden z wężyków ( groszowa sprawa ),
kupiem dwa bo nie wiedziałem czy : dwa ciekną czy jeden - ciekł jeden.
Najlepiej to robić od dołu , ale jeden jest na rurce , którą można odciągnąć ( luzując wkręt bliżej termostatu ),
a drugi jest problematyczny - trzeba odkręcić magistralę wodną.
Zależy który Ci cieknie.
Zacznij tak jak pisali poprzednicy : od wymiany cybantu ( nie jestem optymistą i to nbic nie da ). Ale jest najtańsze.
Pozdr
Jeżeli to zdemontuje tzn zdejme gumowe łączenia, to czy wycieknie mi cala woda z układu chłodniczego?
Częściowo spłynie płyn , ale niewiele .
Jeśli pytasz "czy wycieknie mi cala woda z układu chłodniczego?"
odpowiedź brzmi : nie wycieknie cała , ale poziom w zbiorniczku musisz uzupełnić po założeniu
nowych połączeń.
Dzięki wielkie. Już po kłopocie. Zamienione DZIWNE opaski na jedyne rozsądne. Stare badziewne straciły swoje właściwości i puszczały płyn.
Pozdrawiam.
Tak na marginesie to te dwa węże idą do urządzenia zwanego chłodnicą oleju.