Cześć,
słuchajcie, jak to wyłączyć na dobre? - jak wyłączam przyciskiem z konsoli, to i tak za jakiś czas samo się aktywuje :mad:
Chcę to wyłączyć na "amen"!
wesołych świąt
Printable View
Cześć,
słuchajcie, jak to wyłączyć na dobre? - jak wyłączam przyciskiem z konsoli, to i tak za jakiś czas samo się aktywuje :mad:
Chcę to wyłączyć na "amen"!
wesołych świąt
Niestety, ale przy każdym ponownym uruchomieniu silnika S&S znowu się aktywuje, i znowu musisz to wyłączać. Innej opcji nie ma. No chyba, że może da się to jakoś całkiem wyłączyć przez FES-a.
Witaj, jestem kierowcą testowym między innymi tego pojazdu z 1.3jtd, dowiem się u inżyniera jak to wyłączyć :)
Albo prościutki układzik elektroniczny realizujący zwarcie styków na moment po podaniu zasilania.
Jak mnie dobija ten S&S... W nowym FES'ie - dodam, że zarejestrowanym (3.5) nic takiego nie ma...
oj tam wystarczy się go nauczyć :)
Jasne, szczególnie jak hamowałem dość ostro przed skrzyżowaniem i zaraz po hamowaniu od razu S&S zgasił silnik - dziękuję chcę to wyłączyć w piz...
Ekologia: egr'y, dpf'y, s&s i inne bajery ;)
to przytrzymaj po prostu sprzęgło przy nieplanowyamych postojach :) ja tak własnie robię gdy mam nieplanowany postój na światłach a wcześniej pałowałem ;) a tak u siebie to ogólnie wyłaczam to ustrojstwo jak jeżdżę wieczorem, jakoś ze względu na ksenony. A w dzień jakoś ogarniam system :)
Mnie akurat to nie przeszkadza. Jakoś się przyzwyczaiłem od początku. A stojąc pierwszy na światłach wystarczy trzymać na sprzęgle i 1 biegu
Dzięki za rady ale najchętniej to wyłączył bym s&s na zawsze ;)
Więc tak, jedyną opcją jest wgranie nowej kalibracji do samochodu to tak profi, a mniej profi to można by zajrzeć w okolice lewarka, musi być czujnik położenia lewarka tzn w jakim położeniu się znajduje, gdyby odpiąć wtyczkę czy coś, S&S na pewno działać nie będzie, ale jakie konsekwencje z tego wynikną to już musisz sam zbadać :P
Żadne softy, ani inne pierdoły, wystarczy odpiąć cięgno od czujnika położenia dźwigni zmiany biegów (cięgno nie wtyczkę bo wyrzuci błąd!!!). Elektronika będzie myślała że jest na biegu i nie zgaśnie silnik. Ot cała filozofia S&S, piwko i pomagasy dla mnie :)
Yabadabadoo, dzięki.
O ile wykrywanie biegu jest wykrywane na lewarku a nie gdzieś w skrzyni jak np włącznik świateł cofania. Poza tym czy ten sygnał przypadkiem nie jest jeszcze gdzieś wykorzystywany.
Trzymanie sprzęgła niezbyt wygodne i nie wiem jak współczesnych autach ale dawnymi czasy mocno skracało to żywot łożyska wyciskowego (teraz pewnie takich przypadłości nie ma ale kto wie).
Optuję jednak za wpięciem układu. Banalnie proste działanie- po przekręceniu kluczyka zwiera na sekundę mikroprzekaźnik który wpinamy w dwa przewody idące do wyłącznika. Przy okazji dla amatorów ostrzejszej jazdy gdy zastosujemy dwa przekaźniki możemy automatycznie załączać tryb D.
Sam wpinałem moduł na atmelu umożliwiający zmianę interwału pracy wycieraczek(wkurzało mnie fabryczne działanie) i zostało kupę wolnych programowalnych wyjść, ale tylko do tego celu wystarczy jakiś prosty patent na upartego na dwóch tranzystorach, kilku kondziołkach, opornikach i mikroprzekaźniku.Choć z drugiej strony zrobienie tego w pojedynczym egzemplarzu raczej będzie upierdliwe.
Toś pojechał :P Widać kolega bardziej ogarnia temat :) Ja tylko swoim tokiem rozumowania podpowiedziałem nigdy nie patrząc jak to działa, niech ktoś to ogarnie z tymi czujnikami i da znać jak poszło:)
Po co te wszystkie kombinacje, przekaźniki, włączniki i inne pierdoły? Wystarczy wypiąć cięgno i po problemie. Czujnik ten jest tylko i wyłącznie do S&S więc nie ma problemu że coś innego nie będzie działać :) Wiem co piszę sprawdzone w wielu Alfach.
Odświeżam nieco temat Start&Stop. Po przejechaniu krótkiego dystansu, zapala się żółta kontrolka Start&Stop oraz trójkąta ostrzegawczego, na ekranie pojawia się komunikat "Start&Stop unavailable". Co jest tego przyczyną? W którym miejscu znajduje się wspomniany we wcześniejszych postach czujnik położenia dźwigni zmiany biegów i wtyczka od niego?
Widocznie akumulator masz nie wpełni naładowany
Jak masz chwilę - cyknij jakieś fotki i wrzuć do http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/
Będziemy Ci bardzo wdzięczni :)
Mam nadzieję, że w którejś odsłonie Multiecuscan będzie można wyłączyć S&S programowo.
Dobra, wracamy do tematu - czy ktoś wie jak wyłączyć to cholers..wo? :butcher:
(aha i żadnego cięgna tam nie ma!)
Jestem pod wrażeniem oporu przed Start & stop. Jeżdżę już 8 lat z tą funkcją - czyli jeszcze prze Giulietta. Wierzcie mi można się przyzwyczaić do dobrego :cool:. Inna sprawa to technika jazdy, jest minimalnie inna taktyka stania w korkach i na światłach to fakt ale spalanie na pewno 1l mniejsze w mieście, cichutko kiedy trzeba, na końcu mniejsze obciążenie cieplne układu chłodzenia zaowocuje bezawaryjnością.
kto co lubi. Ja nie lubię i chcę to wyłączyć. Nie będzie mnie Fiat uszczęśliwiał na siłę.
???
taaa, spalanie na pewno spadnie jeśli na odcinku 5 km auto zgaśnie 7 razy. Szczególnie w zimę :p
układ chłodzenia jest mega obciążony i skomplikowany. Nie to co rozrusznik, alternator i akumulator.
Reasumując: jeśli auto jeździ na krótkich trasach, 100% miasta to S&S to poroniony pomysł.
A brak wyłącznika to po prostu złośliwość. Lub głupota. Do wyboru.
1 W każdym aucie jest guzik i można wyłączyć
2 W zimie S i S nie działa, zobacz w instrukcji ile musi być spełnionych warunków.
Podsumowując nie ma racjonalnych wskazań do wyłączania, o gustach nie dyskutuje
O jak bym chciał to wyłączyć... W manualu jeszcze mi to nie przeszkadzało (łatwo trzymać wciśnięte sprzęgło), ale przy TCT to już masakra. Wystarczy przystanąć chwilkę na jakimś skrzyżowaniu i już auto gaśnie. To samo przy wjeździe do garażu: staję żeby garaż otworzyć - auto gaśnie, następnie wysiadam - pojawia się "s&s unavailable", otwieram garaż i wsiadam z powrotem, ale teraz auto samo już nie odpali właśnie ze względu na otwarcie/zamknięcie drzwi.
Wyrobiłem sobie nawyk wyłączania tego ustrojstwa zaraz po odpaleniu auta i tyle.
Ja tam nie widzę problemu. Systemu stop&start nie używam w ogóle. wydaje mi się że to raczej nie pomaga żeby autko mniej paliło. Więc za każdym razem po odpaleniu silnika naciskam magiczny guzik wyłączania
Przy jeździe w warszawskich korkach S&S daje oszczędność w spalaniu rzędu 1l/100km. Miałem możliwość dokładnej oceny wpływu tego systemu na spalania jak padał mi fabryczny akumulator i S&S nie załączał się wcale.
Witam wszystkich.Mam Mito od nowości z 2012r,zaraz po wyjechaniu z salonu wyłączyłem to ustrojstwo na przycisku i mam spokój, na przeglądzie kierownik serwisu też był zaskoczony że nie muszę wyłączać start&stop po każdym odpaleniu.Wolę jeżdzić bez tego ekologicznego dziadostwa.
Ja mam Giuliette z 2013 i raz wyłączony start-stop przyciskiem na desce i komputer pamięta
czy ktos moze napisac ktoredy dostac sie do tego ciegna zeby je odlaczyc, a najlepiej zrobic fotke jak je trzeba wyciagnac?
Wyglada na to (po fotkach z allegro), że od spodu - tam gdzie są zamocowane linki biegów.
Czyli demontaż osłony termicznej, zapewne jakieś tam śrubki i powinno być na wierzchu.
http://allegro.pl/giulietta-mechaniz...402055303.html
http://allegro.pl/galka-zmiany-biego...428749001.html
Widoczna wtyczka jest z tego czujnika... a wchodzi do środka... także bez kanału nie da rady :P
------------
W punto II wyglądałoby to tak:
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=140240&stc=1
(zdjęta osłona trzymająca się na 4 śruby)
No a w G będzie zapewne przeszkadzać jeszcze tłumik środkowy i osłona termiczna (w PII ani tego ani tego nie było ;) ). No pytanie jeszcze w którym miejscu w stosunku do dźwigni jest tłumik... bo szczerze ani w PE ani w G nie zwróciłem uwagi na to jak to wygląda.
dzieki za super fotke, z tym ze faktycznie, w Juli moze byc troche trudniej.
pamietam jak w aso jeden z mechanikow mowil ze czesto na zyczenie wyciagali ten czujnik po uplywie gwarancji.. mowil ze to jest jednak najprostsza metoda ze wszystkich, bez nastepstw w postaci bledow itp. zapytalbym go tylko przeniosl sie do konkurencji i nie wiem czy go odnajde jeszcze.